• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

data op externe disk kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

svv1972

Junior lid
Lid geworden
18 mrt 2015
Berichten
76
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik wilde (een schone) windows 8.1 opnieuw op mijn laptop installeren en had mijn documenten op een externe usb harddisk gezet.
Het installeren van windows ging prima alleen bij het verbinden van mijn harddisk (met mijn documenten) kan niet meer gevonden worden. Externe harddisk lijkt leeg te zijn. Alleen wanneer ik met rechter muisknop op eigenschappen kijk zie ik dat er 50Gb in gebruik is.
Het lijkt erop dat mijn documenten er wel op staan maar ik ze dus niet kan zien.

Toen zag ik dat wanneer ik de externe harddisk verbind met de laptop hij de letter D krijgt. Voor de installatie was dit letter E. Ik heb de externe harddisk letter al gewijzigd in E maar nog steeds krijg ik de data niet te zien.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt.
 
Heb je de disk via usb aangesloten?
Zo ja kijk eens in apparaat beheer of er geen gele driehoekjes staan, het zou kunnen dat die niet goed zijn.
Probeer ook eens een andere poort.

Je zou eens kunnen kijken of je met recuva het terug kunt halen, mocht het bovenste niets verhelpen.
https://www.piriform.com/recuva
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het enige wat ik nu voor je kan bedenken zijn de volgende dingen (elk punt is een nieuwe oplossing, dit is niet per se een stappenplan):

[1] Probeer de USB aan te sluiten op een andere USB poort.

[2] Probeer de USB aan te sluiten op een andere Windows computer, als de USB daar werkt probeer hem dan nog een keer aan te sluiten op de computer waar het probleem zich orgineel voordeed.

[3] Sluit de USB weer aan op een andere Windows PC en haal alle bestanden van de USB af. Formatteer de USB en zet alle bestanden er weer op. Als dit niet werkt ligt het waarschijnlijk aan de USB zelf.

[Als de USB ook niet op een andere Windows PC werkt]

Open Disk Manager [4], zoek naar de USB en formateer deze. Je documenten ben je dan kwijt, maar je zou sowieso al backups moeten hebben van je bestanden. :)

[4] Druk op Windows-toets + R typ in "diskmgmt.msc" druk op [OK]


Als een van deze dingen niet werkt zou ik zeggen dat het de USB zelf is.

Groet,
Maarten
 
Heb de schijf via recuva laten scannen en ze kunnen van alles vinden behalve mijn bestanden. (Ik denk dat de disk ook ooit is gebruikt door collega)
Daarna een scan laten doen door EaseUS. Daar kan ik na scan de mappen met bestanden wel zien maar kan maar 500Mb terug zetten. Alhoewel ik de optie voor 500Mb (nog) niet kan kiezen.
Daarna moet ik betalen en 70 euro zijn die bestanden niet waard.
 
Oke dat is wel jammer.
Maar had je nog naar de usb poorten gekeken?
Als aanvulling op die van Maarten.

- koppel alle usb apparaten los
- ga naar apparaatbeheer
- klik zonodig op het plusje om alle usb-vermeldingen te openen
- klik rechts op bovenste usb-vermelding en kies installatie ongedaan maken
- werk zo alle usb-vermeldingen in apparaatbeheer af
- zet pc echt uit
- zet pc weer aan, en dan worden alle usb-poorten opnieuw genstalleerd
 
Trek de disk eens uit zijn behuizing en hang hem in een desktop. Grote kans dat je nog zaken terug gaat vinden!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan