• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Computer gecrashed en komt niet meer langs opstartherstel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

colindevos1

Gevestigd lid
Lid geworden
7 jan 2011
Berichten
338
Waarderingsscore
0
Hallo,

Mijn computer is vorige week gecrashed en ik krijg hem niet meer aan de praat. Hij probeerd eerst zichzelf te fixen en gaat vervolgens naar opstartherstel. Nu wilden ik vandaag de computer opnieuw installeren maar ook dit lukt niet. Wat zou ik hiermee nog kunnen doen?
 
Hallo,

Zou jij iets meer informatie kunnen geven over de volgende dingen, zo dat andere jou beter kunnen helpen
Welk merk en type computer gebruik jij?
Waarom lukt het opnieuw installeren niet?
Krijg jij foutmeldingen te zien, zo ja welke?
 
Je hebt het topic in Windows 10 gestart. Ik ga er dan ook maar even van uit dat je die probeert te herinstalleren.

Dan nog de crash: hoe is die er gekomen?
 
Hoe de crash gekomen is weet ik niet ik kreeg plotseling het bekende blauwe scherm.
Sindsdien krijg ik bij het opstarten eerst:
Automatisch herstel voorbereiden en vervolgens problemen vaststellen op computer. Hierna kom ik bij een blauw scherm waar staat: pc kan niet worden hersteld met automatisch herstellen.

Vervolgens kan ik wel verder en is er een mogelijkheid windows opnieuw in te stellen. Als ik dit wil doen begint de pc daar ook mee maar krijg ik na een paar minuten "er is een probleem met het opnieuw instellen van uw pc. Er is niets gewijzigd"

Verder heb ik de pc zelf opgebouwd 5 kaar geleden. De onderdelen die er inzitten zijn:
Asrock 990fx extreme 3
2×4gb ram
120gb ssd
1tb hdd
Msi r9 gaming 2g
En de processor is een AMD black edition alleen weet ik niet welke daar er een andere on is gezet 3 jaar geleden. Het was een fx8350 ik dacht nu een fx8370 maar dit weet ik niet zeker.
 
Nee de keren dat ik een BSOD heb gehad wqs dit nooit een probleem dus ik heb er nooit op gelet eigenlijk. Ik zal het proberen met een usb stick. Ik laat het weten of het gelukt is of niet
 
Ik heb het geprobeerd via usb maar wel met behoud van persoonlijke bestanden. Helaas geeft dit de zelfde uitkomst. Morgen ga ik het proberen via een gehele herinstallatie.
 
Geeft hij dan een melding of een foutcode waarom het niet lukt?
 
Kan je ook niet meer starten in de veilige modus?
 
Ik ben er via commandprompt achter gekomen dat bootres.dll corrupt is.
Kan ik deze op de 1 of andere manier herstellen? Ik kan de pc overigena ook niet in safe mode starten.
 
je dient via een usbstick of installatie dvd op te starten en na het ingeven van de land/taal instelingen kies je niet voor opnieuw installeren maar kies je voor een herstel installatie..
een corrupte "bootres.dll " kan men niet via een opdrachtprompt of een dism.exe herstellen .
 
Het ziet er naar uit dat e.e.a. helemaal niet meer lukt?
 
Ik heb ook ooit zoiets aan de hand gehad, ik heb toen 1 van de 2 geheugenbanken eruit gehaald en verder alles losgekoppeld (extra videokaart, dvd speler, kaartlezer, enz)
Daarna startte hij meteen op, daarna 1 voor 1 alles er weer ingezet en tussentijds steeds weer opgestart. Bleek dus dat 1 geheugenkaart de geest had gegeven.
 
Je kunt ook kijken of je dit bestand uit een andere computer kunt halen.
 
is het mogelijk je computer te resetten ik had ook een probleem met zulke bestanden en die los je niet zomaar op met een reset wordt je pc helemaal verschoont en is alles weer oke
(natuurlijk zelf weten als je niet wilt resetten of bestanden kwijt wil raken niet doen dan)
 
Als je een computer in het geheel koopt staat er in de handleiding waar een resetknop te vinden is. Maar colindevos1 heeft een zelf gebouwde computer. Ik weet niet hoe hij de resetknop zou kunnen vinden.
 
Dankjulliewel voor de hulp, ik heb windows 10 opnieuw geinstalleerd en toen deed hij het weer. Wel kwam ik er achter dat 1 van mijn ram geheugen kaarten niet gezien werd, deze heb ik in een andere poort gedaan en toen deed hij het weer. Misschien dat alles dus idd door het ram geheugen kwam.
Wel is de pc op sommige momenten zeer traag en loopt hij vast, ergens zit iets dus nog niet helemaal goed vermoed ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan