• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

In Behandeling C schijf loopt vol en krijg niks eraf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oké!

Optimaliseringstips
Wat je kan doen is het volgende:

a) Windows goed opruimen en daarna goed opgeruimd houden en
b) Windows goed defragmenteren en daarna regelmatig de defragmentering na opruimen weer ter hand nemen!

Stap •1• Windows goed opruimen

Wise Disk Cleaner is een perfect tool om Windows te reinigen.
Deze reiniger heeft drie opties om Windows op te ruimen.

het Standaard opstartscherm

56b08b9359692-Wise_Disk_Cleaner_1.png



Indien u de Wise Disk Cleaner voor het eerst opgestart hebt, klikt u eerst op Instelling en haal de vinkjes weg totdat het er zo uitziet:

56b08c718c276-Wise_Disk_Cleaner_4.png


Sluit vervolgens het Instellingengvenster en klik op de knop Start Scan; is de scan gedaan klik dan op de knop Start opruimen.

Wil je websites toevoegen waarvan de cookies niet verwijderd mogen in verband met automatisch inloggen,
klik dan wederom op het sleutelsymbool bovenin de DiscCleaner - in het instellingenvenstertje klik dan op de tab Uitgesloten. kan je dan telkens een websitelink toevoegen.
Via de knop Sta Cookies toe

Wat betreft het updaten van het tool: is er een nieuwe versie van de Wise Disk Cleaner uitgebracht, dan krijgt je na opstarten van het tool een melding of jij het programma wil updaten.
Klik dan op Ja.

De update wordt dan gedownload, Wise Disk Cleaner wordt afgesloten en na opnieuw geïnstalleerd te zijn, start het tool daarna automatisch weer op.
Alternatief kan je zelf ook controleren of de laatse versie wordt gebruikt, klik daartoe onderaan het Wise venster op Update Controle

Ikzelf gebruik de Wise Disk Cleaner regelmatig met de standaard reiniging.
De overige reinigingsmogelijkheden gebruik ik onregelmatig - Systeem Afslanken is vooral na de Windows Update ronde aan te bevelen.

Download: Wise Disk Cleaner


Stap •2• Windows goed defragmenteren
Wat betreft het defragmenteren: download en installeer O&O Defrag Free Edition, te verkrijgen als 32-bit- dan wel 64-bit editie - Downloadlink

Start O&O Defrag Free Edition, deze gratis defragmenteerder werkt efficiënter dan het Windows tool.
Standaard is "Smart defrag" al ingesteld, dit houdt in dat veel gebruikte bestanden naar voren worden geplaatst waardoor alles sneller gaat!

Dit proces kan de eerste keer langere tijd duren - doe in die tijd dan ook geen andere dingen met de PC, want wat opgestart wordt kan niet gedefragmenteerd worden.

Laat maar weten of deze "vertroeteltips" hebben geholpen.
 
Ik ben aan het werk, maar ga er vanmiddag mee aan de slag. Bedankt voor alle hulp tot nu toe al. Pa zal blij zijn als ie terug komt van vakantie ;)
 
Wise Disk Cleaner heeft nog even een hoop opgeschoond. Heb defragmentatie ook nog laten draaien. Eindresultaat is 18,0 GB vrij op de C-schijf :). Hartelijk dank!
 
Dat durf ik niet echt te zeggen. Werk nooit op deze laptop, maar voor mijn pa is het al perfect dat er niet steeds een melding komt 'schijfruimte vol' :)
 
Ik snap het.
Staan zijn privé mappen nog in C - want er is ook nog een tweede partitie waar flink wat ruimte vrij is?
 
ja ik heb eerder al alles naar de D-schijf verplaatst van privé-documenten. Daarom begreep ik ook niet dat die C-schijf steeds vol liep, want daar wordt eigenlijk nooit wat in gezet.
 
ja dat denk ik ook dan. Nogmaals hartelijk dank voor de hulp! Mocht er nieuwe problemen zijn, dan meld ik me weer hier ;)
 
Jij bent altijd welkom.

Ik heb ook jou graag geholpen en hoop dat jouw vader er blij mee is. Wens hem Happy Surfing.

59c653a6037c7-p4193510.gif
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan