• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Critical process dies

Status
Niet open voor verdere reacties.

carolien1969

Junior lid
Lid geworden
29 okt 2011
Berichten
96
Waarderingsscore
0
Ik zit met mijn handen in mijn haar.
Ik krijg steeds de critical process sied mekding.
Ik draai windows 10, asus, R704A serie.
Ik heb al geprobeerd de om de fabrieksinstellingen terug te zetten, stysteem herstel maar niks lukt nog ik krijg steeds de foutmekding;
En dan sluit hij af en start hij op enz..
Weet iemand wat ikbkan doen?
Ik krijg m.ook niet in veilige modus. Dat moet met F5 toch? Ik heb F8 ook geprobeerd.
 
Heb je al ooit je bios geüpdatet, zo nee dat eens al eerste doen.
Verder heb je alle recentste drivers?
 
Nee ik heb nog nooit de bios geupdate, ik weet ook niet hoe dat moet. De problemen ontstonden van het ene op het andere moment. Soms lijkt hij het even goed te doen. Als ik de pc opnieuw wil instellen krijg ik na een paar uur de melding dat het mislukt is.
 
Nee ik heb nog nooit de bios geupdate, ik weet ook niet hoe dat moet. De problemen ontstonden van het ene op het andere moment. Soms lijkt hij het even goed te doen. Als ik de pc opnieuw wil instellen krijg ik na een paar uur de melding dat het mislukt is.
Asus heeft een programma die dit zelf doet.
Asus live updater, voor de normale drivers.
Winflash voor de bios, zie ook hier -> https://www.asus.com/support/FAQ/1008276/
Ik heb zelf ook een Asus en heb 1 keer een bios update gehad.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laat TS nu eens de door mij genoemde stappen ondernemen en als dat niet geholpen heeft dan de bios updaten
 
Bedankt voor de reacties.
Mijn laptop doet het nog steeds niet.
Herstelopties pakt hij niet.
Systeemherstel niet.
De optie om de bios te updaten kan ik niet vinden. En durf ik niet goed aan. Ben hier niet al te handig in.
 
Wat geeft hij aan als je een hersteloptie wilt doen?
Je kunt Winflash en Asus Live updater via de site van Asus halen.
 
Kijk eens of je zo wel in de veilige modus kunt komen.

Windows 10 opstarten in veilige modus vanuit het aanmeldscherm
Ook al werkt het niet meer met F8, er is tóch nog een manier om Windows te laten starten in veilige modus door middel van het indrukken van een toets tijdens het starten. Start de pc opnieuw op. Wanneer het aanmeldingsscherm wordt getoond, houd je de Shift-toets ingedrukt en klik je op Voeding / Opnieuw opstarten. Nu werkt het proces hetzelfde als via de andere optie: de pc zal nu nogmaals opnieuw starten, waarna er een lijst met opties wordt getoond. Optie 4 (of F4) laat je de pc in veilige modus opstarten, optie 5 of (F5) laat je de pc opstarten in veilige modus met netwerk.

Mocht dat ook niet werken, kan het ook nog zo.

Windows 10 opstarten in veilige modus met msconfig
De veilige modus van Windows 10 is ook te activeren via de ingebouwde systeemconfiguratie. Druk daarvoor op Windows-toets + R, typ msconfig en druk op Enter. Je kunt ook de zoekfunctie van Windows 10 gebruiken, msconfig typen en Systeemconfiguratie kiezen. In het tabje Computer opstarten kun je linksonderaan een vinkje zetten bij Opstarten in veilige modus, en kun je zelfs nog wat extra opties kiezen. De volgende keer dat je je pc opnieuw opstart zal dat in de veilige modus gebeuren. Wil je weer normaal opstarten? Herhaal dan de stappen en haal het vinkje weg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan