• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Computer start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan niet vinden hoe ik bij systeemherstelpunt kom. Ik denk dat ik alles kwijt ben. Op internet lees ik ook dat systeemherstel de bestanden niet terug zet. Alle moeite voor niks dus. De techniek wordt steeds beter. Maar je moet 1000 kopieën maken omdat plotseling een bestand ermee kan ophouden. Op 800 verschillende plekken en alles met tig miljoen wachtwoorden, pincodes en beveiligingen anders wordt het gehackt. En als zomaar uit het niks je computer niet meer opstart, al die herstelpunten, reparatietools en gedoe je hebt er niks aan. Je bent gewoon alles kwijt.

Foto's, PowerPoints, excelbestanden. Alles is weg.
 
Gelukkig! Er blijken wonderen!

Ik zag dat er wel veel op de computer staat. Ik vond het mapje old.windows en daar staat alles. Programma's, bestanden. Tot van 2 dagen geleden.

YEAH !!!
 
mooi zo ..je dient alles wat in de map Windows.old minstens 1x gebruikt te hebben want deze map word automatisch na mogelijk 10 dagen opgeruimd en verwijderd .. this maar dat je het weet .
ik kon eerder niet reageren aangezien ik stukken diende op te halen en effe onderweg was .
*een systeemherstelpunt dat behoud alles van bestanden tot programma's die geinstalleerd werden ..op het net vind je ook informatie die misleidend is je dient niet alles zomaar te geloven .
 
Laatst bewerkt:
Oh super dank je wel dat je dat zegt! Ik ga zorgen dat het in gebruik en indien mogelijk gebackupt en gekopieerd enz is.
 
je moet niet alles geloven wat er op het internet vermeld word er word ook verkeerde informatie vermeld ..
een systeemherstelpunt terug plaatsen geef je de mogelijkheid om alles van software , bestanden , foto's enz dat in dit systeemherstelpunt werd opgenomen terug te verkrijgen ..
heb hier zojuist op een virtuele Win10 met opzet het een en ander weg gegooit maar na het terug zetten van een eerder gemaakt herstelpunt was weer alles zoals deze was bij het aanmaken van dit herstelpunt .. ook mijn bestandjes die ik met opzet verwijderd had waren terug !

Ashampoo_Snap_dinsdag 11 februari 2020_17h48m51s_003_.jpg

bezie het filmpje eens om een herstelpunt terug te zetten ..
Bekijk bijlage herstelpunt gebruiken in de Windows 10.mp4
 
een systeemherstelpunt terug plaatsen geef je de mogelijkheid om alles van software , bestanden , foto's enz dat in dit systeemherstelpunt werd opgenomen terug te verkrijgen ..
Kan ik mijn back-up tool wel weggooien, alhoewel, map is 2GB groot en mijn installatie 25GB en dat zelf ook eens getest en alleen de registeronderdelen werden teruggezet en de verwijderde bestanden niet, het heet ook niet voor niets een systeemherstel.
 
dan doe je toch iets verkeerd L.P. want na je schrijven heb ik hier wederom de test gedaan op de virtuele Windows10 door wederom een setup.exe bestand te verwijderen uit mijn download map en daarbij Ccleaner te verwijderen van het systeem en wat documentjes wat bleek na het terug plaatsen van het herstelpunt waren beiden er weer even als mijn documenten
 
Setup.exe in je downloadmap.... dat wordt (blijkbaar, dat wist ik ook niet) als systeem gezien. Ik weet wel dat er een aantal mappen zijn die als dusdanig meegenomen worden, maar in principe worden je persoonlijke documenten (de map 'Documenten') niet in een herstelpunt meegenomen.
Dat zou ook desastreus zijn, want een herstelpunt terug zetten zorgt er ook voor dat nieuw gemaakte bestanden weer verwijderd worden, en dan zou je je nieuwe documenten kwijt zijn.
 
Je kunt gewoon alles zien in de map System Volume Information als je de rechten hebt overgenomen.
En na een herstelpunt waren mijn documenten die ik ervoor had verwijderd gewoon blijvend weg bij die test, lijkt mij logisch, heb wel mijn herstelpunt volume zo klein mogelijk staan, daar zou het verschil in kunnen zitten.
Maar het is geen back-up, die is veel handiger voor de gebruiker.
 
De computer 2 weken zonder problemen gebruikt. Vanochtend. Start niet meer op. Blijft op het eerste scherm met Acer staan. Na paar minuten wachten "no booteble device". Ik snap er niks van. Twee weken zonder problemen. Ook steeds normaal kunnen afsluiten. En nu opeens dit?!
 
Als ik rond kijk op die melding kom ik veel de zelfde klachten tegen over Acer laptop/computers.
Je zou dan in de bios bepaalde waardes aan moeten passen.
Maar ik heb zelf geen ervaring met het aanpassen in de bios dus kun je miscchien even wachten op Lange Pier of Abraham. Want er zou 2 opties om het mogelijk op te lossen.

 
Bedankt voor je reactie Aarie.
Ik heb beide videos bekeken. Ik wacht even reactie van anderen af, voor ik iets doe.
Bedankt voor je hulp.
 
Ik heb niet alles gelezen, maar herken het bovenstaande helaas wel. Wat betreft systeemherstel en het kunnen terughalen van een vorige versie: daar is al vaker over geschreven in het forum. Bij een verse Windows install is dat automatisch UITGESCHAKELD! Zoek naar "systeemherstel" en dan zie je
5e50e506e5a42-systeemhertstel.jpg

bij mij is de mogelijkheid ingeschakeld (alleen C-schijf), bij jou vermoedelijk nog UITgeschakeld. Via "configureren"en de juiste schijf / schijven aanklikken wijzigen en bevestigen. Ook heb ik persoonlijk heel veel plezier van een classic startmenu (ongeveer gelijk aan zoals in Windows 7)
de opvolger van "Classic Shell"
 
Ik heb dit topic weer eens helemaal gelezen, ik vermoed een probleem met de harddisk.
 
Sorry ik ben niet zo kundig als jullie en met de laatste berichten weet ik niet wat ik moet doen. Ik ga dat van de 1e video die Aarie geeft proberen. Ok?
 
Tot gister deed de laptop het weer goed. Hele dag mee gewerkt. Geen foutmeldingen, geen problemen, echt totaal zero. En vanochtend wilde hij niet opstarten. De uren ertussen stond de laptop uit en op tafel waar ik de hele avond ook gewerkt heb.
 
Wat is de type aanduiding van dat notebook en ook wat is het type nummer?
 
Hallo Abraham,
Ik ben onzeker of ik je vraag begrijp. Het is een Acer E5-475 series. Bedoel je dat?
Zo niet, kun je mij uitleggen wat je bedoelt en hoe/waar ik het kan vinden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan