• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Cookies vliegen je om de oren

Veng

Elite lid
Lid geworden
27 nov 2012
Berichten
6.543
Waarderingsscore
137
Zojuist maar even 247 cookies verwijderd. Dat doe ik regelmatig. Omdat ik vaak op Google nieuws lees wis ik ook vaak selectief die cookies die verhinderen dat ik een nieuwsbericht kan lezen. Bv. van de Telegraaf of het AD.
Helaas lukt die truc niet bij het Financieel Dagblad:(. Die pakken het blijkbaar wat slimmer aan.
Ik weet ook wel dat ik cookies kan uitschakelen maar ik heb geen zin om me telkens in alle voorwaarden te verdiepen of uit te zoeken waarom een site niet goed laadt. Dus doe ik het zo maar. Ik gebruik daarvoor Ccleaner zodat ik ook gemakkelijk een aantal cookies kan laten staan.
Het is ook verrassend te zien hoe snel de nieuwe cookies je weer om de oren vliegen. Ook van sites die je nog niet bezocht hebt.
 
Je zou ook eens kunnen kijken naar de Chrome extensie 'Ghostery'. Deze checkt alle trackers die op een website zijn geïnstalleerd. En zodoende krijg je volgens mij een goed beeld van welke cookies mogelijk gezet worden.
 
Ik gebruik de add-on i dont care about cookies, daardoor krijg geen pop-up scherm meer te zien en dat werkt super voor mij.
 
Ook van sites die je nog niet bezocht hebt.
Kan niet en elke Nederlandse site dient toestemming te vragen of die heeft een ander toestemming gegeven, andere landen hebben soms ook zoiets.
Maar zie het probleem niet echt want alleen bij nare sites kun je cookies krijgen waar rommel inzit, ik gebruik ook "I don't care about cookies".

Via Ccleaner wel de goede cookies bewaren, die vooral voor het inloggen.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
"Via Ccleaner wel de goede cookies bewaren, die vooral voor het inloggen."
Dit doe ik idd al. Ik ga ook "I don't care about cookies" eens proberen👍. lijkt me gemakkelijk want ik accepteer ze toch vrijwel altijd.

@xepih: "Je zou ook eens kunnen kijken naar de Chrome extensie 'Ghostery'".
Ik gebruik niet alleen Firefox maar heb eergisteren juist Ghostery uitgeschakeld omdat die mij de hele tijd dwars zit als ik bepaalde interacties met sites nodig heb. Dat kan ik wel per site instellen maar ik loop telkens tegen andere sites aan waarvan ik dan weer moet uitzoeken waarom ze niet goed lijken te werken. Daar stoor ik me aan. Een site moet gewoon ineens goed werken;)
 
"Via Ccleaner wel de goede cookies bewaren, die vooral voor het inloggen."
Dit doe ik idd al. Ik ga ook "I don't care about cookies" eens proberen👍. lijkt me gemakkelijk want ik accepteer ze toch vrijwel altijd.

Het is echt een verademing om niet steeds weer iets te moeten accepteren.
Ik denk dat het jou ook wel bevalt.
 
I don't care about cookies werkt inderdaad zeer goed. Ik heb lang problemen gehad met de website van Vroom.be waar ik altijd eerst moest accepteren, nu verdwijnt die vraag direcht na het openen van de website.
 
Ik ben er ook blij mee.
Af en toe dat er iets vertraging in zit en het pop-up scherm toch even zichtbaar is, maar dan toch weer verdwijnt.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan