• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

camera functie in Lenovo laptop weer activeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Najsnarf

Elite lid
Lid geworden
11 sep 2013
Berichten
6.197
Waarderingsscore
50
Ooit heb ik die camera-app van mijn Lenovo geheel verwijderd tezamen met nog een groot aantal andere appjes. Nu wil ik die camerafunctie weer in bedrijf stellen. Met zoeken is die app niet meer te vinden; in apparaatbeheer zou hij probleemloos werken. De betrekkelijk kleine handleiding van de laptop meldt helemaal niets over camera's. Hoe kom ik hier verder mee?
 
Ja, die was ik al tegen gekomen metzoeken op Google, maar daar kom ik niet verder mee. Allemaal geen haast (één van de kinderen wilde dit i.p.v. even langs komen). Volgens mij moet Skype ook nog steeds bestaan?
 
Heb je al nagekeken in apparaatbeheer of je camera nog werkt en/of de drivers geïnstalleerd zijn? Zo ja, kan je via de Microsoft Store "skype" downloaden en installeren.
 
de bedoeling van één van de kinderen was te werken met "zoom", maar volgens mij lijkt dat erg op Skype (lang geleden 1 of 2 x gebruikt naar een ver land, met losse camera + microfoontje op m'n hoofd; die spullen zijn al lang bij kleinkinderen)
 
inmiddels op de laptop skype geinstalleerd, en dan zie ik inderdaad mijn gezicht. Dus die camera doet het . Ook kwam ik tegen dat hert bij Lenovo "Easy Lenovo Camera"heet. En via apparaatbeheer de stuurprogramma's bij gewerkt. Maar een knop of een toets op de laptop om de camera te gebruiken zag ik nog niet. Ook niet zo belangrijk.
 
. . . een knop of een toets op de laptop om de camera te gebruiken zag ik nog niet.
Easy Lenovo Camera
In de zoekfunctie van Windows (één van de termen) invoeren ?
 
die term meldde ik al in # 7, zal nog eens kijken op de laptop.
 
Een knop "webcam" bestaat niet standaard in Windows 10. Moet altijd in combinatie met een app/programma zoals vb Skype. KLIK HIER voor een klein overzichtje van bestaande (gratis) software. Easy Lenovo Camera zorgt alleen voor installatie van de drivers en werking van de webcam.
 
@erikdenhouter: die drie dingen opgezocht en bekeken. Ik las dat "settings" verouderd is / of zou zijn. Met "Vantage" downloaden weet ik niet wat er gebeurt of wat ik er mee moet of kan.
@artstudiog: daar zijn enkele tientallen kleine progjes. Betekent dat als ik er een (welke?) download ik de camera kan aansturen? Vroeger kon ik dat wel: een vage selfie maken en opslaan.
Ik heb nu skype weer geïnstalleerd, ben er nog niet ver mee. Ik herinner mij van jaren geleden dat Skype in je adresboek kon zien wie er allemaal nog meer skype hebben, maar zo ver ben ik nog niet. Ook heb ik geen microfoontje meer, maar ik neem aan dat het eventueel met een smartphone wel zou lukken? Allemaal beginnersvragen na àl die jaren...
 
Ja, die was ik bij mijn zoektochten wel tegen gekomen. Als ik zoek naar "camera" zie ik alleen CamerasettingsUIHost.exe , maar die "doet"niets. In programma's is de knop "camera"ook niet aanwezig (klassiek startmenu), maar bij "apps" evenmin.
 
blijft de vraag of het verantwoord is één van die progjes van Artsudiog op te halen? Met facebook en zo heb ik al helemaal niks.
 
@artstudiog: daar zijn enkele tientallen kleine progjes. Betekent dat als ik er een (welke?) download ik de camera kan aansturen? Vroeger kon ik dat wel: een vage selfie maken en opslaan.
van die app's zou ik deze proberen: Webcam Capture
. . . ik heb geen microfoontje meer, maar ik neem aan dat het eventueel met een smartphone wel zou lukken?
Skype op je smartphone kan. Maar op laptop heb je het liefst een microfoontje en hoofdtelefoon nodig, een headset dus. Met ingebouwde speakers en microfoon kan ook, maar of dat lekker werkt weet ik niet, geen ervaring. het geluid is dan in ieder geval minder.

Heb je bij je programma's misschien een "Capture from video device" optie ? Of zoek op één van die termen.
 
Laatst bewerkt:
je bedoelt zoiets als videotube downloader? Of is Capture from video device geheel wat anders? Hoewel ik Skype nog niet geheel ( = geheel niet) in bedrijf heb lijkt het of het alleen een chat- en telefoneer programma is. Eigenlijk wilde ik helemaal geen Zoom en ook geen skype, maar ik probeerde mijn echtgenote te helpen die met haar "Zoom"wilde gebruiken. In feite moet je dan een expert in huis hebben om dat te regelen.
 
blij verrast mijn oude kop als foto - kijkend naar dat kleine gaatje - op te kunnen slaan. Dank je wel
 
je bedoelt zoiets als videotube downloader? Of is Capture from video device geheel wat anders?
Dat zou gewoon je webcam zichtbaar moeten maken, en wat mogelijkheden geven om opnamen te maken.
blij verrast mijn oude kop als foto - kijkend naar dat kleine gaatje - op te kunnen slaan. Dank je wel
Hoe ?
 
Dat fantastische programmaatje heet Gadwin. Ik gebruik een wat oudere versie. Eenmaal ingesteld kwestie van (vooraf ingestelde) toets, met muis uitkaderen, en paar keer Enter, en er staat een jpgeetje op je bureaublad. Ik kan die versie niet meer vinden op internet, eventueel publiceer ik een link van Wetrtansfer en kan je 'm daar binnen halen. Voorbeeld:
5e771524ddc47-No.001.jpg

Er zijn ook andere progjes die dat kunnen (FasStone bv) maar eenvoud is het kenmerk van het ware.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan