• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Computer aansluiten op home cinema set.

Status
Niet open voor verdere reacties.

revelations

Junior lid
Lid geworden
3 jun 2014
Berichten
83
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik wil graag mijn computer aansluiten op mijn home cinema set (samsung HT-J5500)

Nu heb ik dit geprobeerd via een hdmi kabel en een optische kabel, beide is niet gelukt.

in mijn pc zit een GIGABYTE GA-H170-HD3
ik heb geen geluidskaart, maar volgensmij moet dat niet uitmaken.

als iemand een andere manier weet dan hoor ik dit graag.
 
Zit er geen dedicated videokaart in? zo ja welke en waar zit de HDMI kabel in?
In de onboard ( dient in de uefi op peg en igp te staan dan) of in de insteekkaart?
En via HDMI heb je ook geluid als je die uitgang kiest in de opties.
En waar steek je dan die optische kabel in op de PC?

Oftewel, je geeft veuls te weinig info.
 
De hdmi heb ik zowel in de onboard als in de videokaart geprobeert, er zit een Radeon rx580 in
De optische kabel in de zelfde ingang als waar ik mijn pc luidsprekers uit heb gehaald, hij ziet het kabeltje wel en ik kan aangeven welke ingang het is enzo, maar verder geen geluid.
Als ik de hdmi gebruik krijg ik verder geen melding

Waar kan ik die opties vinden om de uitgang te kiezen?
 
Bij de geluidsinstellingen en uitvoer.
En de onboard zal alleen werken als die in de UEFI op enabled staat, wel samen met de peg/pci-e.
 
In de uefi staat alles goed,
Uitvoer heb ik ook al verandert maar dat helpt ook niet
 
Ik had toevallig nog zon kabel liggen, het enige probleem wat ik nu heb is dat ik geen surround geluid krijg, is daar ook nog een oplossing voor.

Ik heb een tulp kabel met op het einde een jack ingang, vanaf daar heb ik weer een aparte jack kabel aangesloten naar de pc misschien komt het daardoor?

Ik zou namelijk wel surround geluid willen, dat is de reden waarom ik de home cinema set op de pc wilde
 
Nee, dat is stereo.

En die optische kabel, waar gaat die dan in, op de PC?
 
Ik heb een optische kabel naar jack, omdat ik geen optische ingang heb, dus die gaat gewoon naar de speaker ingang
 
Dat werkt niet zonder om te zetten van analoog naar digitaal en het blijft stereo en alleen een verloopkabel werkt sowieso niet.

Zal een adapter worden van HDMI naar een optische uitgang of een interne/externe geluidskaart met optische uitgang.
 
Wat voor adapter bedoel je precies? Heb je daar een linkje voor?

Een geluidskaart gaat het niet worden voor mij, dus als zo'n adapter goed werkt vind ik het goed.
 
ik heb er even over nagedacht, en wil dan toch liever voor een geluidskaart gaan.

https://www.bol.com/nl/p/terratec-s...bltgh=lEbzuJ2MS5GWDSKcUklGfg.1.2.ProductImage

ik kwam bijvoorbeeld deze tegen, ik weet niet of je veel verschil gaat merken tussen deze of een duurdere kaart. deze kaart zou ook moeten werken met een 5.1 set.

ik zal hem vooral voor het gamen gebruiken, het hoeft niet 100% perfect te zijn, maar het gaat mij er meer om dat ik surround geluid heb.
 
Ja, ik heb 2 pci sloten, geen pci-e is dat erg?
Die kaart heb ik inderdaad ook gezien, maakt dat veel uit dat de kaart ouder is?
 
Nee, als er maar een s/pdif aansluiting op zit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan