• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Cookies in Firefox?

Status
Niet open voor verdere reacties.

perloc

Enthousiast
Lid geworden
27 jan 2014
Berichten
2.224
Waarderingsscore
3
Dat hele cookies gelazer hangt me allang de keel uit, ook van deze natcompforum site.
Nu meende ik dat ik mijn vorige firefox cookies had aangevinkt om die te deleten bij sluiting van FF.
Ondertussen heb ik win7 opnieuw ge"iinstalleerd en ook FF.
Maar ik kan dat deleten van cookies niet meer vinden in de "options" van FF. (Ik heb de engelse versie zoals trouwens alles op mijn laptops.)
Hoe doe ik dat? En is er een mogelijkheid om cookies te blokkeren op een of andere manier?
perloc
 
Onder tab privacy, history, eerste dropdown, use custom settings for history, keep until, dropdown, when i close firefox.
 
Installeer de addon "I don't care about cookies". Dat is veel handiger, want sommige cookies zijn nuttig bij inloggen en dergelijke.
 
Daarmee accepteer je dus alle cookies, praktisch het tegenovergestelde van wat hier de bedoeling lijkt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom zou je de cookies niet accepteren? Je kunt ze via CCleaner of dergelijke ten allen tijde verwijderen.
 
Klopt. Maar ook dat was de vraag niet. ;-)
 
Je zou beide adviezen gelijktijdig kunnen implementeren:
1) "I don't care about cookies" installeren om van die meldingen af te komen
2) en vervolgens wissen bij het verlaten van FF.

Zelf heb ik een aantal cookies in ccleaner gezet die ik wil behouden en wis af en toe de rest van de cookies.
 
Is gelukt, dank weballey!
Ik zie nog steeds het nut niet in van (sommige) cookies.
Vooral als je een website niet kunt openen tenzij je de cookie accepteert. Die open ik dus niet, ook al zou de info nuttig zijn.
Je kunt geen site bezoeken of overal verschijnen advertentie's van bedsrijven die je iets willen verkopen, vooral in NCF.
perloc
 
Ga naar Add-ons > Extenties en in het zoekvenster ingeven: uBlock Origin.
En installeer die Add-on dan.
 
Leono: natuurlijk! Als je geen advertentie's wilt zien moet je Internet definitief van je computer bannen!!
Typisch een antwoord waar je totaal niets mee opschiet! Weet u niets beters?

Abraham54: Dat Add-ons, dat lukt wel maar die Extencies zie ik niet in de dropdown.
perloc
 
Bonjour monsieur perloc,

Wat ik wilde zeggen is exact hetzelfde als wat de heer Abraham54 voorstelde: installeer gewoon een goede adblocker, zoals uBlock Origin. Dat u dat niet begreep ligt niet aan mij, vrees ik.
 
Leono: natuurlijk! Als je geen advertentie's wilt zien moet je Internet definitief van je computer bannen!!
Typisch een antwoord waar je totaal niets mee opschiet! Weet u niets beters?

Abraham54: Dat Add-ons, dat lukt wel maar die Extencies zie ik niet in de dropdown.
perloc


Klik op de drie srtreepjes en kies in hjet uitklapmemenu voor Add-ons (door erop te klikken).
KLik in de Add-onbeheerder in de linker balk op Extensies en in het zoekvenster rechtsboven type of plakje (na kopiren) uBlock Origin.
Druk vervolgens op de Entertoets en de rest zal zichzelf vanzelf wijzen.
 
Abraham54: Dat is gelukt nu.
Welbedankt.
perloc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan