• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

cd's kraken

Status
Niet open voor verdere reacties.
F

Frank57

Gast
Dit vind ik nu echt erg, ik heb voor mijn vrouw de afgelopen 4 jaar heel wat muziek cd's gebrand, nu blijkt dat de cd's die zo'n 3 jaar oud zijn opeeens beginnen te kraken en geluid af en toe wegvalt wat ze dus eerder nooit deden, niet allemaal kraken ze maar een aantal wel.
Ik maakte toen verzamel cd's, dus van originele cd's de leukste liedjes op een cd gebrand en die cd's die kraken opeens, cd's die ik op een andere manier heb gebrand zoals mp3's die ik van kazaa heb gedownload hebben dit probleem niet.Het betreft mtec en traxdata cd's.
Ik heb ook al gehoord dat dit probleem ook bij dvd's kan optreden, dat is dan ook erg, want ik heb video8 opnamens op dvd gezet en is oook zo'n 3 jaar geleden, deze vertonen nog geen storingen maar als dat later wel gebeurd kan ik net zo goed de vhs banden blijven gebruiken want die gaan dan toch langer mee.
Iemand dezelfde ervaringen en mischien tips???????

bvd
 
Laatst bewerkt:
Goedkopere cd-r's hebben idd de neiging van na een aantal jaren sectorfouten te geven waardoor ze niet meer kunnen afgespeeld worden, of soms fouten geven.
Naar wat ik gehoord heb zou dit bij dvd's niet zo zijn, maar of dit zeker zo is weet ik niet.
 
Dat is dus het nadeel van muziek branden
 
Ligt eraan met welk merk Cd je werkt en op wat voor een snelheid je brandt.
Als je snel brandt, brandt je hem dus niet goed in waardoor kans op storingen/beschadigingen op die cd sterker aanwezig zijn dan wanneer je hem op een langzamere snelheid brandt.
Op die manier brandt je de cd goed in en zal hij zijn werk blijven doen.
Ook het merk van de cd's is bepalend.
Zo heb ik erg goede ervaring met de Philips cd's.
Maar dat is voor een ieder persoonlijk. Blanco cd's hebben nog wel eens de eigenschap, zo heb ik uit eigen ervaring, uit elkaar te klappen in een highspeed cdrom speler.
 
Game-Freak zei:
Dat is dus het nadeel van muziek branden
kun je dus beter casette bandjes maken die blijven langer goed, schandalig gewoon vind ik.Ik heb geen zin om elke 3 jaar de cd's opnieuw te branden.
 
ruudjuh zei:
Ligt eraan met welk merk Cd je werkt en op wat voor een snelheid je brandt.
Als je snel brandt, brandt je hem dus niet goed in waardoor kans op storingen/beschadigingen op die cd sterker aanwezig zijn dan wanneer je hem op een langzamere snelheid brandt.
Op die manier brandt je de cd goed in en zal hij zijn werk blijven doen.
Ook het merk van de cd's is bepalend.
Zo heb ik erg goede ervaring met de Philips cd's.
Maar dat is voor een ieder persoonlijk. Blanco cd's hebben nog wel eens de eigenschap, zo heb ik uit eigen ervaring, uit elkaar te klappen in een highspeed cdrom speler.
Zover ik me kan herinneren heb ik die cd's op 4 speed gebrand.
De meningen over merk cd's zijn ook verdeeld, zo heb ik van iemand vernomen dat platinum goede cd's zijn maar ja ik weet het dus zelf helemaal niet.
 
axel zei:
Goedkopere cd-r's hebben idd de neiging van na een aantal jaren sectorfouten te geven waardoor ze niet meer kunnen afgespeeld worden, of soms fouten geven.
Naar wat ik gehoord heb zou dit bij dvd's niet zo zijn, maar of dit zeker zo is weet ik niet.
zo goedkoop zijn die traxdata en mtec nou oook weer niet vind ik.
 
Dat zeg ik: Ik geef liever wat meer uit voor kwaliteit dan dat ik goedkope zooi neem met de kans dat die ploffen en dan je drive naar de sodemieters helpen.
Bovendien heb je bij die blanco's de kans dat er veel fouten al van de fabriek uit op zitten en dus wat cd's weg kan gooien wat ook weer betekent dat je wat meer uitgeeft aan die cd's. Met dit gegeven had je toch je portomonnee open moeten trekken en wat meer uit moeten geven.
Ach, ieder heeft hier zo zijn/haar opvattingen over.
Ik heb dus de mijne :p
 
maar traxdata en mtec zal ik dus ook niet meer gebruiken, dan maar philips of zo 's proberen.

bedankt voor de tips
 
Ja ok en idd op 4 speed branden ofzo, hoeft allemaal niet snel
groetjes
Ruudjuh
 
Ik vertrouw al jarenlang op de TDK cd's (niet de platinum troep). Die dingen doen het echt gewoon super.

Bij audio cd's treden fouten trouwens eerder op dan bij data cd's, omdat er bij audio cd's ook in de sub-dinges (-track?) data wordt geschreven. Op een audio (of video) cd staat eigenlijk zo'n 800 MB aan data, terwijl op een data cd maar 700 MB past (bij 80 min cd's).
 
:unsure: Ik moet eerlijk zeggen, heb nu zo'n 600 Platinum cd's 700 MB en 200 Platinum cd's 800 MB weggewerkt...en nooit problemen gehad :unsure:

Ik heb misschien geluk gehad...?
 
D Drmmr zei:
Ik vertrouw al jarenlang op de TDK cd's (niet de platinum troep). Die dingen doen het echt gewoon super.

Bij audio cd's treden fouten trouwens eerder op dan bij data cd's, omdat er bij audio cd's ook in de sub-dinges (-track?) data wordt geschreven. Op een audio (of video) cd staat eigenlijk zo'n 800 MB aan data, terwijl op een data cd maar 700 MB past (bij 80 min cd's).
Mijn vrouw verteld me net dat het probleem ook al bij TDK cd's is opgetreden.Ik denk dat geen enkel cd merk altijd goed blijft.
 
Laatst bewerkt:
Maaikie zei:
:unsure: Ik moet eerlijk zeggen, heb nu zo'n 600 Platinum cd's 700 MB en 200 Platinum cd's 800 MB weggewerkt...en nooit problemen gehad :unsure:

Ik heb misschien geluk gehad...?
mischien zijn die cd's nog niet zo oud als die van mij en krijg je er later problemen mee, ik hoop het niet voor je.
 
zoals ik al zei: ieder zijn/haar eigen voorkeur.
Mijn voorkeur is dan ook Philips.
Heb ik er nog nooit n van weg hoeven gooien.
 
Hou ze ook uit de zon, zon verkort de levensduur ook net als vochtige ruimtes of juist te warme ruimtes.
 
ruudjuh zei:
Ach, ieder heeft hier zo zijn/haar opvattingen over.
Ik heb dus de mijne :p

Opinions are like arseholes: everybody's got one, and they all stink!

Ik gebruik eigenlijk vooral Philips en TDK, en ik probeer die goedkope zooi van de Aldi enzo te vermijden. Maar waar ik dus slecht tegen kan, is als je iets voor iemand brand, en die belooft dan een cd'tje terug te geven, en dat blijkt dus zo'n Aldi dvd met ook nog eens zo'n #@%-doosje te zijn, terwijl hij/zij een TDK kreeg. Daarom is het tegenwoordig rst cd, en dan brand ik.

Trouwens nooit problemen gehad met cd's, maar ik backup eigenlijk voornamelijk en gebruik de cd's niet dagelijks als muziekcd's.
 
frankw zei:
Hou ze ook uit de zon, zon verkort de levensduur ook net als vochtige ruimtes of juist te warme ruimtes.
bedankt voor de tip, maar de cd's liggen natuurlijk nooit in het zonlicht.
DVD'merken wat ik gebruik zijn overigens Philips, Sony, en TDK, en ga nu ook cd's van die merken gebruiken.
Ook ga ik nu als ik een cd gebrand heb de mp3's bewaren op de HD, dat deed ik eerder nooit, ik verwijderde altijd de mp3 bestanden als de cd klaar was, ik ging er vanuit dat de cd's altijd goed bleven maar ja ik heb er nu natuurlijk spijt van dat ik al die mp3 files verwijderd heb anders kon ik die cd's die kraken opnieuw maken.
Ik heb ook een paar jaar geleden een aantal originele cd's goedkoop verkocht omdat ik de leuke liedjes al op een cd had gebrand, en dacht dus dat ik de originele nooit meer nodig zou hebben, heb ik dus ook spijt van, nu maar weer opnieuw gaan kopen, tsja jammer maar niks aan te doen.

Ik heb deze pc nu ruim 2 weken en het valt me op dat ik als ik een cd wil branden niet voor 4x speed kan kiezen, de laagste stand is 8x speed, dat zal wel aan de brander liggen denk ik, maar ik las op een van die links over cd rot dat je niet hoger dan 8x speed moet branden dus zal wel goed zijn.

hier nog wat wetenswaardigheden over cd rot
http://www.computerconsument.nl/pages/printen.php?redartID=48
http://www.diskidee.nl/opinie/index.htms/5094
http://www.den.nl/docs/20050808095810/
http://www.homedvd.nl/cdrot.htm
 
Laatst bewerkt:
M vd Steen zei:
Opinions are like arseholes: everybody's got one, and they all stink!

Nou ja, als je er zo over denkt, wat doe je dan op een forum??? :p:p:p
je mening ventileren, en dat is te ruiken ook :p:p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan