• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

"Catastrofische" hack op e-mailprovider vernietigt bijna twee decennia aan gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Abraham54

Gast
Bij een hackeraanval werden alle servers van de Amerikaanse e-mailprovider VFEmail gewist.

4200335_original.jpg


De Amerikaanse e-mailprovider VFEmail is eerder deze week het doelwit geworden van een fatale aanval van een hacker.
De aanvallers konden de servers van het bedrijf binnendringen en de gegevens van alle klanten verwijderen.
De aanval werd maandag opgemerkt toen de website en webmail client van VFEmail offline gingen.
Zoals het bedrijf in een verklaring bevestigde, werden alle servers geformatteerd. Elke file server en elke backup server was in de loop van deze actie vernietigd.
Volgens VFEmail was er geen vraag naar losgeld. De hackers waren schijnbaar puur op verwoesting uit.

Het bedrijf probeert momenteel de e-mails van zijn gebruikers te redden, maar de signalen zijn niet goed.
De VFEmail website is weer online, maar alle andere domeinen van de provider konden nog niet worden hersteld.
Gebruikers die inloggen op hun VFEmail-account, worden begroet door een lege inbox.

De huidige aanval van de hackers is ongewoon.
In de meeste gevallen eisen de hackers een losgeld en dreigen ze alleen maar gegevens te verwijderen.
In november 2015 werd VFEmail gechanteerd door het Armada Collective.
Het hoogste losgeld dat ooit betaald is een in dergelijke chantage, was een miljoen dollar in Bitcoin.
 
Ben je klaar mee. Hoop dat mijn mailman de zaak beter voor elkaar heeft.
 
Mijn backup medium is wel verbonden met mijn pc, maar niet ingeschakeld. Juist om te voorkomen dat ze bij een hack ook aan mijn backup kunnen komen. Natuurlijk zijn hun systemen complexer, maar werkelijk alles on-line hebben!
 
't is mogelijk appels met peren vergelijken, maar deze gebeurtenis is eigenlijk exact de reden waarom ik geen gebruik wens te maken van om het even welke cloud voor de opslag van wat dan ook.
Anders gezegd : ik gebruik geen cloud(s).
 
Dit soort aanvallen zijn echt verschrikkelijk. Zoals quandor zegt, als je zeker van je zaak wilt zijn dan moet je het sowieso niet op een externe server (cloud) plaatsen want dan loop je sowieso dat risico.

@quandor --> als ik vragen mag, gebruik je een Gmail/Hotmail/Yahoo mail adres?
 
Hotmail, ja.
De adressen (5 in totaal) waaronder Outlook.com adresjes, gebruik ik voor 'commerciële' doeleinden. Voor het 'echte' werk gebruik en reserveer ik ons provider adres.
 
Hoe slecht, je back-up gekoppeld aan je productieomgeving en ook makkelijk benaderbaar blijkbaar. Ik zou die club nooit meer vertrouwen als ze een andere dienst opzetten. Dit is wel een "beginners" foutje van formaat.
 
Inderdaad wel heel slecht! Wat nu gescheiden netwerk en aparte server(s) voor de backup?? We knopen gewoon alles aan elkaar als het dan mis gaat dan hebben we tenminste niks meer :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan