• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Chrome Favorieten instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

aspaan

Gevestigd lid
Lid geworden
10 jul 2016
Berichten
297
Waarderingsscore
10
Hallo,
Ik werk al een tijdje met Google-Chrome en maak gebruik van de z.g, Favorieten
Ik heb bij sommige sites (favorieten) accounts aangemaakt met mijn Usernaam en Password
Ik merk echter, dat ik, als ik weer een favoriet opstart, dan moet ik steeds weer de Usernaam en Password ingeven

In het verleden zag ik dat ik bij het opstarten deze Usernaam en Password, al op het inlog-scherm stonden, maar bij diverse
sites niet en moet ik steeds de account-gegevens weer ingeven.

Mijn vraag is: Hoe kan ik bij Chrome, bij de gemaakte Favorieten deze account-gegevens invoeren zodat ik dat niet steeds moet herhalen bij het inloggen van de sites van de Favorieten?
 
Als jij via de Chrome webstore LastPass installeert - heb je uiteindelijk maar één wachtwoord nog nodig om LastPass te activeren.

Overal waar je daarna handmatig inlogt, vraagt LastPass dan om de gegevens in de kluis op te slaan, zodat je naderhand via LastPass ziet dat de gegevens dan automatisch worden ingevuld.


 
Nagekomen bericht
Ik zie dat bij een aantal favorieten (sites) wel de account-gegevens al bij het inloggen op het scherm staan, maar bij een aantal niet.
Hoe kan ik dus er voor zorgen dat deze account-info bij Chrome wordt opgeslagen?
 
Dat heeft te maken met niet verwijderde cookies.

Het voordeel van LastPass is dat je voor elke inlog een ander wacht kunt laten genereren.
Als je nu op veel sites het zelfde wachtwoord gebruikt, is dat een gevaarlijke zaak.
 
Ik ben misschien wel lastig, maar ik begrijp het niet helemaal
Tot voor kort ging het bij alle sites prima (altijd account-info vooraf in het scherm aanwezig)
Maar sinds kort bij een aantal gebeurd het plots wel en bij een ander aantal weer niet
Overigens draai ik standaard ccleaner, die ook Cookies verwijderd, en heb daarbij ook een aantaal sites opgegeven, waarbij geen Cookies moeten worden gecleaned
En al die sites, waar ik het nu over heb, staan allemaal niet in die lijst van ccleaner.
 
Wat mij opvalt (na een x-aantal testen) is het volgende:

Sites waarvan ik favorieten heb aangemaakt, staan goed met passwords etc bij Chrome ingesteld

Als ik sites vanuit de favorieten open, waarvoor ik bij die sites ook accounts heb aangemaakt, dan zijn er
twee mogelijkheden:

1. Als Chrome aangeeft (In de bovenste balk) de tekst: Niet beveiligde site met daarbij de sitenaam,
dan moet ik bij de site mijn accountgegevens (naam en password) opgeven.
Deze gegevens worden nl niet meteen op het scherm geplaatst

2. Als Chrome deze melding (niet beveiligde site) niet aangeeft, krijg ik gelijk bij het openings-scherm van
de site, al mij accountgegevens direct in beeld vermeld em hoef ik deze dus niet in te geven.
 
Sites, die geen redirect hebben en waarvan jij al een flinke tijd favorieten hebt die verwijzen naar http: terwijl de site al https: is, die geven de foutmelding zoals jij die omschrijft.
 
Abraham54, Bedankt voor de Info
Ik heb de namen van de Sites, waar het om gaat, inmiddels aangepast (daar stond eerst: Http voor de Url en die heb ik kunnen aanpassen naar Https.

En inderdaad, nu worden bij het inloggen van die sites, gelijk mijn account-gegevens al in het Inlog-scherm geplaatst.
 
Hallo aspaan, fijn dat je mij begrepen hebt en dat het voor jou duidelijk was.
Dus jij kan weer vooruit en fijn dat alle inlogs weer werken.

59c653a6037c7-p4193510.gif
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan