Cccleaner Alternatieven gezocht

aspaan

Bekend gezicht
Lid geworden
10 jul 2016
Reaction score
1
Punten
18
Hallo,

Ik gebruik al enige tijd de tool Ccleaner (Versie: 4.17) om Windows en Browsers etc op te schonen.
Ik weet dat er inmiddels al nieuwere versies van Ccleaner zijn verschenen, maar omdat er in het verleden nogal eens lekken
in dat product zaten, wil ik toch kijken naar een goed (freeware) alternatief.

Ik heb al eens rond gekeken en vond daar de volgende tools: Bleachbit en Wise Disk Cleaner
Heeft iemand ervaring met deze alternatieve tools, zijn er daarbij voorkeuren, of zijn er wellicht nog andere tools die daarvoor in aanmerking komen
Graag jullie adviezen in deze.

jockers

Gevestigd lid
Lid geworden
1 feb 2016
Reaction score
8
Punten
18
Privazer zou mijn voorkeur hebben maar makkelijker is Schijfopruiming als administrator uitvoeren.

Rubensky

Moderator
Team lid
Lid geworden
17 okt 2011
Reaction score
202
Punten
63
Gebruik helemaal niets als het gaat om dat soort tooltjes. Wil je een keer iets doen gebruik dan inderdaad de ingebouwde schijfopruimer van Windows.

quandor

Gewaardeerd
Lid geworden
27 jan 2016
Reaction score
63
Punten
48
Ik gebruik Ccleaner (actueel 64bit : 5.63.7540) al sinds de jaren '90 van de vorige eeuw. Er is niets mis met Ccleaner. Ik heb nog nooit één door Ccleaner veroorzaakt probleem ondervonden,

Laatst bewerkt:

Abraham54

Administrator
Team lid
Lid geworden
9 aug 2007
Reaction score
492
Punten
83
Leeftijd
66
Website
piepcomp.nl
@aspaan, ik gebruik nu wekelijks WiseDiskCleaner en gebruik dit tool al zo'n vier jaar tot volle tevredenheid.
Ook het updaten van dit tool gaat heel makkelijk, want er wordt netjes gemeld dat er nieuwe versie is en je de vraag krijgt erbij krijgt om dat meteen te doen of niet.
Ga je akkoord, dan wordt de opgestarte WiseDiskCleaner automatisch gesloten en is de update klaar, start WiseDiskCleaner weer automatisch op.

quandor

Gewaardeerd
Lid geworden
27 jan 2016
Reaction score
63
Punten
48

aspaan

Bekend gezicht
Lid geworden
10 jul 2016
Reaction score
1
Punten
18
Ok Ik zie dat velen (en ook op andere Fora) Wise Disk Cleaner wordt aangeraden
Ik ga deze eens proberen.
Alleen zie ik nog geen mogelijkheid om (na de Scan) eerst ergens een Backup te maken, dat als er iets mis gaat, na het repareren, ik toch weer de boel kan resetten.

Abraham54

Administrator
Team lid
Lid geworden
9 aug 2007
Reaction score
492
Punten
83
Leeftijd
66
Website
piepcomp.nl
@aspaan - een reiniger zal nooit een backup kunnen maken.
Wat je wel kan doen, als je bang bent dat een reiniger te desastreus te werk gaat, wat ik zelf nog heb meegemaakt, dan voor de schoonmaakscan eerst een nieuw systeemherstelpunt maken!

Veng

Elite lid
Lid geworden
27 nov 2012
Reaction score
29
Punten
48
Website
www.relatie-voeding-gedrag.nl
"Alleen zie ik nog geen mogelijkheid om (na de Scan) eerst ergens een Backup te maken, dat als er iets mis gaat, na het repareren, ik toch weer de boel kan resetten."
Zelf zweer ik in het regelmatig (elke 4 dagen) maken van een image van mijn c:-schijf. Sinds ik dat doe slaap ik een stuk rustiger, want dit heeft me al veel gezoek en gepruts bespaard: Bij twijfel zet ik direct een image terug.

Lange Pier

NCF Goeroe
Lid geworden
4 nov 2008
Reaction score
320
Punten
83
Elke dag een incrementele back-up laten maken kan ook.

En wat is er mis met gewoon schijfopruiming van Windows zelf?
En waarom wil je dat? ruimte tekort?

Veng

Elite lid
Lid geworden
27 nov 2012
Reaction score
29
Punten
48
Website
www.relatie-voeding-gedrag.nl
"Elke dag een incrementele back-up laten maken kan "
Idd. kan dat ook maar toch geef ik er de voorkeur aan om een aantal images te bewaren. Dit omdat niet altijd duidelijk is wanneer het eventuele probleem ontstaan is en nu kan ik altijd verder dan één dag in de tijd teruggaan.
Maar.... Het is wel meer gedoe om die images bij te houden en te kiezen welke ik overtollig vind.

Johannes1956

Bekend gezicht
Lid geworden
27 apr 2019
Reaction score
15
Punten
18
Leeftijd
63
Gebruik helemaal niets als het gaat om dat soort tooltjes. Wil je een keer iets doen gebruik dan inderdaad de ingebouwde schijfopruimer van Windows.
Ja, u heeft volkomen gelijk, ook ik dacht altijd je moet een Cleaner of systeemreiniger hebben.
bij mij was het zo hoe vaker ik er gebruik van maakte hoe meer fouten er verschenen.
heb nu alles eraf gedaan ,en gebruik alleen nog maar de tooltjes van Windows zelf
sinds dien draait het systeempje als een zonnetje, no more problems 🤓

quandor

Gewaardeerd
Lid geworden
27 jan 2016
Reaction score
63
Punten
48

jockers

Gevestigd lid
Lid geworden
1 feb 2016
Reaction score
8
Punten
18
Een backup van het register ja, en een herstelpunt aanmaken is ook mogelijk in Ccleaner, Privazer doet dat ook.

ShadyAngel

Gevestigd lid
Lid geworden
10 sep 2018
Reaction score
12
Punten
18
Inderdaad maakt CCleaner alleen een backup van het register, net als de meeste andere zogenaamde cleaners. Ik gebruik WiseCare 365 (ook alleen register backup, automatisch voor de wijzigingen).

Nieuwste berichten

Bovenaan Onderaan