• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies cmd vind Python niet windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

pamabo

Junior lid
Lid geworden
7 jan 2017
Berichten
59
Waarderingsscore
0
Hallo iedereen,

Ik heb windows 10 staan en heb python 3.6.5 geinstalleerd maar in mijn cmd vind ik hem niet terug.

Mijn cmd begin c:\users\Patrick>

hoe kan ik python laten terugvinden in de cmd omdat ik me op die taal wil concentreren.

Mvg.

Patrick
 
Hallo,

Cmd is een opdracht prompt, ik weet niet zo goed waarom jij daar Python wilt openen?
Je zou Python kunnen intypen in de zoekfunctie in verkenner.
 
Als python correct geinstalleerd is, kun je vanuit elke start-dir python starten met normale command. Denk dat je bij installatie iets fout hebt gedaan in dat geval. Wat je evengoed kunt proberen is in verkenner naar de installatiefolder van Python gaan, shift+rechtsklikken in een wit gedeelte, en klikken op "opdrachtvenster hier openen" daar zou je de command python sws meoten kunnen gebruiken (anders "python.exe" gebruiken om direct naar de file te verwijzen)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan