• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Computer start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

greta001

Gevestigd lid
Lid geworden
5 dec 2008
Berichten
477
Waarderingsscore
0
Ik wil pc opstarten, maar krijg volgende melding :
"Geen verbinding met Service System Event Notification Service"
En doet verder niets ...
Reeds meermaals proberen opstarten, maar blijft nu zelfs hangen bij opstart Windows ...
Help!
 
Hallo Greta, welke Windows versie gebruik jij?

En heb jij mogelijk Soluto geïnstalleerd in jouw Windows?
 
Kan je de pc nog wel opstarten in de Veilige modus?
 
Start nu totaal niet meer op ...; ik weet niet welke windows er op staat, maar pc is ongeveer 10 à 11 jaar oud, ik denk Windows Vista ....
 
Na ettelijke pogingen en allerlei technische interventies, kunnen opstarten met Systeemherstel, ik hou jullie op de hoogte! Thx!!
 
Is Windows 7 Home Premium, na systeemherstel en updates, terug kunnen opstarten
 
Ai ... toch niet ..., heel raar, startte terug op, backup kunnen doen naar externe harde schijf, nu wil ik terug opstarten, en ... opnieuw zelfde probleem ..., idem boodschap, en nadien zwart scherm, pc blijft "draaien", maar er gebeurt verder niets ...
 
PC heropgestart, en kunnen opstarten in Veilige Modus, maar ik durf zelf niets te doen (vanuit scherm Ondersteuning);
kunnen jullie me hierin beetje begeleiden? Ik snap ook de oorzaak niet van de problemen, het enige wat ik heb gedaan is nieuwe inktcassettes gestoken, maar daarmee kan het toch niets te maken hebben?? ...
Voor jullie ook alvast een fijne kerstavond!
 
Bij opstarten via tokkelen op de F8 toets dan in het zwarte scherm kiezen voor Veilige modus met netwerkmogelijkheden.

Als je dan internet hebt, doe dan onderstaande:

Download
51ec4de7e6926-MiniToolbox_Canned.png
MiniToolBox en plaats dit tool op jouw bureaublad.

Farbar MiniToolBox gebruiken:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
    • Windows 2000 en Windows XP: start "MiniToolBox.exe" via dubbelklikken.
    • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: start "MiniToolBox.exe" via rechtsklik Als Administrator uitvoeren.
Vink de volgende onderdelen aan:
  • List last 10 Events Viewer Errors
  • List Installed Programs
  • List Devices - Only Problems
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
  • List Restore Points
    • Klik nu op de knop "Go".
    • Aansluitend wordt een log aangemaakt (Result.txt) in de zelfde map waar "MiniToolBox.exe" in zit.
    • Kopieer en plak de inhoud van het log in jouw volgende bericht.
 
Log in bijlage
 

Bijlagen

  • MTB.txt
    22,2 KB · Weergaven: 7
Blijft de pc in de Veilige modus wel gewoon draaien?
 
Ik kreeg eerst weer die eerste melding (zie 21 december), heb op OK geklikt, en na een poosje "draaien" ging hij weer verder, en heb ik gewoon kunnen opstarten en verder werken, heel rare kuren ...
 
Ik ben dus niet via veilige modus moeten gaan, raar, een vorige keer kon ik na veel proberen, opstarten in veilige modus, en ben er dan wel in geslaagd mijn foto's op (externe) harde schijf te zetten
 
Begin ermee, twee hele oude Java's te verwijderen en daarna is het absoluut noodzakelijk dat jouw computer opnieuw opstart, zoadat alle oude Java instellingen uit Windows zelf worden gewijzigd.

Hetzij in normale modus of of in veilige modus met internet het ondrstaande doen:

Download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8: en Windows 10: via rechtsklik op mbam-setup.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op Instellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.

  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
  • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
  • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
  • Klik op de nieuwste Scan Log.
  • Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_ScanLog.png
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    532aab157609a-MBAM-Scan.png

MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.


Indien jij MBAM meteen als gratis versie wil gebruiken in plaatst van de veertien dagen durende demo met al zijn toeters en bellen te gebruiken, kijk dan hier
 
Ik zou eens kijken of jij geen virussen op de computer hebt, want jou Java is al lang niet meer bijgewerkt.
Java 7 Update 17
Java(TM) 6 Update 23
Java(TM) 6 Update 37

Ik zie dat Abraham mij net voor is.
 
Jou Office 2007 wordt niet meer ondersteunt en is dus een veiligheids risico.
Er zijn gratis andere opties te krijgen die wel veilig zijn.
Ook zou ik andere software nakijken of die wel helemaal zijn bijgewerkt of nog worden ondersteunt.
 
eventjes geduurd, heel wat bedreigingen! ...
 

Bijlagen

  • MBAM Scanlog.txt
    263,2 KB · Weergaven: 14
Wel terug moeten opstarten in veilige modus, en bij mijn gebruikersaccount nog steeds dezelfde melding : "Er kan geen verbinding met de service System Event Notification Service gemaakt worden, neem contact op met de systeembeheerder".
 
Dat zijn zeker een hoop bedreigingen.
Ik zal Abraham even vragen dit topic op te pakken, aangezien hij de virus expert is.
Abraham zal ook even naar de melding kijken, misschien dat het verband heeft met de gevonden rommel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan