• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Catalyst Control Center

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leono

Enthousiast
Lid geworden
20 jan 2013
Berichten
2.547
Waarderingsscore
157
Regelmatig krijg ik de melding in SUMo dat mijn Catalyst Control Center een update heeft. Ik heb 2.0.0.0 en we zijn nu bij 4.5.7289.24632.
Het is mij nog nooit gelukt deze update op te halen.
Kan iemand mij vertellen hoe dat (precies) moet?
 
SUMo=Software Update Monitor.
Het gaat dus niet om een driver update, maar om een software update.
De gegeven links helpen mij niet vooruit, want ik kende ze allemaal reeds.
Overigens toch bedankt voor de aangedragen suggesties.
 
Gevonden na opening Catalyst Control Center via het contextmenu in de Windows Verkenner:
“ATI Catalyst™ Control Center is een softwaretoepassing waarmee u de grafische prestaties en de visuele kwaliteit van uw grafische kaart kunt beheren en aanpassen”.

Deze softwaretoepassing wil ik dus updaten.

5e1217cb7457a-CCC.png
 
dan open je toch gewoon deze ATI Catalyst Control Center en zoals ik hier bij de AMD Catalyst Control Center in het linker menu naar software updates kan laten zoeken zou ook jij vervolgens deze naar updates kunnen laten zoeken ..

vb van mijne AMD Catalyst Control Center
Ashampoo_Snap_zondag 5 januari 2020_18h33m10s_003_.jpg
 
Hier had ik al naar gezocht, Emi, maar ik krijg een heel ander scherm.

5e1239ab568da-CCC.PNG
 
Ik ken dit zelf niet, maar wat voor keus krijg je te zien als je links boven op grafisch klikt?
Kun je daar dan ook kiezen voor dat programma wat bijgewerkt kan worden?
 
Overigens toch bedankt voor de aangedragen suggesties.
Waarom gebruik je ze dan niet, Catalyst is oud en alleen voor oude kaarten, de nieuwe is Crimson en nergens staat welke kaart je hebt.
 
Alle aanvankelijke suggesties wezen naar stuurprogramma’s, dus ik dacht: “Daar kan ik niets mee”.
Mijn grafische kaart is ATI Mobility Radeon HD 5470.
Ik zit nog bij Windows 7.
 
@Leono denk dat je eens op basis dient te klikken ..en anders eens op " opties "
wellicht dat je dan een ander interface krijgt .. (dit is eerder een vermoeden )
 
Als je klikt op Basis, kun je kiezen voor Geavanceerd. Als je dat doet, kom je toch weer uit bij Basis.
Opties had ik ook al geprobeerd.

5e124b33471c7-CCC.png
 
wat als je verder klikt op info over catalyst control center.. mogelijk dat daar een optie vermeld word ..
en anders haal jij toch gewoon een nieuwere op via de ATI.com
 
Alle aanvankelijke suggesties wezen naar stuurprogramma’s, dus ik dacht: “Daar kan ik niets mee”.
Mijn grafische kaart is ATI Mobility Radeon HD 5470.
Ik zit nog bij Windows 7.
Daar is de Radeon Crimson software voor.
Kan het wel blijven roepen maar komt toch niet over.

En waarom nog W7?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik treed Lange Pier bij! Zal het ook nog eens vermelden wat ik meestal doe. Download eerst twee dingen in een apart AMD-mapje op je bureaublad: het AMD cleanup utility ( klik hier ) en de laatste AMD Crimson drivers ( klik hier ). Daarna AMD Cleanup Utility uitvoeren, zo ben je gelijk van alle oude rommel af. Misschien wel handig om internet tijdelijk uit te zetten. Na herstart van je pc installeer je die nieuwe Crimson drivers. Na installatie kan je het internet terug activeren (op voorhand uitschakelen om te voorkomen dat windows zelf zijn AMD drivers installeert).
 
Hallo Emi, goede morgen,

U kunt er wel van uitgaan dat ik alle voor de hand liggende mogelijkheden al geprobeerd heb/had. Kijken bij “Over” is dagelijkse update praktijk.

Kunt u mij uitleggen hoe ik “een nieuwe” ophaal via ati.com? Want ook daar heb ik al diverse keren gekeken. Er wordt overigens gesprongen naar amd.com.

5e12fa67568c0-CCC.PNG
 
je word inderdaad doorgestuurd naar de amd.com
tevens staat er ook bij u in het welkomsscherm "visit AMD.com " denk dus dat jij je niet dient zot te staren op ATI.com
*scrol op deze site naar beneden tot je bij de Windows 7 aangekomen bent ..neem de juiste bit versie !
en download vervolgens de Catalyst Software Suite
 
Bij de download setup zie ik staan dat het voor Windows 7 en Windows 8.1 is.
Omdat ik waarschijnlijk binnen 8 dagen naar Windows 10 zal (moeten) gaan, lijkt het mij beter om dit eerst maar eens te doen.
De omvang van het setup pakket schrikt mij eveneens af (302 Mb). Zo groot is het Catalyst Control Center toch niet?
Overigens wil ik geen drivers updaten omdat ik dan steeds een blauw scherm krijg. Dat is een ander verhaal, met een andere geschiedenis.
Ik dacht gewoon: even de software updaten.
Naar Windows 10 ben ik ooit al eens 10 minuten geweest, dus dat zal wel lukken, denk ik.
Overigens: in mijn Welkomst-scherm staat: “Ga naar ATI.com”, maar dit terzijde.
 
in je catalisyst welkomsscherm staat duidelijk " visit amd.com " vermeld .
en dat deze zo omvangrijk is daar kan ik ook niets aan verhelpen jij draait immers nog een verouderde versie 2.0

Ashampoo_Snap_maandag 6 januari 2020_13h15m34s_002_.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan