• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Case Fan van Molex (4 pin) naar 3 pin?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leoniera

Gevestigd lid
Lid geworden
21 mrt 2011
Berichten
468
Waarderingsscore
0
Weet er iemand iets van een 4 pin (ook wel molex genoemd) naar 3 pin adapter/connector? Ik zit hier met een molex case fan, en heb nu een fan controller aangeschaft die alleen 3 pin aansluitingen heeft.

Alvast bedankt :)
 
Ok dankje. Maar ik ben erachter gekomen dat ik die fan (4 pin) ook op een andere fan aan kon sluiten (aan de kabel van een van mijn andere fans zit een aansluiting voor een 4pin oftewel molex) nu halen er dus 2 fans stroom uit n 3 pin connector op het moederbord, maar als ik straks mijn fancontroller ga instaleren is dit niet ideaal natuurlijk.
 
dat kabeltje van WackO is een goede, snelle oplossing
of als je een beetje handig bent (of zo iemand kent) kun je ook die connector loshalen, pins er af knippen, stukje kabel strippen, fan pins op de kabel zetten (vastklemmen met een tang en dan solderen) en dan een fan connector er over schuiven
wel een hele hoop werk en misschien zelfs duurder dan zo'n kabeltje
http://www.highflow.nl/aansluitingen/stroomkabels/4-pin-molex-naar-3-pin-fan-adapter.html
 
Eens even kijken of er nog verzendkosten bij dat kabeltje komen. 2,- euro is natuurlijk niks! maar met 5 a 6 euro verzendkosten erbij wordt het toch nog lastig....

Edit: €7,95 verzendkosten, dacht het niet...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
heb je geen PC winkel in de buurt, dan kun je daar ff vragen of ze zoiets hebben...
 
een kleintje maar. En ach het is niet zo'n groot probleem. het wordt alleen wat lastig in combinatie met de fan controller die nu via 1 draaiknop (1 aansluiting dus) 2 fans zal bedienen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan