• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

cd rom spat uit elkaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

fransje

Bekend gezicht
Lid geworden
16 jan 2010
Berichten
137
Waarderingsscore
0
Hallo,
Ben over gestapt op een bijna nieuwe desktop computer, bij het installeren van een programma is de cd rom ( enkele jaren oud) in de dvd unit uit elkaar gespat.
Mijn vraag, wat is de oorzaak ?
De snelheid van dvd unit te hoog of is dit te wijten aan de kwaliteit van de cd rom.
Of is er mogelijk nog andere oorzaak.
mvg
 
Een bijna nieuwe computer schrijf jij.
Wat is het merk en type aanduiding van de voedingseenheid in die computer?
 
Beetje onbalans in de cd kan dat al veroorzaken.
Maare, ik gebruik die dingen al lang niet meer, alles gaat via USB sticks en mp3 verzamelingen.
 
Het zal vooral te wijten zijn aan de kwaliteit van de gebruikte cd.

Normaal gesproken gebeurd dit niet. Een 52X dvd-rom drive kan snelheden halen tot 26000 rpm. Op bijvoorbeeld youtube staan beelden van disks die al bij 22000 rpm de geest geven.
 
Wanneer is die juist uiteen gespat? Was het programma al aan het installeren (zichtbaar op scherm) of was de CD nog aan het laden (net ingestoken)?
 
Nieuwsgierig: doet de cd speler het nog?
 
Een bijna nieuwe computer schrijf jij.
Wat is het merk en type aanduiding van de voedingseenheid in die computer?

Het merk is ASUS .
Bij apparaat beheer staat
computer ACPI X64-pc
bij dvd-/cd-rom-stations ATPI DVD A DH16 AAS

Nieuwsgierig: doet de cd speler het nog?

heb van de cd speler de deksel verwijderd en schoon geblazen met perslucht..
daarna weer ingebouwd maar nu maakt hij een rammelend geluid.
Ik hem als verloren beschouwd

Wanneer is die juist uiteen gespat? Was het programma al aan het installeren (zichtbaar op scherm) of was de CD nog aan het laden (net ingestoken)?

was net opgestart, daarna luide knal. dat was het dan.

Kun je dat programma niet van de site van de maker zelf downloaden?

Helaas niet , het programma was Autocad 2000
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jammer dat je cd speler defect is. Gelukkig zijn ze niet zo duur meer.

Dan nog een vraag:

Zou je wanneer je mensen wilt antwoorden niet steeds een nieuwe reactie willen maken maar dit alles gewoon in één bericht willen stoppen? Dan blijft het topic overzichtelijk. Je zou het dan kunnen doen zoals ik het nu gedaan heb in bericht #10

Voor nu zal ik dit even doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan