• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Conflict applicaties

Status
Niet open voor verdere reacties.

CaptainGinyu

Nieuw lid
Lid geworden
18 mei 2017
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Beste mensen,

Een tijdje terug heb ik een laptop(UEFI) opnieuw geïnstalleerd(Windows 8.1 Pro) inclusief originele drivers etc.. De installatie van office 2013 Professional Plus(64-bit) ging goed en aanvankelijk werkte alles correct. Nadat ik Adobe Acrobat Reader 11.0.00 Dutch for Windows(32-bit) heb geïnstalleerd en gelijktijdig gebruik maak van beide programma's of nog in combinatie met Chrome, loopt o.a. word volledig vast? Kan dit liggen aan de .NET Framework en de daaraan gekoppelde versies van de Microsoft Visual C++ packages? Drivers kunnen toch ook gekoppeld zijn hieraan? Of ligt dit ergens anders aan?

Greetz
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo CaptainGinyu,

ik heb jouw topic verplaatst om jou goed te kunnen helpen - daartoe heb ik inzicht nodig in jouw Windows.
Doe daarom het volgende: download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen
: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zal een logbestand - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
  • Post de inhoud van beide logbestanden in jouw volgende bericht.
.

In geval de inhoud van een van de logs of van beide logs te groot is om te posten, kijk dan hier: Hoe een bijlage toevoegen?
 
Beste Abraham54,

Bedankt voor je reactie! Ik heb de gevraagde bestanden geupload, ik heb na het probleem windows en de virusscanner niet meer geupdate. Ik heb als oplossing nog geprobeerd om .NET Framework 3.5 en extra Microsoft Visual C++ packages te installeren, maar helaas..
 

Bijlagen

  • Addition.txt
    25,6 KB · Weergaven: 15
  • FRST.txt
    28,1 KB · Weergaven: 16
Hoi, op zich ziet het er goed uit in de logs.

Navigeer naar C:\Windows\System32\cmd/cmd.exe en klik met rechts op [color=0000FF]cmd.exe[/color] en kies voor "Als administrator uitvoeren".

In het zwarte venster typ of kopieer/plak je nu sfc /scannow gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Denk wel aan de spatie na 'sfc' indien het typt.

In het zwarte venster zie je vervolgens de voortgang van de scan - die even kan duren
SFC (SystemFileChecker) houdt in dat systeembestanden gecontroleerd worden op juist funktioneren, zo nodig volgt reparatie.
Let goed op de laatste meldingen in het venster: indien aangegeven wordt, dat herstel afhankelijk is van opnieuw opstarten, doe dit dan.

Is de scan klaar en hoeft er niet gerebooted te worden of na het heropstarten (cmd.exe weer met adminrechten opstarten) ga je door met de volgende opdracht.


In het zwarte venster typ of kopieer/plak je nu DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth gevolgd door indrukken van de Entertoets.

Ook nu wordt er een voortgang gegeven; de scan zal zelfs nog wat langer kunnen duren als de eerste.


Is die scan klaar, dan nogmaals sfc /scannow om de fouten die DISM.exe gevonden heeft te repareren.

Start hierna het systeem opnieuw op - ook als daar geen opdracht voor is en laat weten hoe een en ander is gegaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan