• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies CAD Muis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lid geworden
25 jul 2014
Berichten
132
Waarderingsscore
0
Hoi allemaal,

Lang geleden dat ik hier ben geweest, maar heb een vraag en dit is de enige plek waar ik zinnig advies kan krijgen. Sinds mn laatste post heb ik het VWO afgerond en ben ik met mijn studie werktuigbouwkunde aan de TU/e begonnen. Daar heb ik met CAD (Siemens PLM NX12 voor de kenners) leren werken. Nu zou ik graag een nieuwe muis willen kopen, omdat mijn huidige toch echt wel aan vervanging toe is :).

Ik game tegenwoordig eigenlijk bijna niet meer, maar zit dus regelmatig meerdere uren achter elkaar met mijn muis in m'n handen. Wat eisen:
  • Het moet een full-size muis zijn, maatje MX Master
  • Niet al te duur, studentenleef o_O
  • Bedraad of draadloos maakt niet zo veel uit, als ik mijn laptop meeneem heb ik een draadloze muis in mijn tas voor onderweg. Deze muis zal vast in mn setup zitten.
  • Ik moét aan de zijkant van de muis de "browserknoppen" hebben (geen idee hoe ze "officieel" heten)
Iemand tips voor merken/modellen?

Alvast bedankt!

Roel
 
Wat is je budget? Want, niet te duur is een relatief begrip natuurlijk.
 
Je hebt dus een muis nodig die ook je hand goed ondersteund.
Inderdaad
Wat is je budget? Want, niet te duur is een relatief begrip natuurlijk.
Ik zat zelf zo rond de 30 euro te denken, maar weet niet helemaal wat realistisch is. Ik zie zelf een aantal rond dat prijspunt, maar heb geen idee wat de kwaliteit daarvan is (merken als Trust)
Heb sinds een jaar of 2 deze muismat, wil ik niet meer kwijt, ontzettend goede steun aan pols ongeacht welke muis je gebruikt.
Dat ga ik ook proberen, thanks voor de tip!
 
Ik ben zeer tevreden van het materiaal van Logitech, maar mijn muismatje kan ik niet meer missen, zeker als je uren aaneen met de computer werkt.
 
3D Connexion zou ik wel willen, maar dat ligt buiten mijn budget. Ik heb een beeld van een aantal muisjes en wil er een aantal proberen binnenkort. Daarnaast ga ik een muismat zoals fredjeh zegt uitproberen. Thanks!
 
Graag gedaan tot zover, mochten er nog vragen zijn laat het dan zeker even weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan