• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Corrupte bestanden in Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

DarkDuiveltje

Bekend gezicht
Lid geworden
2 apr 2007
Berichten
120
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik heb sinds een dag een netbook aangeschaft (Acer Aspire one D150 DTB). Omdat ik op mijn oude notebook Windows 7 heb gedraaid (overigens zonder veel problemen), besloot ik Windows 7 ook maar hier op te zetten, naast Windows XP die al aanwezig was. Nu krijg ik continue foutmeldingen zoals

"msnmsgr.exe - Corrupt Disk The file system structure is corrupt and unreadable. Please run the chkdks utility on disk E:."

Dezelfde foutmelding krijg ik ook als ik Google Chrome gebruik. Ik heb al geprobeerd om checkdisk uit te voeren. Na een aantal bestanden verwijderd te hebben en het systeem opnieuw op te starten krijg ik gewoonweg de zelfde foutmeldingen weer.

Wie weet hier een oplossing voor? Het opslaan van bestanden kan niet omdat ik dan de foutmelding krijg dat E: corrupt is..

Groetjes

Sjors
 
dat exe bestandje behoort bij msn messenger > als je die er nou eens vanaf gooit?

kan het zijn dat er op die originele xp installatie nog de originele messenger staat (die hele oude bijgeleverde versie)? Dan zou je die nog op een andere manier er vanaf kunnen gooien.
 
Het ligt niet alleen aan MSN. Ik heb tot nu toe 2 programmas erop kunnen installeren, te weten Google Chrome en MSN, google chrome start voor elk tabblad dat je gebruikt om te surfen een proces, en elke keer krijg ik zo'n foutmelding. Na verloop van tijd kan ik helemaal niks meer omdat de hele partitie corrupt word, en ben ik genoodzaakt om een checkdisk commando uit te voeren (da toverigens vrij lang duurt), en vervolgens begint het hele gezeiver weer overnieuw..

Dat het alleen puur aan MSN ligt denk ik dus niet..
 
Probeer dan eens Windows 7 opnieuw te installeren dmv een clean installatie.
 
Ik heb Windows 7 ook clean genstalleerd, Windows 7 staat op het moment in Dual Boot met de fabrieks Windows XP (home).

Zal morgen wel even kijken of ik Windows 7 nog eens opnieuw kan installeren, wellicht heeft de build versie (Heb Build 7000 genstalleerd). Eens kijken of een eerdere versie hiervan geen problemen oplevert.
 
Het opnieuw installeren van Windows 7 (met een ander buildnummer) heeft geen effect gehad..
 
Welke Build-versie heb je nu genstalleerd?

En: heb je de internetverbind aangesloten gelaten tijdens de installatie, of deze afgesloten?
 
Werkt die notebook dan wel met windows XP?
Als je een Windows XP Clean installeerd en hij zegt no steeds dat E: corrupt is denk ik dat je maar beter naar een computer shop of een repair center kan gaan.
 
Ik heb build 7000 en 7058 geprobeerd dacht ik, allen met hetzelfde resultaat.

Windows XP werkt gewoon probleemloos, en ik heb de internetverbinding aangelaten gedurende de installatie.

Ik ga vanmiddag de Release Candidate eens proberen, ik heb dit niet eerder kunnen doen vanwege vakantie ;)
 
Download de Release Candidate van de officile site.

Veel Torrent downloads hebben de laatste maanden spy- & malware ingebakken!
 
en haal de internetverbinding er ALTIJD uit bij het installeren van een besturingssysteem! Dit voorkomt rommel tijdens de installatie
 
Heb de orginele Release Candidate gedownload en inderdaad! deze deed het meteen. Uit eigen ervaring ben ik er altijd achtergekomen dat het BEHOUDEN van de internetverbinding tijdens de installatie alleen maar problemen kan voorkomen;).

Bedankt iedereen! Probleem opgelost.
 
de internetverbinding achteraf kan ook die problemen oplossen, dus maak je daar niet druk om.

het probleem van een internetverbinding tijdens herinstallatie is dat er absoluut geen beveiliging op je computer zit (firewall is nog niet actief en virusscanner niet geinstalleerd), vandaar dat altijd wordt aangeraden die verbinding te kappen voor de herinstallatie
 
Nee oke, ben ik met je eens, maar hoe groot is de kans dat een virus binnenkomt? Je download toch alleen maar gegevens via de servers van microsoft die de mogelijke updates bevatten, of zie ik dit nou verkeerd?

BTW, RC lost niet alles op merkte ik.. heb nog 2 foutmeldingen gekregen, identiek zoals bovenste post beschreven.. maar verder heeft dit geen effect gehad op de werking van het besturingssysteem...
 
dat zie je idd verkeerd.
Op het moment dat het OS wordt geinstalleerd is er al een open verbinding met de buitenwereld. (t.w. als je netwerkadapter is geinstalleerd) en kan dus vanalles gratis en voor niets meekomen....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan