• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

delen of netwerk werkt niet in Windows10

Status
Niet open voor verdere reacties.

compres

Gewaardeerd
Lid geworden
19 okt 2008
Berichten
1.538
Waarderingsscore
1
Ik heb een desktop en laptop als ik een bestand van de ene naar de ander wil verzenden werkt het niet. Ik heb de machines op delen staan. Ik verbind via netwerk. Niet via thuisnetwerk. Vaak vraag W10 om gebruikersnaam en wachtwoord. Dat heb ik niet ingesteld dus die weet ik niet. De volgende dag kan ik wel zo onderling communiceren. Wat doe ik fout bij de communicatie.
Het thuisnetwerk heb ik ook wel eens ingesteld maar dat kan elkaar ook niet vinden en dan moet ik weer wachtwoorden zoeken.
Eigenlijk wil ik geen gedoe en op mijn laptop mijn desktop zien en besturen en anders om. "vroeger" kon je de schijven op delen zetten en was er niks aan de hand. maar nu.....
Wie helpt mij om een goed netwerk te maken zonder poespas.
 
Moet je daar dan niet gewoon het wachtwoord ingeven waarmee je op de computer inlog?
 
Staat er bij jou wel aan dat jou computer mag worden gevonden?



De netwerkgerelateerde instellingen zijn toegankelijk via de link Netwerkcentrum (tevens bereikbaar via het configuratiescherm). Hier wordt onder andere vastgelegd in hoeverre de computer zichtbaar mag zijn in het netwerk en of bestanden en printers mogen worden gedeeld. Let op: wordt in het netwerkcentrum Openbaar netwerk vermeld (in plaats van Particulier netwerk) dan is het niet mogelijk om bestanden te delen tussen de op het netwerk aangesloten computers. Dit is op te lossen door bij de sub Ethernet de netwerkverbinding te openen en de optie Deze pc kan worden gevonden te activeren (in geval van een draadloze netwerkverbinding moet dit worden ingesteld via de sub Wi-Fi). Doe dit alleen wanneer het om een eigen netwerk gaat en de daarop aangesloten computers zijn te vertrouwen!
 
Het wachtwoord voor inlog werkt niet. de computer geeft wel de juiste gebruikersnaam maar het wachtwoord accepteert die niet.
aarie, jouw antwoord moet ik nog even nagaan. Ook bij SchoonePC staat iets dat draadloos voor een desktop problemen kan geven.
 
Je kunt eens kijken of het helpt om opnieuw de computers draadloos te verbinden.
Ik zal je vanavond de link wel geven.

Had je nog gekeken of je aan hebt staat dat jou computer mag worden gevonden?
 
Op beide machine staat het netwerk op vindbaar.
De suggestie van SchoonePC om de desktop te bekabelen heb ik opgevolgd.
ivm de positie van de apparaten heb ik de laptop bekabeld.
volgorde: laptop-kabel-modem-wifi-desktop. En dit werkt.
kabeltje uitrollen is niet zoveel werk, dus ben ik tevreden.
 
Als het zo ook werkt dan is het mooi opgelost.
 
Fijn dat je een oplossing hebt gevonden die naar je eigen tevredenheid werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan