• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Data verplaatsen van oud naar nieuw notebook

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zou knap zijn. :cool:
Als dit niet lukt, heb ik met een usb stick van 15 gb het download programma "mediacreationtool1909.exe" binnengehaald.
Kan ik de exe file op de usb stick niet gewoon dubbelklikken?




Met die Media Creation tool dien je eerst een USB stick met de Windows 10 installatiebestanden te freubelen, die op een USB stick zetten is niet de bedoeling en heb je ook niets aan.
Met de fn toets samen met de boot selector key intrommelen bij booten en dan de USB stick kiezen.
 
Sorry Lange Pier.. Bedankt voor je hulp, stel ik op prijs!
Maar freubelen en intrommelen zeggen me weinig helaas.
Nogmaals Bedankt! Ik ben ondertussen bij poging nummer 6
________________________________________
Ik begrijp het nu... Ik dacht dat de media tool het installatie programma was.
Dit was dus alleen een hulpstuk om windows te downloaden..Ik voel me echt stom.
Bedankt voor de uitleg!
 
Laatst bewerkt:
Freubelen, MCT, intrommelen . . . Moet je maar weten 😉

Media Creation Tool, een tooltje om opstartbare media te maken (DVD, USB stick) met de installatie bestanden voor een Windows installatie. Ik weet alleen niet of het nog op een DVD past tegenwoordig.

Dus. . .
USB stick in je notebook.
Dan in Windows dat MCT starten, en die vindt de stick als medium, zodat dat als opstartbare schijf gemaakt kan worden met de installatiebestanden.

Dan pas kan je proberen met de stick op te starten.
Misschien krijg je daarom de melding dat je niet met USB kan booten, er zit nog geen opstartbare schijf in USB.
 
:sweat:.. Was ik tot mijn schande achter gekomen.. Al excuses geboden aan Lange Pier.
Ben nu een voor een de stappen aan het uitvoeren, zoals de microsoft site aangeeft.
Heb net de installatie media aangemaakt.
Ben nu het systeem aan het updaten. Als het geupdate is, ga ik wederom een poging doen om deze laptop op te schonen
 
Hopelijk lukt het nu wel.
 
Bedankt allemaal voor alle adviezen.
Na 6x pogingen was het eindelijk gelukt om de oude laptop op te schonen,
en een nieuwe windows te installeren.
Ik begrijp nu waarom een computer boer hiervoor boven de 70 euro vraagt!
____ Mag op slot wat mij betreft____
 
Fijn dat het gelukt is.
Ik zal er een slotje op gooien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan