• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Defender goed genoeg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

EdRossino

Nieuw lid
Lid geworden
2 apr 2019
Berichten
21
Waarderingsscore
0
Hoi,
Mijn nieuwe laptop draait op Windows 10 en Defender staat goed ingesteld.
Mijn vraag is of Defender virussen en malware buiten de deur houdt, of dat ik beter toch een av-pakket installeer.
Als het even kan wil ik mijn laptop lekker snel houden en zo weinig mogelijk zware pakketten installeren.
Graag enig advies.

Ed
 
Defender is prima hoor, houdt alles tegen wat bekent is, de definities zijn up-to-date.

 
En Defender kan je ook nog weer verbeteren1


 
Deze test is van deze week.

Windows Defender scoorde bij de detectie van zero-day malware 99,9 procent en bij het andere onderdeel 100 procent. Genoeg om op dit onderdeel 6 punten binnen te halen. AhnLab, Malwarebytes en Microworld eindigen met elk 4,5 punten onderaan.

Bij het tweede onderdeel, de prestaties, werd naar zaken als het bezoeken van websites, downloaden van bestanden, installeren en draaien van software en het kopiëren van bestanden gekeken en welke invloed de pakketten hierop hadden. Zeven van de negentien pakketten scoren de maximale 6 punten. Windows Defender komt op 5,5 punten uit. G Data vormt volgens de test de grootste belasting en haalt 4 punten.

Als laatste onderdeel, de bruikbaarheid, kwamen de 'false positives' aan bod. In deze gevallen beschouwt de virusscanner schone software als malware of schone websites als besmet. Iets wat als het bijvoorbeeld om systeembestanden gaat vervelende gevolgen kan hebben. Dertien van de negentien pakketten halen op dit onderdeel de maximale 6 punten. Windows Defender volgt op een tweede plek met 5,5 punten. PC Pitstop is met 4,5 punten hekkensluiter.

Uiteindelijk weten F-Secure, McAfee en Symantec de maximale 18 punten te scoren. Windows Defender komt op 17 punten uit en doet het beter dan acht betaalde antiviruspakketten. Malwarebytes Premium eindigt in het overzicht met 14 punten op de laatste plek.
 
Dag allen,
Erg bedankt voor jullie snelle respons, ik ben hier blij mee.
Hoef mij dus geen zorgen te maken!
Wat mij betreft kan dit draadje gesloten worden.
Top!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan