• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.
Status
Niet open voor verdere reacties.

jorime

Nieuw lid
Lid geworden
15 jun 2017
Berichten
8
Waarderingsscore
0
Beste leden,

Na vele, hopeloze, pogingen is mijn één van mijn laatste mogelijkheden via een forum, in dit geval via dit forum.

Laatste twee weken heb ik last dat chrome vast loopt (meestal bij filmpjes, soms ook bij het surfen. Dit kan soms verveld zijn en wil dit graag opgelost hebben. Vandaar dat ik jullie om hulp vraag.

Computerspecificaties:
  • OS: Windows 10
  • processor: i7-4710 HQ
  • RAM: 8GB
  • Videokaart: NVIDEA GTX 860M
volgens mij zijn dit de belangrijkste specificaties voor het probleem.

Wat ik heb geprobeerd:
  • Chrome opnieuw geïnstalleerd
  • Adobe flash opnieuw geïnstalleerd
  • Alle plugins verwijderd om eventuele complicaties te voorkomen
  • Chrome en Adobe flash laten uitvoeren met krachtige grafische processor
  • Drivers geupdate
  • Gescand op virussen en malware met AVG, Hitman Pro en anti-malwarebytes
  • Getest of het aan mijn netwerkkaart ligt. Dit heb ik gedaan door een WIFI USB adapter aan te sluiten, wederom geen succes
  • Andere browser gebruikt (firefox) hier ondervind ik geen problemen mee.
Zelf vind ik het raar dat als ik mijn wifi uitzet, chrome het DIRECT weer doet. Vervolgens blijft hij voor pak en beet een half uur werken. Daarna heb ik weer het zelfde probleem met de zelfde mogelijkheid het op te lossen.


Hopelijk heeft iemand van jullie een idee waar het probleem aan kan liggen.

Bij voorbaat dank,
Jorime
 
Waarom installeer jij Chrome de Adobe Flashplayer?
Heeft Chrome helemaal niet nodig - maar heb jij Pepperflash in Chrome gedeactiveerd?
 
Ik weet dat het niet nodig is, dit heb ik handmatig geprobeerd vanwege de opgetreden problemen.

Ik heb geprobeerd om in de plugins te komen, doormiddel van chrome://plugins maar krijg de melding dat de pagina niet gevonden kan worden.
Ook ben ik naar chrome://extensions/ gegaan, hier kan ik Pepperflash niet vinden.
 
Vertel - heb jij de Google Chrome Sync ook geactiveerd?
 
Als ik mij niet vergist bedoel je de mogelijkheid om in te loggen op je google account via de browser zelf of bedoel je iets anders?

Indien je dit bedoeld, nee ik heb mijn account niet aan chrome gekoppeld.
 
We gaan Chrome resetten.

We dienen Google Chrome volledig te resetten.
Google Chrome Bladwijzers back-uppen
  • Klik op de streepjes en kies dan voor Bladwijzers.
    • Selecteer Bladwijzerbeheer.
    • Klik op het menu Organiseren.
    • Selecteer Bladwijzers exporteren.
    • Chrome exporteert de bladwijzers als HTML-bestand.

Google Chrome Synchronisatie resetten
  • Open Google Chrome, log in het met het Google account en klik rechtsboven op het icoon met de drie streepjes.
  • Klik op Instellingen
  • Klik nu op de optie Google dashbord.
  • Klik vervolgens in het nieuwe tabblad op de knop Stopzetten en wissen.
  • Klik in het scherm wat nu verschijnt op OK
    5309c5cd05853-chrome.png
  • Het kan enkele uren duren voordat de wijzigingen zijn doorgevoerd.
  • Log vervolgens uit op Google Chrome.
  • Log na enkele uren even opnieuw in en kijk of de wijzigingen inmiddels zijn doorgevoerd en de problemen daarmee zijn verholpen.

Google Chrome volledig resetten:
  • Na bovenstaande gedaan te hebben, des installeer je Google Chrome volledig en wanneer je de vraag krijgt over jouw persoonlijke data, ook die volledig verwijderen.
    • Na het verwijderen de PC opnieuw opstarten.

    Download
    5287c19f42019-OldChromeRemover-web.png
    OldChromeRemover

    OldChromeRemover-0.5.exe opstarten:
    • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op OldChromeRemover-0.5.exe.
    • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: via rechtsklik op OldChromeRemover-0.5.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

OldChromeRemover is een simpel opdrachtpromptprogramma ("zwart scherm"), dat onderzoekt of er nog achtergebleven versies van Google Chrome aanwezig zijn, welke dus niet zijn opgeruimd door de Google update.
Dit "Consoleprogramma" zal snel alles verwijderen, behalve de nieuwste versie van Chrome, waardoor er weer ruimte wordt vrijgegeven op de harddisk.

Ook controleert het tool op aanwezige "Canary’ builds" van Chrome en verwijdert deze ook.


Met IE of Firefox
installeer je Google Chrome opnieuw; ga daarvoor naar http://www.google.nl/intl/nl/chrome/browser/
Na installatie kan je bladwijzers weer importeren en via de Google store de diverse add-ons weer installeren.

Laat weten of Chrome weer als vanouds snel te werk gaat.
 
Bedankt voor de handleiding.

Ik zal het volgen en en de uitkomst hier plaatsen.
 
Ik heb de stappen van Google Chrome Synchronisatie resetten (Bladwijzers heb ik niet) gevolgd en hij was vrijwel direct klaar. Ook heb ik voor de zekerheid "oldChromeRemover" gedraaid vanwege een nieuwe installatie dat ik van de week heb uitgevoerd. Het programma heeft niks gevonden.

Ik zou kijken of het resetten van de synchronisatie het probleem heeft opgelost en zo niet voor ik een hard reset uit.
 
Het probleem is niet meer voorgekomen.

Bedankt!
 
Hoi Jorime, fijn dat het probleem niet meer voorkomt.
En onthoudt dit, je bent hier altijd welkom.
 
Helaas, het probleem is toch weer opgetreden.
Nadat hij weer meerdere keren vast was gelopen heb ik weer de tutorial van Abraham54 gevolgd.
Echter zonder succes, ik heb een hardreset voor chrome uitgevoerd, welke ik vorige keer had overgeslagen, echter zonder succes.
Het lijkt zelfs alsof het probleem na de hardreset verergert is.
 
Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
 
Jouw notebook heeft dringend een ontstofingskuur nodig.
Processor 67 graden, moederbord 70 graden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan