• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Computer start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien kan Lange Pier hier iets over kan zeggen, wan tik weet hier niet van.
Maar ik kwam dit tegen op de Microsoft community

Setting my SATA controller to IDE did the trick!

Daar reageert weer iemand op.
It does really work!!!
I deeply suggest you guys to try this way. Thx!

Dit stond op pagina 3
 
Ja dat had ik ook gelezen. Hoor graag of ik dat kan proberen.

Heb via F12 usb boot gestart om 9:42. Weer Acer-scherm met rondje van stipjes en herstart. Maar dus geen enkel windows scherm. Ik kan dus niet aangeven van repareren of herinstalleren of wat dan ook.
 
Als UEFI actief is dan in UEFI bij Boot de USB-stik op de eerste plek zetten - nog boven de Windows Bootmanager.

Opslaan en dan boot de computer van de stick indien het bestandssysteem FAT32 is, UEFI kan niet omgaan met NTFS.

Is de USB-stick echter NTFS - dan Legacy instellen.
 
Dat is precies wat ik gister de hele tijd heb gedaan.
 
Heb jij de stick met Windows via de Windows 10 download direct naar USB laten installeren?
 
Ik heb de instructies gevolgd zoals op de windows 10 website-link die ik kreeg. De vorige keer ging dat goed, deed de usb het en loste het voor 2 weken de problemen op. Nu werkt dat kennelijk niet.

Ik heb even gekeken, sata mode staat inderdaad op AHCI zoals aangegeven op die pagina die Aarie noemt. Ik zie alleen niet hoe ik dat evt zou kunnen veranderen. Ik kan er niet naar navigeren om andere optie te kiezen.
 
Dubbelklik op AHCI en zal zien dat er twee opties zijn!

Stel je in op ISE zal je een melding krijgen over SafeBoot.
Die is of al uitgeschakeld of dat moet je nog doen.
 
Hoe dubbelklik ik daarop zonder muis?
Met de pijltjestoetsen gaat ook niet. Want dat doet het niet op die 'information' pagina bij F2.

Zoals ik net zei: ik kan er niet naar navigeren.
 
Doet jouw muis het ook al niet in UEFI, dan is het mij in ieder geval duidelijk waarom die rare problemen, dan is naar alle waarschijnlijkheid USB-Legacy op niet actief gezet.
Met als gevolg dat je nu geen USB-ondersteuning hebt!

Overigens, werkt het touchpad ook al niet?
 
Ik heb het idee dat je of de berichten niet helemaal goed leest of om een andere reden denkt dat ik heel ergens anders in het systeem zit dan waar ik zit.

In dit scherm wat ik krijg met F2, zie afbeelding, navigeer je niet met de muis. Is ook helemaal niet mogelijk of de bedoeling lijkt mij.

En UEFI of Legacy dat is nu de 3e keer dat ik het zeg. Bij UEFI krijg ik met de usb de loop met het acer-scherm. Bij Legacy krijg ik wél windows-scherm. Maar komt hij met de foutmelding, waarvan ik ook screenshot stuurde en start de laptop opnieuw op. Dus daar zit het ook in een loop.

En daar reageert Aarie op met een suggestie dat op te lossen. Maar ik zie dus niet hoe ik dat kan veranderen.
 

Bijlagen

  • 1582450176832183601113.jpg
    1582450176832183601113.jpg
    3,2 MB · Weergaven: 9
Jij schrijft dat de muis niet werkt in het bios.
Daarom mijn melding of het touchpad soms ook niet werkt!
 
Ik zei dat ik niet zie hoe ik daar naartoe kan navigeren. Ik zei niets over de muis. En heb je de screenshot niet gezien? Daar staat dat je moet navigeren met pijltjes. De muis werkt daar überhaupt niet, nooit, volgens mij.

Afgelopen twee weken toen alles goed werkte deden muis en touchpad het uiteraard gewoon prima.
 
De screenshot heb ik ook gezieen en daarin wordt enkel nog de HD gemeld - van de SSD geen spoor!

Vermoedelijk dat de SSD dus een probleem heeft.
 
Dank je wel Abraham.
Ik weet net wat HD of SSD is.
Of wat ik dan zou moeten of kunnen doen.
 
Jouw computer is inmiddels een drie jaar oud?
Het is een consumenten notebook en ik denk dat jij de pech hebt een Acer te hebben gekocht die geprogrammeerd is voor uitval.

Ik koop altijd een refurbished zakelijk notebook.
Enerzijds kan je zo'n notebook makkelijker uitbreiden en je krijgt doorgaans te maken met klasse A onderdelen.

Mijn Thinkpad is momenteel in ruste (T540 met i7 vierde generatie) wegens letterlijk een kink in de kabel waardoor een 8-tal toetsen niet meer functioneren.

Daarom is mijn trouwe Dell Precision M6400 uit 2009 weer mijn metgezel.
Daar zijn nog duizenden van in gebruik.
 
@Abraham54
:laughing: :laughing: het rijmt ook nog
Daarom is mijn trouwe Dell Precision M6400 uit 2009 weer mijn metgezel.

hier idemdito, Dell Latitude E5440 top laptopje
 
Ja. Fijn dat jullie laptops wel werken. Maar mijne is stuk en daarom vraag ik hulp om te proberen het weer aan de gang te krijgen.

Dat jullie een nieuwe zouden kopen, oke. Maar ik heb daar nu geen mogelijkheden voor. En ik wil ook niet als er even wat stuk is gelijk weggooien en nieuw kopen. Terwijl het misschien opgelost kan worden.

Ik hoop dat er iemand is die mij kan/wil helpen en die advies kan geven wat ik kan proberen om de laptop weer op gang te krijgen.
 
Behalve wonen in Noorwegen, heb je daar ook werk?
En zo ja, heeft dat bedrijf een IT-afdeling?
 
Ik werk hier ook ja. Maar niet bij een bedrijf met IT-afdeling.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan