• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost computer valt ineens uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

broemies

Bekend gezicht
Lid geworden
18 aug 2017
Berichten
133
Waarderingsscore
8
Hallo iedereen.
M'n desktop met windows 7 valt van af en toe tot meer dan af en toe helemaal uit. Wil ik hem meteen weer opstarten begint 'ie eerst met een korte luide pieptoon en precies na een min begint hij te razen (toerental vd ventilatoren loopt behoorlijk op. Geeft intussen geen beeld of wat dan ook aan normale beeldactiviteit.Gauw uitzetten dus iedere keer. Wacht ik echter een uurtje en weer starten dan doet hij het weer normaal en valt niet meer uit. Voor zolang het weer duurt.
Probleem de voeding ?
 
Hallo,

Zit er toevallig veel stof in?
Lijkt erop dat hij te warm wordt.
 
Heb je 'm al eens opengemaakt om te checken hoe het met de stofophoping is gesteld?
1 korte piep bij de opstart betekent "alles is oké".

Aarie25 en ik waren kennelijk gelijk aan het typen. :)
 
Laatst bewerkt:
Heb hem opengemaakt,het weinige stof dat op de fanbladen zat eraf geveegd , verder geen stof. Nog 1x gecontroleerd, het is geen enkelmalige piep , maar een aantal als ik hem meteen na uitval weer op wil starten. Vanmiddag deed hij het 2 uur achtereen na een uur pauze(geeft dan 1 piep af ) voordat het weer op zwart ging. Werk nu vanaf de laptop.
 
Opnieuw opstarten na een systeemfout uitvinken dan krijg je een bsod met een foutcode en de naam van het bestand wat het probleem veroorzaakt.
Die hier opgeven.
 
Nog 1x gecontroleerd, het is geen enkelmalige piep , maar een aantal als ik hem meteen na uitval weer op wil starten.
Het is wel handig om te weten hoeveel 'beeps' de machine geeft en of het korte en / of lange beeps zijn en / of een combinatie van lang en kort. Kijk maar even naar dit :

 
Hallo quandor, het zijn 4 korte beeps achter elkaar.Computer start nu helemaal niet meer op trouwens en begint dus kort na de 4 beeps te razen. Ik heb inside the computer gekeken maar weet niet precies welk 'beep'systeem erin zit volgens de beep codes. Is het Dell,IBM,AMI,Mac intosh,Phoenix ? Ik zie op het moederbord ? (grote plaat met allemaal gesoldeerde items) HP ,product of China staan, op de harde schijf(denk ik) staat Seagate 250GB,product of Thailand ,dan nog een zwart plat kastje met 'solid state drive'120 GB,produkt of Thailand.
Wat ik mij nog herinner toen hij nog wel na een tijdje opstartte was dat er heel kort onderin het scherm 'system timer failure' verscheen,dus zou het een beepcode van 'Ami' kunnen zijn.Maar als digibeet sta ik in de bekende hooiberg rond te kijken.
Als het 'system timer failure'is , wat is daaraan te doen ? Alvast bedankt voor de support !
 
Dan denk ik dat je het antwoord op het probleem gaat lezen in het eerste tabelletje van het linkje dat ik plaatste. Klik rechts op system timer failure en je gaat mogelijke oorzaken (en remedies) lezen.
 
probleem opgelost !:) Ik heb de kaarten uitgehaald en weer in gezet,voilà. Bedankt voor de tips !
 
Fijn dat het is opgelost, ik zal dit topic dan ook opgelost zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan