• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Computer start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laten we eerst eens zien of het normale gebruiksaccount weer beschikbaar komt.

Doe daarom het volgende: ga naar Start en typ in de zoekregel cmd - bovenaan in het startmenu zie je nu de betreffende snelkoppeling.
Klik deze snelkoppeling met rechts aan en kies voor Als administrator uitvoeren.

In het zwarte venster typ je nu netsh winsock reset gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Je mag ook de opdracht kopiëren en via rechtsklik in het zwarte venster plakken.

Is de reparatie klaar, dien jij vervolgens de computer opnieuw op te starten.
 
Gedaan, maar ik krijg bij mijn account nog steeds dezelfde boodschap ...
 
Ik heb nu aangemeld onder hoofdgebruiker (met paswoord van zoon), hij opent verder, maar ik krijg rechts onderaan volgende melding :
 

Bijlagen

  • 1547556117585-1531696606.jpg
    1547556117585-1531696606.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 14
PS : moet ik nog iets doen voor die oude Java bestanden?
 
PS : moet ik nog iets doen voor die oude Java bestanden?

Heb je gedaan wat Abraham daar over zei ->
Begin ermee, twee hele oude Java's te verwijderen en daarna is het absoluut noodzakelijk dat jouw computer opnieuw opstart, zoadat alle oude Java instellingen uit Windows zelf worden gewijzigd.
 
Gedaan, maar ik krijg bij mijn account nog steeds dezelfde boodschap ...


Wil je het volgende even doen.
Om te kijken of er fouten aanwezig zijn.
De scan gewoon laten lopen en niet onderbreken, ook al blijft hij lang hangen op een bepaalde %
Aan het eind kun je zien of er fouten zijn gevonden en herstelt.

- Open het start menu en typ "cmd"
- Klik het zoekresultaat cmd (command prompt) met rechts aan en kies uitvoeren als administrator
- Bevestig de prompt met ja
- Typ daarna "sfc /scannow" en druk op enter
- Laat ook deze scan lopen en controleer of er fouten worden gevonden
- Voer de scan bij niet herstelde fouten opnieuw uit met "sfc /scannow"
 
Zoals ik al vermeldde, die dien je alle drie te verwijderen en daarna de computer opnieuw opstarten.
Weet dat malware ervan houdt zich onzichtbaar voor antivirus enz. te maken door zich te verstoppen in oude en daardoor onveilige Java.
 
Ik heb jouw topic verplaatst.

Download
51c590ce361e7-ComboFix_resized_2.png
ComboFix via één van deze locaties:
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je ComboFix start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

Opmerkingen:
  • Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.
ComboFix opstarten:
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: via rechtsklik op ComboFix.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
ComboFix is opgestart:
  • Niet in het zwarte venster klikken, hierdoor kan ComboFix of zelfs Windows geheel "bevriezen"!
  • Combofix sluit tijdens de scan de internet verbinding – probeer deze tussentijds niet te herstellen!
  • Het kan voorkomen dat de computer meerdere malen opnieuw opgestart moet worden, dit is normaal.
  • Wanneer ComboFix gereed is, zal het het een logbestand voor je maken.
  • Post de inhoud van dit logbestand in je volgende bericht.
  • Indien het log niet opstart, is dit terug tevinden in C:\ComboFix.txt
Belangrijke opmerking:
  • Indien na de scan bij het opstarten van programma's er een error wordt getoond met de melding:
  • Er is geprobeerd een ongeldige bewerking uit te voeren op een registersleutel die is gemarkeerd voor verwijdering.
  • Start dan de computer opnieuw op.
 
Heb maar 1 Java bestand gevonden, en dit verwijderd.
Scan cmd gedaan : "er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden";
Wat doe ik met volgende melding :
 

Bijlagen

  • 1547813696186-817448023.jpg
    1547813696186-817448023.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 8
Combofix opgestart, maar scherm blijft nu zwart, terwijl pc terug zou moeten opstarten heb ik begrepen; tot hiertoe gebeurt er echter niets, ik hoor enkel de pc draaien; hoelang moet ik wachten, is nu al kwartier, is dit normaal? Wat mag ok kan ik doen? En wat zéker niet?
 
Ok, terug opgestart in veilige modus (onder mijn account), maar daar vind ik niets terug van Combofix; terug heropgestart onder hoofdaccount (zoon), en dan krijg ik terug het blauwe schermpje met melding dat Log rapport wordt voorbereid, dus ik raak voorlopig verder niets aan ... :-(
 
Toch gelukt ... :)
 

Bijlagen

  • ComboFix.txt
    25,4 KB · Weergaven: 4
Fijn dat de Sfc scan geen fouten heeft gevonden.
Aangezien Abraham jou topic heeft verplaatst laat ik het verder aan hem over.
 
Open een nieuw kladblok (of anders: notepad) bestand, via "Start\Alle programma’s\Bureau-accessoires\Kladblok (of Notepad)".

Kopieer en plak de volgende (blauwe tekst in het code-venster) in het lege kladblokvenster.


Code:
ClearJavaCache::

Folder::
c:\program files (x86)\QuickTime
c:\program files\Enigma Software Group

Sla dit kladblokbestand op je bureaublad op als CFScript.txt.

Nu eerst de antivirus en eventuele spywarescanners deaktiveren!
Zorg ook ervoor dat alle andere openstaande vensters gesloten zijn, ook de webbrowser.


Sleep CFScript.txt in ComboFix.exe


CFScript.gif


Dit zal ComboFix doen herstarten. Start opnieuw op als dat gevraagd wordt.


Post het Combofix-log dat na het opnieuw starten wordt getoond via de kleurcodeerder!
Ingeval Combofix je computer opnieuw heeft opgestart (of jij dat hebt gedaan), vindt je het log ook in C:\Combofix.txt

Belangrijke opmerking:
  • Indien na de scan bij het opstarten van programma's er een error wordt getoond met de melding:
  • Er is geprobeerd een ongeldige bewerking uit te voeren op een registersleutel die is gemarkeerd voor verwijdering.
  • Start dan de computer opnieuw op.
 
gelukt, maar wel onder hoofdaccount, kan het dat mijn account (naast hoofdaccount) meer problemen geeft? of stel ik me dat voor??
 

Bijlagen

  • combofix2.txt
    94,6 KB · Weergaven: 3
Hallo Greta, weet dat het vaker voorkomt dat een gebruikt account in Windows beschadigd kan raken.

Als jouw hoofdaccount wel goed werkt, dan is jouw gebruikersaccount beschadigd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan