• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Computer kan niet meer opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andreas_1098

Junior lid
Lid geworden
6 mrt 2018
Berichten
34
Waarderingsscore
0
Hallo,

Als eerste wil ik even mededelen dat ik zojuist geregistreerd heb op dit forum en dus geen idee heb of dit in het goede topic staat. Als dit in het verkeerde topic staat, zal ik dit aanpassen.

Ik heb onlangs een HP Compaq DC7900 SFF (Small Form Factor) van een vriend van mij aangeschaft.
Het had een probleem met de installatie van programma's dus ik had even gegoogled.
Ik vond op een website een mogelijke oplossing en probeerde die, maar ik had per ongeluk een van de boot instellingen uitgeschakeld.
Onwetende zette ik de PC uit om hem weer aan te zetten, maar nu kan de PC dus niet meer opstarten.
Als ik de PC nu aanzet, krijg ik een HP Invent logo te zien, waarna ik een melding krijg dat de computer niet kan opstarten. De melding gaat als volgt:


--Windows opstartbeheer--
Kan Windows niet starten. Dit wordt mogelijk veroorzaakt door een recente hardware- of softwarewijziging. Dit kunt u doen om het probleem op te lossen:
1. Plaats de Windows-installatieschijf en start uw computer opnieuw op.
2. Selecteer de taalinstellingen en klik op Volgende.
3. Klik op 'Uw computer herstellen'.
Als u deze schijf niet hebt, dient u voor assistentie contact op te nemen met de systeembeheerder of fabrikant van uw computer.
Status: 0xc000000e
Informatie: de opstartselectie is mislukt omdat een benodigd apparaat niet toegankelijk is.


Er stond Windows 7 Professional op.
Omdat ik geen HP recovery disks heb, de HP recovery partition op de harde schijf niet werkt
en ook geen Windows 7 installatie/recovery disk heb, ben ik radeloos.


Ik kan wel naar de BIOS, waar ik overigens nog de systeeminformatie zal geven:
HP Compaq DC7900 Small Form Factor
SKU number: KP721AV
Processor type: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz
Processor speed: 3000/1333 MHz
Processor stepping: 0001067A 00000A07
Cache size (L1/L2): 64KBx2 / 6144KBx1
Memory size: 4096 MB DDR2/667 MHz/Dual Channel
Channel A: XMM1 2048 MB / XMM2 0 MB
Channel B: XMM3 2048 MB / XMM4 0 MB
Integrated MAC: 002481C41C13
System BIOS: 786G1 v01.16
Chassis Serial Number: CZC926159V
Asset Tracking Number: CZC926159V
ME Firmware Version: 5.0.3.1126
Management Mode: AMT



Ik hoor graag van iemand terug,
met vriendelijke groeten en alvast bedankt,
Andreas
 
Hallo Andreas,

Allereerst welkom hier op het forum!
Je zou een opstartbare cd of usb kunnen maken en vandaar uit kunnen herstellen.
Ben jij in het bezit van de product code van die Windows 7?
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows7

Er staat op de PC-kast een sticker, deze gaat als volgt:
OS: Vista downgraded to XP Pro

Daarboven staat nog een sticker, helaas is niet meer af te lezen om welke Windows versie het gaat.
De product key die erbij staat had ik al eerder op de website van Microsoft geprobeerd, maar die gaf aan dat het geen geldige productcode is.

Wat moet ik nu doen?
 
Dus er heeft eerst xp opgestaan, heeft jou vriend deze computer zelf geüpgraded naar Windows 7?
Hij weet zeker ook niet of hij daar de code nog kan vinden?
 
Had jij dit al geprobeerd?
Als u een softwareherstel van de vaste schijf wilt uitvoeren, schakelt u de computer in en drukt u herhaaldelijk op F11 tot 'Bestanden laden ...' op het scherm wordt weergegeven. Als uw computer is geleverd met Windows XP of een oudere versie, drukt u op F10 in plaats van F11 om de herstelmodus te activeren.
 
@aarie25 jij als medewerker moet toch weten dat je geen licentie moet neerzetten hier !!
ik begrijp al zeker niet waarom jij deze niet verwijderd heb !
 
@Emi

Je hebt helemaal gelijk, ik heb het aangepast.
Bedankt dat je mij er even op aanspreekt.
 
Was gewoon een generieke key waar je niets aan hebt.....
 
blijft hetzelfde ...de forum regels zeggen dat het niet mag ...daarbij hoe zie jij dat deze een generieke key was nu deze verwijderd werd .. of het moet zijn dat je dit topic eerder al bezocht had .
 
Hij had de computer gekocht van een bedrijf dat zakelijke PC's als soort van 2e hands PC's verkoopt voor een klein prijsje, dus Win7 is er of door het oorspronkelijke bedrijf waar de PC als eerste gebruikt werd opgezet, of door het bedrijf dat die PC aan mijn vriend had doorverkocht.
 
Had jij dit al geprobeerd?
Als u een softwareherstel van de vaste schijf wilt uitvoeren, schakelt u de computer in en drukt u herhaaldelijk op F11 tot 'Bestanden laden ...' op het scherm wordt weergegeven. Als uw computer is geleverd met Windows XP of een oudere versie, drukt u op F10 in plaats van F11 om de herstelmodus te activeren.

Die heb ik net geprobeerd, helaas kreeg ik dezelfde melding als hierboven beschreven. 1 keer kon ik kiezen om Windows 7 te starten of een geheugentest te doen, waarbij ik Windows 7 koos en hetzelfde gebeurde als hierboven. Het is me verder niet gelukt om die keuze weer opnieuw te kunnen maken.
 
Ik had van te voren ook even gegoogled, waarbij ik informatie vond over een mogelijke aanbieder van iso's/recovery disks, zoiets die gelicenseerd is door Microsoft, is die er nog steeds en zou iets daarvan kopen misschien helpen? Ik zal nog even googlen naar die site.
 
Ik had van te voren ook even gegoogled, waarbij ik informatie vond over een mogelijke aanbieder van iso's/recovery disks, zoiets die gelicenseerd is door Microsoft, is die er nog steeds en zou iets daarvan kopen misschien helpen? Ik zal nog even googlen naar die site.

Site was PCRiver, die dus blijkbaar tot 2015 de links had. Toen heeft Microsoft die erafgehaald. Doodlopend spoor dus.

Zijn er nog andere oplossingen? Zelf woon ik dichtbij Utrecht dus misschien is het mogelijk als iemand een Windows 7 Professional installatie-DVD heeft dat die misschien geleend kan worden...
 
Wat gebeurt er, indien je tijdens de boot op de functietoets F8 gaat tokkelen?

Krijg je dan een zwart scherm waar in bovenin staat Computer herstellen?
 
Een universele key die nu in Windows staat na een upgrade maar je kunt er niet mee installeren.

Enige wat zolu kunnen werken als je de key van XP hebt, eerst die installeren, upgraden naar Vista als dat nog wil en dan naar W7.

Je kan een voordelige key voor W7 aanschaffen, meestal kun je dan ook daar de ISO downloaden of een key van W10, de laatste kun je gewoon bij Microsoft ophalen.
 
Wat gebeurt er, indien je tijdens de boot op de functietoets F8 gaat tokkelen?

Krijg je dan een zwart scherm waar in bovenin staat Computer herstellen?

Nee, ik krijg hetzelfde bericht als hierboven in de post staat.
 
Een universele key die nu in Windows staat na een upgrade maar je kunt er niet mee installeren.

Enige wat zolu kunnen werken als je de key van XP hebt, eerst die installeren, upgraden naar Vista als dat nog wil en dan naar W7.

Je kan een voordelige key voor W7 aanschaffen, meestal kun je dan ook daar de ISO downloaden of een key van W10, de laatste kun je gewoon bij Microsoft ophalen.

Zodat ik met die Win 7 retail key een installatiedisk-iso kan downloaden van Microsoft?
Of heeft het een andere functie?
Over Win10, het is een redelijk oude PC dus ik wil niet (te snel) riskeren om naar een nieuwere Windows versie te upgraden omdat sommige functies het dan misschien begeven...
Ik heb een Windows XP Pro installatiedisk op mijn kamer liggen, geen idee of die al gebruikt is of niet... NOTE -- De disk is niet van de computer zelf, het is een oudere cd/dvd die ik ergens op de rommelkamer vond.
Stel dat ik die erin zou doen en Win XP erop zou zetten, hoe upgrade ik dan naar Vista en daarna naar Win7? En is dat dan gratis om te doen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan