• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Computer kan niet meer opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Als ik deze zou kopen, hoe zou het dan werken? Krijg ik een e-mail met daarin de key zodat ik de Win 7 installatie ISO van de MS website kan plukken of werkt dit anders? Ik wil graag ook weten of dit dan de problemen op zou lossen, aangezien het (voor een Windows versie) niet erg duur is maar ik zelf niet veel geld aan de PC kan besteden, en ik dus liever niet die 23,20 euro uitgeef voor niks...

Ook had ik nog een vraag over het probleem dat de aanleiding was van mijn geklungel aan de boot-settings, moet ik hiervoor een nieuwe topic starten of kan ik dat ook hier in de reacties plaatsen?
 
En wat is het verschil tussen die van 23,20 en de 'retail' versie die links bovenaan de pagina staat?
De DVD en COA sticker zullen niet zoveel verschil maken...
Is het verschil dat die van 23,20 niet werkt met de Microsoft installatiedisk iso download website?

De versie van 23,20 is een licentie code die je via de mail krijgt en dan kunt gebruiken om een iso te downloaden. De retail versie is een dvd + code die je dan thuis gestuurd krijgt.
Op de dvd staat dan de aangekochte Windows versie.
Wat handig is als je problemen hebt zoals jij nu hebt.
 
Als ik deze zou kopen, hoe zou het dan werken? Krijg ik een e-mail met daarin de key zodat ik de Win 7 installatie ISO van de MS website kan plukken

Ja die kun je gebruiken om dan een versie van de site te downloaden.
Gezien de melding die jij krijgt wel zou het wel moeten werken.
Maar ik durf geen garantie te geven dat dit jou probleem oplost.

Ook had ik nog een vraag over het probleem dat de aanleiding was van mijn geklungel aan de boot-settings, moet ik hiervoor een nieuwe topic starten of kan ik dat ook hier in de reacties plaatsen?

Dit topic gaat daar ook over dus, wat mij betreft kan je jou vraag hier stellen.
 
Of probeer aan de Microsoft Toolkit zonder rommel te komen, errug handig.:cool:
 
Ja die kun je gebruiken om dan een versie van de site te downloaden.
Gezien de melding die jij krijgt wel zou het wel moeten werken.
Maar ik durf geen garantie te geven dat dit jou probleem oplost.



Dit topic gaat daar ook over dus, wat mij betreft kan je jou vraag hier stellen.

Er was dus een probleem waardoor ik niks kon installeren. Ik had een installer gedownload van internet (de Hearthstone installer van de Hearthstone site, dus legitiem)
En toen ik die wilde openen, kreeg ik de melding dat het geen geldige Win32 toepassing was.
Ik had daarna dus op google gezocht, en vond daar dus een oplossing.
Die probeerde ik, maar ik had per ongeluk een boot setting uitgezet waardoor het
eerder genoemde probleem dus kwam.

Zal de installatie ISO het probleem daarvan ook meteen oplossen?
Of moet ik daarvoor weer iets anders doen?

Ook had ik nog een vraag over die ISO, moet die per se op een cd/dvd gebrand worden & hoe moet dat of kan het ook op een USB Stick gezet worden, en hoe moet ik dat dan doen?
 
Ja die kun je gebruiken om dan een versie van de site te downloaden.
Gezien de melding die jij krijgt wel zou het wel moeten werken.
Maar ik durf geen garantie te geven dat dit jou probleem oplost.



Dit topic gaat daar ook over dus, wat mij betreft kan je jou vraag hier stellen.

Hierbij voeg ik ook een link toe van het forum waar ik die oplossing vandaan had gehaald: http://www.nucia.eu/forum/threads/18484-H-is-geen-geldige-Win32-toepassing

Dit is het bericht wat diegene had opgesteld op het forum:
10-10-06, 13:51#8
jojamati
Technische vaardigheid 1. StarterBesturingssysteem Windows XP Home/ProFirewall Berichten 5

na enig uitgepluis en gemopper ben ik er uit.
voor een ieder die dit probleem ook kent let goed op,
ga naar start, uitvoeren, typ: msconfig, nu krijg je een hulpprogramma voor systeemconfiguratie, vink in het eerste tabblad aan "selectief opstarten"
nu staat hier overal een vinkje voor, vink alles uit behalve systeemservices in het geheugen laden en orginele boot.ini gebruiken, nu ga je naar het tabblad
services en vinkt onderaan het tabblad aan alle microsoft-services verbergen
wat je nu krijgt in de hoofdpagina vink je alles uit nu click je op ok en daarna start je de pc op in de veilige modes en nu kun je het desbetrefende spel wel instaleren maar let er wel op dat je de instellingen weer verandert bij het opnieuw opstarten in de normale modes dan zet je gewoon alles weer in de stand zoals het was veel sucses​
 
Niet op kunnen starten maar wel in msconfig kunnen komen.o_O
 
Nee, ik krijg hetzelfde bericht als hierboven in de post staat.

Heb jij wel goed getokkeld met f8?
Bekijk deze video eens, want het kan zijn dat het niet in 1 keer lukt.
 
Heb jij wel goed getokkeld met f8?
Bekijk deze video eens, want het kan zijn dat het niet in 1 keer lukt.

Ik heb meerdere keren geprobeerd om snel F8 in te drukken en weer los te laten, zonder succes. Als ik (wat je ook aan het begin van het filmpje ziet) de F8 toets ingedrukt houd, produceert de computer een raar geluid. Het piept snel achter elkaar. Verder gebeurt er niks, en als ik de toets dan los laat, stopt het geluid en gaat de PC weer naar dezelfde error.
 
Ik heb meerdere keren geprobeerd om snel F8 in te drukken en weer los te laten, zonder succes. Als ik (wat je ook aan het begin van het filmpje ziet) de F8 toets ingedrukt houd, produceert de computer een raar geluid. Het piept snel achter elkaar. Verder gebeurt er niks, en als ik de toets dan los laat, stopt het geluid en gaat de PC weer naar dezelfde error.

EDIT; Als ik de F8 toets zo lang mogelijk in houd gedrukt, probeert de PC iets te doen, een zwart scherm komt na 10 seconden in beeld met het - tekentje dat snel zichtbaar en weer onzichtbaar wordt. Na een tijdje gaat de PC weer naar diezelfde error.
 
Je moet de f8 toets ook niet inhouden.
Alleen snel tokkelen, dus tijdens het opstarten constant de f8 indrukken en gelijk los laten.
Dit net zo lang tot er een zwart scherm zichtbaar is.
 
Je moet de f8 toets ook niet inhouden.
Alleen snel tokkelen, dus tijdens het opstarten constant de f8 indrukken en gelijk los laten.
Dit net zo lang tot er een zwart scherm zichtbaar is.

Helemaal zwart of staan er ook een paar dingen op, zoals het knipperende - tekentje die ik beschreef?
Dan ga ik dat even proberen, ik zal zo verslag uitbrengen.
 
Zwart scherm met de reparatie en veilige modus optie.
Kijk hier eens in het beeldscherm hoe je dat moet doen, vanaf 1 minuut 11
 
Zwart scherm met de reparatie en veilige modus optie.
Kijk hier eens in het beeldscherm hoe je dat moet doen, vanaf 1 minuut 11

Gedaan, maar het enige wat ik kreeg was die foutmelding dat het niet kon opstarten. Nergens kreeg ik ook maar een deel te zien van wat er in de video staat.
 
Dan gaat dat dus niet lukken.
Het enigste wat mogelijk zou kunnen helpen is een herstel usb maken.
Maar dan moet je wel een licentie kopen en hopen dat dit gaat werken.
Maar ik weet niet of dit voor jou het geld en de risico waard is?
Als je een code hebt dan kun je hier een usb iso maken.
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows7
 
Dan gaat dat dus niet lukken.
Het enigste wat mogelijk zou kunnen helpen is een herstel usb maken.
Maar dan moet je wel een licentie kopen en hopen dat dit gaat werken.
Maar ik weet niet of dit voor jou het geld en de risico waard is?
Als je een code hebt dan kun je hier een usb iso maken.
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows7

Wat voor risico's? En is het 100% zeker dat de licentie key dan ook op die ISO downloadsite van Microsoft werkt, dus dat ik die kan downloaden?

Ivm deze dingen, zou het niet een kleiner risico zijn om meteen een Windows 10 licentie aan te schaffen en die op de PC te zetten? Dit om ervoor te zorgen dat de computer weer met (een) Windows versie kan booten en dat er geen kans is dat die herstel usb niet werkt...

Zou mijn computer Windows 10 aankunnen?
De enige bekende specs ervan heb ik in de originele post hierboven staan.
 
Het lijkt mij dat jouw pc Windows 10 wel zal kunnen draaien.
Een van mijn pc’s is vergelijkbaar met die van jou: evenveel en zelfde type werkgeheugen. De cpu in mijn 10 jaar oude Dell desktop is zelfs wat zwakker dan die van jou. In de mijne zit een Intel Core 2 Duo E6750 @ 2,66 GHz.
Je moet natuurlijk geen racemonster verwachten, maar op mijn oude Dell draait Windows 10 nog heel redelijk.

Om de iso van Windows 10 te downloaden hoef je geen product key (licentiesleutel) in te geven. Iedereen kan Windows 10 gratis downloaden. Die product key toets je pas in wanneer daar tijdens de installatie van Windows 10 om wordt gevraagd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan