• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Chrome Software Reporter Tool

Status
Niet open voor verdere reacties.

aspaan

Gevestigd lid
Lid geworden
10 jul 2016
Berichten
297
Waarderingsscore
10
Sinds kort start het programma: Chrome Software Reporter Tool, op en dat vreet enorm veel CPU-tijd
Ik heb gelezen dat er een mogelijkheid is om deze tool van Chrome te 'Disabelen'
Alleen wat ik bij die mogelijkheid zie komt niet overeen met de instructies die ik heb gezien op Internet
Is iemand bekend met het verwijderen/disabelen van deze Chrome Software Reporter Tool, voor
Windows-7 (in het nederlands?
 
Ik denk dat je eens kunt kijken of het restten van Chrome helpt.
Want dat lost meestal de problemen op.
  1. Klik rechtsbovenin het scherm op de drie puntjes om het menu te openen.
  2. Klik hier op instellingen en scroll helemaal naar onderen.
  3. Klik hier op “Geavanceerde instellingen weergeven…“.
  4. Scroll wederom helemaal naar onderen en klik op de knop instellingen resetten.
 
Beste Moderator: Rubensky

Ik heb die truc als eens uitgevoerd, maar ik krijg toch wat andere schermen te zien en weet daarom niet hoe dan verder te gaan
Ik heb de screenshots van die schermen bijgevoegd
(Ik zie namelijk nergens de knop: Disable Inheritance!!!
 

Bijlagen

  • Fs Cap 0228.jpg
    Fs Cap 0228.jpg
    93,5 KB · Weergaven: 11
  • Fs Cap 0229.jpg
    Fs Cap 0229.jpg
    111,4 KB · Weergaven: 12
  • Fs Cap 0230.jpg
    Fs Cap 0230.jpg
    106,4 KB · Weergaven: 12
Ik heb deze ook staan met win10 pro ik wil daar ook vanaf aub

Naamloos.jpg
 
Vergeet je niet de overneembare machtigingen uit te schakelen? Anders gaat het sowieso niet werken.
 
@aspaan,

Als het goed is kun jij ook heel makkelijk jou probleem oplossen.
Dit door alleen Adwcleaner te gebruiken, want voor Kieken10 was dit de oplossing.
https://********.nl/threads/chrome-software.17787/#post-43920
 
Ik heb alles nu geprobeerd, ook wat de oplossing voor Krieken10 is gebruikt (o.a. Adwcleaner), maar De Chrome software-reporter-tool komt steeds weer terug
Vraag is hoe kan ik de functie: Disable Inheritance, gebruiken onder Windows-7
Ik krijg namelijk steeds de 3 meldingen te zien, die ik hiervoor in de 4e post met Screenhots heb aangegeven.
Ik zie namelijk negens de button: Disable Inheritance
 
Heeft Adwcleaner nog dingen gevonden?
Zo ja dan zou je Malwarebytes kunnen proberen, kies hier voor de gratis versie.
https://nl.malwarebytes.com/

Ook zou je Chrome eens kunnen resetten door het volgende te doen.

Klik rechtsbovenin het scherm op de drie puntjes om het menu te openen.
Klik hier op instellingen en scroll helemaal naar onderen.
Klik hier op “Geavanceerde instellingen weergeven…“.
Scroll wederom helemaal naar onderen en klik op de knop instellingen resetten
 
De Chrome Software Reporter is een tool van Google in de Chrome browser die op tijden de browser onderzoekt op onregelmatigheden in Chrome.
Als die Software Reporter dus actief blijft, dan kan je er van overtuigd zijn dat Chrome iets bevat dat niet strookt met veilig internetten.
 
Gedraaid: Adwcleaner en MalwareBytes, beiden geven OK zonder iets gevonden te hebben
Wat mij verbaasd, is dat op diverse forums er toch wordt gesproken om dit de 'nek om te draaien
zodat deze Tool niet meer wordt geactiveerd
Men praat steeds over het Disablen van Inheritance bij de deze tool, zie de Post nr 3 van User Rubensky, maar wat ik ook probeer ik krijg steeds andere schermen te zien zonder deze
Button: Disable Inheritance

User: Rubensky, alstublieft, U gaf aan in Uw post nr. 3, dat U mij eventueel stap-voor stap zou kunnen wijzen hoe dat te doen. graag alstublieft
Ik weet namelijk niet waarom ik steeds een andere schermen te zien krijg (zi mijn post nr 4
Graag uw stap-voor-stap methode aan mij door te geven, waarvoor dank
 
Ook Chrome al eens gereset?
Want dit kan voor jou een makkelijke en snelle manier zijn om deze melding kwijt te raken.
 
Beste aarie25
Als ik Chrome reset raak ik dan ook alles kwijt (bv Favorieten etc), want dan moet ik die weer eerst veilig stellen
 
Beste Aspaan,

Nee die raak je niet kwijt.
Je opgeslagen bladwijzers en wachtwoorden worden niet gewist of gewijzigd.
Maar een backup van jou favorieten is altijd handig, mocht er een keer iets zijn met Chrome.

Dat kun je op de volgende manier doen.
Open Google Chrome en klik vervolgens op het menu-icoontje (3 verticale strepen). Selecteer nu achtereenvolgens Bladwijzers en Bladwijzerbeheer. Om je bladwijzers te exporteren klik je in het volgende overzicht op de titel Organiseren, gevolgd door de optie Bladwijzers exporteren naar HTML-bestand te selecteren:
 
Wil je de procedure die ik in bericht #3 plaatste hebben uitgelegd?
 
Beste User Rubensky

Dat zou ik zeer op prijs stellen
Mijn grootste probleem is dat ik het al heb geprobeerd in de methode, genoemd bij #3 maar daar staat ergens letterlijk de tekst:

  1. Click on "Disable inheritance" and select "remove all inherited permissions from this object."
Maar ik heb bij #4, 3 screenhsots laten zien en daar vind ik nergens de hierboven genoemde Button om in te drukken (Disable inheritance...)

Zie namelijk screenshot nr 3, Fs Cap 230.jpg
 
* Disable inheritance betekend dus dat je de Overname dient uit te schakelen m.a.w. dien je het vinkje weg te halen bij machtigingen overnemen
 
Wil je de procedure die ik in bericht #3 plaatste hebben uitgelegd?
dat heeft de TS al duidelijk gemaakt in bericht 12 dat hij hulp nodig had ..met een stap voor stap uitgelegde werkwijze... dit is u wellicht ontgaan .
 
Beste aarie25
Als ik Chrome reset raak ik dan ook alles kwijt (bv Favorieten etc), want dan moet ik die weer eerst veilig stellen

Heb je Chrome nu al eens gereset?
Want je kunt wel van alles gaat uitproberen, die best lastig kan zijn, terwijl ik al meerdere keren een rest heb voorgesteld, om te kijken of het probleem dan al niet is opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan