• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Chrome Software Reporter Tool

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste aarie25

Ik heb inderdaad Chrome al eens gereset.
Ik heb wel een aantal dagen daarna gezien, dat kennelijk het programma Adwcleaner
het programma: Software-reporter-tool.exe heeft verwijderd.
Ik zie namelijk in die subdir: Software Reporter Tool, geen enkele EXE-file meer staan.
 
Zie je de tool nog wel in het taakbeheer?
 
Nee de Tool zit niet (meer) in het Taakbeheer
Ik gaf ook in mijn melding #22 aan, dat de tool (dwz de EXE-file van deze tool ook niet meer in de
Subdir: Software Reporter Tool, staat (Daar staat nl geen enkele .exe file meer in
Overigens heb ik tot op heden deze tool ook niet meer gezien, kennelijk is het probleem nu weg?
 
Dan lijkt jou probleem dus opgelost?
Het zou kunnen dat jij eerst de computer moest herstarten voordat alles is verwijderd.
Mogelijk dat jij daarom eerst nog die melding kreeg.
 
Je zou voor de zekerheid de CPU tijd nog even kunnen controleren.
 
Recent is Chrome bij mij geupdate naar versie: 71.0.3578.98
En wederom is het programma: Software_Reporter-Tool.exe op mijn systeem gezet en wordt soms weer actief.
Is er nu werkelijk geen fatsoenlijke methode, om er voor te zorgen dat Chrome dit programma steeds weer op mijn systeem plaatst en dan ook weer te pas en te onpas laat uitvoeren
Ik heb inmiddels alles (zie alle berichten hiervoor) uitgevoerd, maar kennelijk lukt het nog steeds niet
 
Ik denk dat ik de oplossing heb gevonden, maar ik zou graag willen weten of wat ik hieronder gedaan heb juist is:

Via explorer gegaan naar: C:\Users\Mijn Naam\Appdata\Local\Google\Chrome\User Data\SwReporter
Daarna van Subdir: SwReporter de Eigenschappen opgevraagd
Gekozen voor Tab: Beveiliging
Gekozen voor Tab: Geavanceerd
Gekozen voor: Machtigingen wijzigen
Daarna Vinkje weggehaald bij: Overneembare machtigingen vh bovenliggende object overnemen
Daarna 2 x op OK gedrukt
 
Nagekomen bericht op mijn melding nr 27
Nadat ik de akties van mijn bericht nr 27 heb uitgevoerd, heb ik bijgaand de 3 laatste screenshots van deze akties opgenomen, ter controle.
 

Bijlagen

  • Fs Cap 0237.jpg
    Fs Cap 0237.jpg
    83,3 KB · Weergaven: 7
  • Fs Cap 0238.jpg
    Fs Cap 0238.jpg
    113,7 KB · Weergaven: 7
  • Fs Cap 0239.jpg
    Fs Cap 0239.jpg
    116,3 KB · Weergaven: 8
Dus dit werkt zonder de melding wel?
Lijkt mij verder geen probleem, dat dit is aangepast.
Maar je kunt eens afwachten of de melding nu ook echt weg blijft.
 
Na acties uit nr 27 uitgevoerd te hebben, tot nog toe geen melding meer gezien
We wachten af.
 
Ja kijk het even een paar dagen aan.
 
Chrome Reporter Tool.exe blijft toch weer steeds terugkomen en weer worden uitgevoerd
Ik heb al steeds getracht dit probleem op te lossen, door de Disable Inheritance truuk uit te voeren, zoals die op de divderse fora staat,maar het probleem zit er in dat er een wezenlijk verschil zit, hoe die truuk moet worden toegepast, namelijk: Er is een wezenlijk groot verschil of je met Windows 7 of een hogere Windows-versie werkt.
Alle truuks die daarvoor op de fora staan gaan steeds uit van Windows 8 en hoger

Ik werk namelijk met Windows-7 en krijg altijd de meldingen te zien, die ik heb geplaatst bij Post: 28

Ik zou daarom graag willen weten hoe die truuk onder Windows-7 moet worden uitgevoerd.
 
Zo jij dat wil, stel ik jouw voor jouw Windows onder de loupe te leggen.
 
Nou nee dat hoeft niet, maar bedankt
Ik zou alleen graag willen weten of die meldingen die ik krijg bij Post: 28 juist zijn en wat ik daar wel/niet op moet aanvinken c.q. welke keuzes ik moet ingeven.
Ik denk namelijk dat er toch een totaal verschil zit in de meldingen die Win-7 geeft t.o.v. die in Win-8 en hoger.

Overigens heb ik ook een methode gezien op internet om dit probleem te omzeilen, namelijk:
Open met een editor (bv Notepad) de file: Software-Reporter.exe en CLEAR dan alle data daarbinnen en save dan de file terug
Ik weet alleen niet of dat werkt. c.q. gevaar kan opleveren, ,maar dit leek mij wel een zeer snelle en korte oplossing?
 
Je kunt de Software Reporter Tool (inclusief Chrome Cleanup) ook blokkeren via de Registry Editor.

1. Druk de "WIN+R" toetsencombinatie om het "Uitvoeren" dialoogvenster te openen. Typ regedit en druk op Enter. De Registry Editor wordt geopend.

2. Ga naar de volgende sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies

3. Onder de Policies sleutel, creëer een nieuwe sleutel en noem hem Google

4.
Onder de Google sleutel, creëer een nieuwe sleutel en noem hem Chrome
Het uiteindelijke pad naar de sleutel wordt dus:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Google\Chrome

5. Selecteer de Chrome sleutel en rechts-klik in het rechter paneel en selecteer de "New -> DWORD (32-bit) Value" optie. Geef de nieuwe DWORD de naam ChromeCleanupEnabled

Creëer opnieuw een tweede DWORD en geef het de naam ChromeCleanupReportingEnabled

Behoud voor beide DWORD's de waarde 0 (nul)

"ChromeCleanupEnabled" voorkomt dat Chrome's Software Reporter Tool uw computer scant.
"ChromeCleanupReportingEnabled" voorkomt dat de Software Reporter Tool scanresultaten raporteert aan Google.
 
Kijk aan - dat lijkt mij heel nuttig.
En ik vind het wel heel vreemd dat een webbrowsser jouw Windows wil scannen - op malware of persoonlijke data of beiden.
 

Bijlagen

  • ChromeCleanupStop.reg
    180 bytes · Weergaven: 4
Bij mij werkt die key niet ( in elk geval voor de Reporter Tool).
Op zich geen probleem want ik gebruik vrijwel uitsluitend FF.
Ik kan het proces wel gewoon afsluiten in de taskmanager.
 
Chrome is een crime browser, alles wordt opgeslagen en gebruikt ook nog eens heel veel resources, gebruik FF, veel prettiger.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan