• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Computer start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bloemetje

Junior lid
Lid geworden
9 feb 2020
Berichten
51
Waarderingsscore
0
Hallo.

Ik ben nieuw hier en een beetje uit nood. Mijn computer start plotseling niet meer op. Ik heb een Acer en sinds de automatische update van windows 8 naar windows 10 heb ik constant problemen.

Nu als ik opstart staat er acer in het scherm met stipjes in een rondje als teken dat het 'denkt'. Daarna zwart scherm en er gebeurt niets meer. Soms zie ik pijltje, soms zo'n rondje als teken dat het denkt. Maar er gebeurt niets. Ik zag iets van foutcode 0xc0000185

Ik heb op internet naar oplossingen gezocht. Ik heb geen cd van windows. En ik heb geprobeerd op te starten in veilige modus. Dat krijg ik geopend maar daar kan ik niks. Weer afwisselend pijltje en rondje als teken dat 'denkt'. Maar als ik iets aanklik, niets opent.

De systeemherstel schermen die ik op internet bij mogelijke oplossingen zie, ik weet niet hoe ik dat op mijn scherm krijg. Ik woon in Noorwegen dus mijn systeem is wel Noors.

Ik heb evt wel een andere oude laptop, zonder windows 10. Maar die is oud en traag maar dat geeft misschien mogelijkheden. Wat kan ik doen?

Help.
 
Dank u wel. Dat ga ik proberen en zal laten weten of het gelukt is.
 
Indien een verse install, geen key ingeven, W10 is al digitaal geactiveerd.
 
Ik loop helemaal vast. Oude computer wil opeens niet meer inloggen en zegt bij alles paswoord fout of computer offline. Ik weet het even niet meer. Kan de windows 10 wel op mijn telefoon downloaden maar er wordt gewaarschuwd dat het lege usb of cd moet zijn. Omdat andere bestanden gewist worden. Ik heb geen 5 gb usb. Wel 8gb usd kaart. Maar daarvoor heb ik de computer nodig die ik dus ook niet aan de gang krijg. Wachtwoord reset online helpt niet.

Ik weet het even niet meer.
 
Heb je kennissen of vrienden die je kunnen helpen met het downloaden van Windows 10?
 
Dat is een probleem.
Kan je via jouw kennissenkring wel de download doen naar USB-stick (minimaal 8 GB)?
 
Sorry ik weet het niet. Ik weet niet of anderen wel een usb hebben met zoveel ruimte.

Ben ik met nieuwe installatie ook alle bestanden van mijn computer kwijt?
 
Start de stukkende computer met Windows 10 op en zodra het bios voorbij en Windows probeert op te starten - dan druk je de computer uit.

Weer aanzetten en als dan niet de melding komt dat Windows een probleem heeft dan weer de computer uitzetten.

Wat er gebeurd als de melding komt, dan gaat Windows eerst onderzoeken waarom er niet opgestart kan worden.

Als de melding komt dat je kan repareren - doe dat dan en probeer na afsluiten of Windows nu wel opstart.

Laat maar weten wat je meemaakt.
 
Ja hij geeft dan die foutmelding aan.

Sorry, Noors omdat ik in Noorwegen woon. Hij zegt dat een noodzakelijke eenheid noet gekoppeld of beschikbaar is en dat je heroprichtings tools nodig hebt. Dat is die windows installatie denk ik.

F1 en F8 wat hij als optie geeft werkt niet. Krijg ik zwart scherm en daarna weer dit gjenopretting scherm.

20200209_093231.jpg
 
Heb meerdere mensen gevraagd, tot nu toe niemand met 8 GB usb gevonden.
 
Ik vind het zo raar. Gister computer nog gebruikt. Niks aan de hand behalve gebruikelijke problemen dat het scherm steeds even stil staat. Dat is al maanden. Niks gedownload. En vandaag opeens... start hij niet meer op.

Als ik bij dat gjenopretting Esc kies krijg ik onderstaande. Kan ik daar wat mee?

Bekijk bijlage 12905
 
Nee, je hebt een bootable USB stick of DVD nodig met W10 erop of een herstel CD.
Ben ik met nieuwe installatie ook alle bestanden van mijn computer kwijt?
Uiteraard maar via de W10 installatie stick/DVD heb je diverse repairopties.

Dus eerst die zien te krijgen of breng hem naar een PC boer als ze die in Noorwegen hebben.
 
Als je je oor onder tegen de laptop houd hoor je nog wel geluid. Maar ik zou niet weten waarvan
 
Ik kan morgen een usb kopen. Een computer om te downloaden moet dan wel te vinden zijn.

Baal ontzettend. Altijd vervelend als computer opeens ophoudt. Had vandaag ook hele dag hem moeten gebruiken voor werk.
 
Hallo,

Ik heb windows op een nieuwe usb gezet en het is gelukt windows 10 op de laptop te zetten. Wat kan ik nu doen om bestanden te proberen terug te krijgen?
 
indien je over een back-up beschikt kun je je bestanden terug verkrijgen via deze back-up heb jij echter géén back-up dan ben je effectief deze bestanden kwijt en kan je deze niet terug krijgen aangezien je er een nieuwe Windows er op heb gezet ..
*tenzij jij de nieuwe Windows er op heb gezet en aangaf dat je je eerdere persoonlijke bestanden en instellingen behouden dienden te blijven maar aangezien je de vraag stelt "hoe kan ik deze bestanden terug krijgen " heb jij deze optie niet gekozen .
 
Ik eerst windows repareren geprobeerd, maar hij gaf aan dat dat niet kon. Ik had die optie van met behoud van programma's gezien en aangeklikt. Maar de computer zei dat dat om een of andere reden niet mogelijk was. Ik herinner me de precieze reden niet.

Er stond wel dat eerdere dingen opgeslagen zou zijn als windows.oud

Ik had een systeemherstelpunt gemaakt toevallig begin deze maand. Kan ik dat gebruiken? Of is dat niks met programma's en bestanden?
 
indien jij een systeemherstelpunt heb van begin deze maand dan kun je die gebruiken en verkrijg je alle programma's en bestanden terug echter al hetgene wat jij nadien heb gedaan na dit systeemherstelpunt ben je wel degelijk kwijt of het moet zijn dat je dit terug vind in de Windows.old wat ik betwijfel .
 
Oh maar alles kwijt van 8 dagen vind ik iets makkelijker te verwerken dan alles kwijt van een paar jaar.

Bedankt voor jullie reacties en hulp. Ik ga het proberen vanmiddag met systeemherstel en laat weten hoe het gaat. Ik ben blij met jullie hulp en antwoorden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan