• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Cccleaner Alternatieven gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

aspaan

Gevestigd lid
Lid geworden
10 jul 2016
Berichten
297
Waarderingsscore
10
Hallo,

Ik gebruik al enige tijd de tool Ccleaner (Versie: 4.17) om Windows en Browsers etc op te schonen.
Ik weet dat er inmiddels al nieuwere versies van Ccleaner zijn verschenen, maar omdat er in het verleden nogal eens lekken
in dat product zaten, wil ik toch kijken naar een goed (freeware) alternatief.

Ik heb al eens rond gekeken en vond daar de volgende tools: Bleachbit en Wise Disk Cleaner
Heeft iemand ervaring met deze alternatieve tools, zijn er daarbij voorkeuren, of zijn er wellicht nog andere tools die daarvoor in aanmerking komen
Graag jullie adviezen in deze.
 
Privazer zou mijn voorkeur hebben maar makkelijker is Schijfopruiming als administrator uitvoeren.
 
Gebruik helemaal niets als het gaat om dat soort tooltjes. Wil je een keer iets doen gebruik dan inderdaad de ingebouwde schijfopruimer van Windows.
 
Ik gebruik Ccleaner (actueel 64bit : 5.63.7540) al sinds de jaren '90 van de vorige eeuw. Er is niets mis met Ccleaner. Ik heb nog nooit één door Ccleaner veroorzaakt probleem ondervonden,
 
Laatst bewerkt:
@aspaan, ik gebruik nu wekelijks WiseDiskCleaner en gebruik dit tool al zo'n vier jaar tot volle tevredenheid.
Ook het updaten van dit tool gaat heel makkelijk, want er wordt netjes gemeld dat er nieuwe versie is en je de vraag krijgt erbij krijgt om dat meteen te doen of niet.
Ga je akkoord, dan wordt de opgestarte WiseDiskCleaner automatisch gesloten en is de update klaar, start WiseDiskCleaner weer automatisch op.
 
Ok Ik zie dat velen (en ook op andere Fora) Wise Disk Cleaner wordt aangeraden
Ik ga deze eens proberen.
Alleen zie ik nog geen mogelijkheid om (na de Scan) eerst ergens een Backup te maken, dat als er iets mis gaat, na het repareren, ik toch weer de boel kan resetten.
 
@aspaan - een reiniger zal nooit een backup kunnen maken.
Wat je wel kan doen, als je bang bent dat een reiniger te desastreus te werk gaat, wat ik zelf nog heb meegemaakt, dan voor de schoonmaakscan eerst een nieuw systeemherstelpunt maken!
 
"Alleen zie ik nog geen mogelijkheid om (na de Scan) eerst ergens een Backup te maken, dat als er iets mis gaat, na het repareren, ik toch weer de boel kan resetten."
Zelf zweer ik in het regelmatig (elke 4 dagen) maken van een image van mijn c:-schijf. Sinds ik dat doe slaap ik een stuk rustiger, want dit heeft me al veel gezoek en gepruts bespaard: Bij twijfel zet ik direct een image terug.
 
"Elke dag een incrementele back-up laten maken kan "
Idd. kan dat ook maar toch geef ik er de voorkeur aan om een aantal images te bewaren. Dit omdat niet altijd duidelijk is wanneer het eventuele probleem ontstaan is en nu kan ik altijd verder dan één dag in de tijd teruggaan.
Maar.... Het is wel meer gedoe om die images bij te houden en te kiezen welke ik overtollig vind.
 
Gebruik helemaal niets als het gaat om dat soort tooltjes. Wil je een keer iets doen gebruik dan inderdaad de ingebouwde schijfopruimer van Windows.

Ja, u heeft volkomen gelijk, ook ik dacht altijd je moet een Cleaner of systeemreiniger hebben.
bij mij was het zo hoe vaker ik er gebruik van maakte hoe meer fouten er verschenen.
heb nu alles eraf gedaan ,en gebruik alleen nog maar de tooltjes van Windows zelf
sinds dien draait het systeempje als een zonnetje, no more problems 🤓
 
Een backup van het register ja, en een herstelpunt aanmaken is ook mogelijk in Ccleaner, Privazer doet dat ook.
 
Inderdaad maakt CCleaner alleen een backup van het register, net als de meeste andere zogenaamde cleaners. Ik gebruik WiseCare 365 (ook alleen register backup, automatisch voor de wijzigingen).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan