• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

CPU/videokaart kunnen borderlands 3 niet aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

RoelBoz

Gevestigd lid
Lid geworden
5 mrt 2012
Berichten
408
Waarderingsscore
5
Titel zegt het al. Ik heb net BL3 gekocht en gedownload, maar hij crashde op het punt waar vermoedelijk de intro ophield en de gameplay begon. Moet ik ze vervangen, of kan ik ze gewoon updaten en dan medium graphics runnen? Of is het beter dat ik een geheel nieuwe PC aanschaf? Deze is zo'n ~5 jaar geleden in elkaar gezet.

Zie hieronder mijn specs, en wat CanYouRunIt me aanraadt.
5e2b3e5bc360c-computerforu.png

5e2b3ea362ebf-computerfori.png
 
Er staat een melding dat jou videokaart niet over de laatste update beschikt.
Misschien daar eens beginnen.
Ook kun je eens klikken op upgrade suggested, om te kijken wat er verbeterd moet/kan worden in de hardware.
 
is dat ingame? De officiele BL3 website geeft alleen info voor de patch en geen download.

BL3 launched ook niet meer voor mij, wanneer hij aan het opstarten is verbruikt ie zo'n 98% cpu, en daar blijft ie in hangen.
 
Aangevolen (Intel i7 4770)


Populaire specificaties
KlokfrequentieKlokfrequentie
De standaard snelheid van de processor, uitgedrukt in MHz of GHz (=1000MHz).
3,4GHz
Maximale turboklokfrequentieMaximale turboklokfrequentie
Wanneer de processor tijdelijk meer kracht nodig heeft, zal de frequentie automatisch verhoogd worden. Hierdoor zal de processor betere prestaties leveren.
3,9GHz
Aantal coresAantal cores
Het aantal processorkernen wat beschikbaar is. Als er meerdere processorkernen beschikbaar zijn kun je zwaardere processen draaien.
4
SocketSocket
De socket is de 'houder' waarin je de processor plaatst en deze daarna vastzet met een hendel.
1150
Verkoopstatus (CPU)Boxed
CPU sSpec NumberSR149


Deze heb jij (Intel i5 4690) zoek de verschillen ;)


Populaire specificaties
KlokfrequentieKlokfrequentie
De standaard snelheid van de processor, uitgedrukt in MHz of GHz (=1000MHz).
3,5GHz
Maximale turboklokfrequentieMaximale turboklokfrequentie
Wanneer de processor tijdelijk meer kracht nodig heeft, zal de frequentie automatisch verhoogd worden. Hierdoor zal de processor betere prestaties leveren.
3,9GHz
Aantal coresAantal cores
Het aantal processorkernen wat beschikbaar is. Als er meerdere processorkernen beschikbaar zijn kun je zwaardere processen draaien.
4
SocketSocket
De socket is de 'houder' waarin je de processor plaatst en deze daarna vastzet met een hendel.
1150
Verkoopstatus (CPU)Boxed
CPU sSpec NumberSR1QH
 
Voldoet gewoon aan de minimale eisen, kijk eens in de logboeken of er wat over staat.
Zag die patch dacht ik wel, zal hem morgen eens zoeken.
 
Welke Amd R9 versie heb jij precies, want er zijn verschillende versie van die soort.
 
computerforiii.png
Kan je het hier uithalen?
 
computerforiiiiiiiijijij.png
En hier blijft ie dus o phangen.

1e startup gaf hij iets aan over DX11 te gebruiken, en volgende startup zou DX12 instellen (wat wat langer zou duren), en daarna zou het gladjes moeten gaan.

Ik weet niet of ik het goed verwoord heb in de 1e post, maar het is dus mijn computer die crasht, en reboot.
 
Ik kan niet zien welke Amd R9 200 versie jij hebt.
Maar werk eerst een de grafische kaarten bij, want jij voldoet zo goed aan alle systeemvereisten.
 
Zag die patch dacht ik wel, zal hem morgen eens zoeken.
Niet dus, ding update zichzelf bij starten?
Daar de vraag stellen kan natuurlijk ook, ze brengen een game uit waar veel mensen problemen mee hebben als je dat zo leest, vind dat altijd vreemd, geld willen verdienen met een prut game.
 
Heb jij de test via deze site gedaan (can you run it)
Yes heb ik gedaan, dat is ook de afbeelding in opening post.

Ik heb net via de AMD site mijn videokaart bijgewerkt (en dat was de AMD Radeon R9 290X)

En via website van intel een update gedaan, en daarna opnieuw opgestart.

Game launched nog steeds niet, en ik heb ook een topic geopend op BL3 forums
 
Wel vreemd dat hun dan aangeven dat jou Intel kaart niet goed zou zijn, terwijl hun voorkeuren de zelfde is.
Maar hopelijk krijg je op het BL3 forum nog een goede tip.
Want je hebt alles aardig in orde.
 
Dit komt van het BL3 forum, dit zijn 3 verschillende mensen.

I actually can’t even open the game. Every time i do it gives me a crash error and makes a report Just like the OP. I didn’t pay $100 and wait 9 hours downloading for game that doesn’t even work…

Exact same problem for me. Did everything and ten reinstalled the game. Worked for yesterday but today I cant start it anymore…

Can you guys confirm me one thing :
Open the task manager and check how much borderlands 3 is using your GPU ?
In my case I have a Ryzen 3600 / GTX 1080 and my GPU is at 99.8%
I had the case on a previous game where I needed to cap FPS (using Nvidia Inspector) to prevent the game from crashing because of GPU usage.

Zie meer klachten.
 
Dit komt van het BL3 forum, dit zijn 3 verschillende mensen.

I actually can’t even open the game. Every time i do it gives me a crash error and makes a report Just like the OP. I didn’t pay $100 and wait 9 hours downloading for game that doesn’t even work…

Exact same problem for me. Did everything and ten reinstalled the game. Worked for yesterday but today I cant start it anymore…

Can you guys confirm me one thing :
Open the task manager and check how much borderlands 3 is using your GPU ?
In my case I have a Ryzen 3600 / GTX 1080 and my GPU is at 99.8%
I had the case on a previous game where I needed to cap FPS (using Nvidia Inspector) to prevent the game from crashing because of GPU usage.

Zie meer klachten.
Thanks ik ga hem ff checken. 1 ding wat ik me wel afvraag, hoe ga ik de FPS cappen als ik niet eens bij de opties kom? Ik kan ook geen txt bestand vinden in epic games map ofzo waar ik zoiets zou kunnen aanpassen.
 
Ik ben zelf geen pc gebruiker, maar het zou ook ook buiten de game om kunnen, als ik dit lees.
 
Ik heb de options.ini file gevonden, en manually teruggezet naar DX11, nu kom ik wel weer in het menu etc. Heb FPS ingame gecapped op 60fps, en de options.ini toont dat ook.

Nu kom ik weer bij de computer crash/reboot zodra de intro is afgelopen :dizzy:
 
Ik denk dat ik toch maar een paar nieuwe kaartjes in mijn pc moet stoppen, reactie van borderlands forum:

Sometimes these “Can I run it” sites can be a bit optimistic, I’ve not built a gaming PC for a while but at first glance your CPU and GPU are around 5 years old and that Radeon was the low end of the series when it came out.

The type of crash you are seeing would seem to suggest the GPU is maxed and the CPU is trying to pick up the slack but not managing.

Someone more up to date than myself may swing by but for me the hardware can’t really handle the game by the looks of it , sorry about that.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan