• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Computer traag ondanks goede hardware.

Status
Niet open voor verdere reacties.

StraalmanNL

Nieuw lid
Lid geworden
5 okt 2014
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn pc. hij presteert slecht in mijn ogen, terwijl hij best goede hardware heeft.
Daarom wilde ik vragen of iemand weet waaraan dit ligt. Mischien een bottleneck ergens of is mijn moederbord te oud?
Of raden jullie mij aan om een SSD te kopen?
hoop dat jullie hier wat mee kunnen! Alvast bedankt!

Hier een lijstje van mijn componenten.

CPU: AMD FX-8320 Black Edition http://tweakers.net/pricewatch/320103/amd-fx-8320-black-edition/specificaties/
Videokaart: Sapphire Radeon HD 7850 2GB OC GDDR5 http://tweakers.net/pricewatch/305636/sapphire-radeon-hd-7850-2gb-oc-gddr5.html
RAM : 8GB DDR3
Moederbord: Asus M5A78L-M/USB3 http://tweakers.net/pricewatch/284558/asus-m5a78l-m-usb3.html
Harde Schijf: Seagate Desktop HDD, 1TB http://tweakers.net/pricewatch/297054/seagate-desktop-hdd-1tb/specificaties/'
Voeding: Bluesil 550W DUAL+12V ATX 2.0 SILENT POWER Model: BS-550WD. Deze is al erg oud en heb ik ooit van een vriend gekregen daarom heb ik er niet veel informatie over.
 
Wat bedoel je precies met "presteert slecht"?

Je pc is de nieuwste al niet meer, met een middelmatige processor en een even middelmatige videokaart.

Van een ssd wordt de pc niet sneller, alleen schijfacties gaan sneller. Programma's starten dus sneller op, maar draaien niet sneller. In games zal de framerate niet toenemen, alleen framedrops bij het laden van data zullen mogelijk verminderen.
 
Bedankt voor je reactie! ;)
Zou het niet te maken kunnen hebben met de voeding? dat deze te weinig levert voor mijn videokaart/cpu?
Ik weet niet echt hoe ik kan laten zien hoe mijn pc presteert, weet u daar nog een programma voor?
 
Och, daar heb je geen programma's voor nodig. Volgens jou presteert ie onvoldoende, maar je vertelt niet hoe en wat.

Als de voeding onvoldoende is, wordt de pc instabiel, maar niet trager. Dus crashen, freezen, vanzelf uitgaan, blauwe schermen, etc.
 
Bij bijvoorbeeld World of Warcraft speel ik op het gemiddelde (good) en toch heb ik meestal rond de 30 frames en erg veel last van lag spikes, dan heb ik voor een paar seconden 3 frames en dan daarna schiet hij gewoon weer naar 30 frames.
 
Welke antivirussoftware gebruik jij in jouw Windows?

Download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

Let op: in het laatste installatievenster staan twee vinkjes bij de meldingen, haal nu het bovenste vinkje weg (MBAM als volledige demo-versie gebruiken) en maak de installatie af.
Daarna is Malwarebytes MBAM als gratis versie genstalleerd, die doorlopend gebruikt kan worden.


  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup-2.0.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: via rechtsklik op mbam-setup-2.0.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op nstellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.
  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
    • Klik vervolgens op de knop Acties toepassen, bij de melding dat uw computer opnieuw opgestart moet worden klikt u op Nee.
    • Klik vervolgens op de knop Bekijk gedetailleerd logboek en klik op de knop exporteer en kies de optie tekstbestand (*.txt).
    • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    • Dit bestand zal standaard op uw bureaublad worden opgeslagen.
532aab157609a-MBAM-Scan.png


MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.
 
Weet niet of het een multi-core processor is. Zo niet, heeft verder lezen weinig zin. Anders misschien een idee om bij uitvoeren msconfig te typen, dan geavanceerde opties, daarna hoeveelheid core's aanpassen. Aha, is multi core lees ik , nou , nhah ?
 
Geen jaren oude topics aanvullen, heeft geen zin.
Dit topic is nu gesloten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan