• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

CD-/DVD-speler niet meer zichtbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berend Jansen

Gewaardeerd
Lid geworden
16 dec 2013
Berichten
1.333
Waarderingsscore
45
Geen hinderlijk probleem, omdat ik eigenlijk nooit meer cd's of dvd's afspeel, maar wel vreemd: sinds enige tijd is de speler niet meer zichtbaar in verkenner en apparaatbeheer.
Ik vrees dat het apparaat overleden is, want ook drukken op de eject-knop heeft geen resultaat.
De pc is inmiddels ruim 5 jaar oud, maar werkt nog prima en snel onder Windows 8.1.
 
Voedingskabeltje los of defect?
 
Heb dit probleem een keer eerder gehad. het hoe en waarom weet ik niet ,maar in dit geval was de oplossing de sata kabel op een andere poort op het moederbord te zetten
 
het is zeker aan te bevelen om na te gaan of optie 6 in de link van Black Tiger aanwezig is ..
ga ook eens naar Computer\HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer en controleer of daar in het rechterveld een vermelding staat met als naam NoDrives en met als waarde 8 indien je cd/dvd drive de letter D heeft meegekregen … indien zo dien je de reg sleutel NoDrives te verwijderen .
let op het gaat enkel om NoDrives en niet om NoDriveTypeAutoRun
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan