• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies chrome synchronisatie op pc

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 120963
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
als ik bv een foto wil opslaan op chrome kies ik op pc – afbeeldingen. chrome slaat dit /en alles /op in een eigen downloadmap, dwz 2 keer opslaan op mijn pc. ik heb een foto weggegooid van mijn afbeeldingen,maar die staat nog steeds in die chromemap. dus extra weggooien wat overbodig is en dit wil ik niet. kortom- ik wil deze map in chrome niet. een idee hoe ik dit kan instellen?
 
alle eerder opgeslagen snelkoppelingen via int.exp. die in div.mappen staan worden normaal geopend door chrome.is ene van hen al geopend dan ik klik op een plusje om een nieuw tabblad te openen.dit gaat goed. als ik een opgeslagen chrome koppeling / gemaakt via ''een snelle link maken'' die automatisch belandt op bureaublad/open dan worden 2 tabbladen tegelijk geopend naast al eerder geopende chrome site/s via de normale manier. dus benden op taakbalk zie ik 2 chrome ikoontjes . die gevraagde koppeling komt niet bij al eerder geopende site/s bv op tweede plaats maar verschijnt apart als die 2 tabbladen.deze koppeling /bij die 2 tabbladen/komt niet op de linkerkant maar op de 2de plaats, want op de 1ste plaats staat al een pagina ! die eigenschappen van snelkoppelingen van int. exp. zijn heel anders dan die van chrome. alles mooi ingewikkeld of niet?
 
dus extra weggooien wat overbodig is en dit wil ik niet. kortom- ik wil deze map in chrome niet. een idee hoe ik dit kan instellen?

Nog gekeken naar bericht 33?
 
Kan het niet zijn dat jij de foto 2 keer ziet staan, omdat hij ook in recente bestanden ziet staan?
Ik heb het hier nog even getest en hier komt hij alleen in de afbeeldingen map en snelle toegang.
Als je dan de foto uit de afbeeldingen map verwijderd, dan verdwijnt hij ook automatisch uit snelle toegang. Dus ik hoef maar 1 keer een foto te verwijderen.
 
iets anders-
bij intern.exp. een link opslaan en weergeven was een makkie met een url adres. zie screenhsot. bij chrome is erg anders en zeker geen makkie. chrome slaat geen url adres maar html.zie mijn screenshots. mijn wens is een link opslaan als een url adres. ik heb een extensie /save page we/gevonden die helpt een link gemakkelijker opslaan maar doet hij ook als html. een link nu nl is opgeslagen en weergegeven-in tabblad zien we geen nu.nl maar dit...
 

Bijlagen

  • Schermopname (157).png
    Schermopname (157).png
    489,1 KB · Weergaven: 6
  • Schermopname (158).png
    Schermopname (158).png
    700,8 KB · Weergaven: 8
Als jij graag sites wilt opslaan dan kun je dat doen via bladwijzers, dan komen de sites op de bladwijzer balk te staan. werkt makkelijk en overzichtelijk en zonder html er achter.
Mocht dit niet zijn wat jij zoekt, zou je eens een andere browser kunnen uitproberen.
 
via chromeextensie heb ik een url gemaakt . hoe kan ik hem openen zonder deze melding. op ''openen '''op deze melding gaat de link openen. zie mijn screenshot
 

Bijlagen

  • Schermopname (167).png
    Schermopname (167).png
    1,3 MB · Weergaven: 8
Chrome geeft een beveiligingswaarschuwing en dat kan je waarschijnlijk niet voorkomen.
 
zie mijn screenshot - ik wil niet dat chrome onthoudt mijn zoekwoorden,bv boeken in de bieb,wel wachtwoorden en hoe kan ik die zoekwoorden wissen, wel wwoorden houden?
 

Bijlagen

  • Schermopname (216).png
    Schermopname (216).png
    181 KB · Weergaven: 4
Bedoel jij wat jij in de zoekbalk ingeeft?
Zo ja dan kun je die uitzetten via 3 puntjes-instellingen-geavanceerd-privacy en beveiliging.
Daar de volgende vinkjes uitzetten

Een voorspellingsservice gebruiken om zoekopdrachten en URL's aan te vullen die in de adresbalk worden getypt
Een voorspellingsservice gebruiken om pagina's sneller te laden.

Zoek woorden kun je verwijderen door jou geschiedenis te verwijderen.
3 puntjes-geschiedenis-browse geschiedenis wissen en daar kun je zelf aangeven wat er verwijderd moet worden.
 
2 vraagjes over google drive- 1.i wil niet dat bekeken bestanden direct belanden in recent map.dit vind ik overbodig. als ik die bestanden in recent folder weggooi, zijn ze helemaal weg uit drive! kan ik dit instellen- geen opende bestanden naar recent map verplaatsen?2. kan ik op mijn pc mijn pdf reader gebruiken?dit is geen app maar een pdf programma , bij drive :eek:penen met... bij android app drive kan ik geen toegang krijgen tot mijn app reader...zie screenshot
 

Bijlagen

  • Schermopname (234).png
    Schermopname (234).png
    222,9 KB · Weergaven: 4
2 vraagjes over google drive- 1.i wil niet dat bekeken bestanden direct belanden in recent map.dit vind ik overbodig. als ik die bestanden in recent folder weggooi, zijn ze helemaal weg uit drive! kan ik dit instellen- geen opende bestanden naar recent map verplaatsen?

Daar kan ik geen informatie overgeven, omdat ik zelf One Drive gebruik.
Maar heb jij al in de instellingen gekeken?
Want mogelijk kun je daar de map optie beheren.
 
kan ik op mijn pc mijn pdf reader gebruiken?dit is geen app maar een pdf programma , bij drive :eek:penen met... bij android app drive kan ik geen toegang krijgen tot mijn app reader...zie screenshot

Je hebt toch de mogelijkheid meer apps toe te voegen aan Drive, via de connect more apps.
Of heb jij dit al geprobeerd en lukt het niet?

Anders zou dit nog een optie kunnen zijn.
Je kunt echter nog meer handige apps aan Google Drive koppelen. Ga naar Nieuw > Meer > Meer apps koppelen om een overzicht te krijgen. Met ZIP Extractor kun je bijvoorbeeld zip-bestanden uitpakken en opslaan op Google Drive en PDF Mergy is een populaire webapplicatie om meerdere pdf's vanuit Drive samen te voegen tot één pdf-bestand. Om zo'n extra app toe te voegen aan jouw Google Drive volstaat het om op Koppelen te klikken. ="https:> ="https:>
 
geen reactie-advies van nr 1, plus nu zie ik - quick access is bijgekomen, dus 2 x :dit en recent...beide wil ik niet zien/hebben .wat nr 2-g.drive betreft- op pc gebruik ik een goede pdf xchange editor..die kan niet vinden bij zoeken naar andere pdf.. bij android gebruik ik ook een goede foxit mobile pdf, die kan ik wel gebruiken maar moet ik elke keer zoeken en kliken -openen met ..mijn wens is dit instellen als een standard app dus 1 keer kliken op een document...
 
Waarschijnlijk heb je dan weinig keus om een andere pdf reader dan PDF Mergy te gebruiken.
Wat bedoel jij met geen reactie-advies van nr 1?
Want ik heb gewoon daarop gereageerd in bericht 53.
 
via chrome extensie heb ik een snelkoppeling opgeslagen op mijn bureaublad.
ik kan hem niet direct openen , wel als ik op '' openen'' klik...
hoe kan ik deze melding uitschakelen ? zie mijn screenshot
 

Bijlagen

  • Schermopname (228).png
    Schermopname (228).png
    2,4 MB · Weergaven: 3
Het lijkt erop dat Smartscreen aan staat.
Maar die is van Windows zelf.
Als je kijkt bij instellingen-apps-standaard apps-webbrowser.
Welke browser staat daar?
 
Krijg jij die melding ook te zien als jij dat bestand via Edge download?
Is het een probleem om af en toe op openen te moeten klikken?
Want dit is een beveiliging waarschuwing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan