• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Dell computer start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Doof1987

Nieuw lid
Lid geworden
26 nov 2017
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Goedemiddag allen,

Ik heb mij net aangemeld op dit forum omdat ik met een aardig probleem zit waarvan ik de oorzaak niet kan achterhalen, laat staan de oplossing :)

Eerder deze week heb ik de pc van mijn vrouw nog opgestart, echter wilde ik dit gisteren weer doen maar het aan en uit knopje op de voorkant van de PC doet helemaal niets, gaat niet branden en de PC gaat ook niet aan.
Ik heb al geprobeerd de kabels te verwisselen maar ook dit geeft niet het gewenste resultaat.
De kabels zaten in de stekkerdoos maar deze werkt nog gewoon (beeldscherm en lamp gaan aan).
Ook nog rechtstreeks op stopcontact aangesloten, maar nog steeds doet de PC niets. Ik hoor ook geen geluid o.i.d. en de aan en uit knop brandt nog steeds niet.
Wel brand er op de achterkant van de PC een groen lampje, deze brandt altijd overigens.

Heeft iemand een idee wat dit is en hoe ik het kan oplossen? Op deze PC staan namelijk foto's en bestanden die absoluut niet verloren mogen gaan.. (moet alles nog op de cloud uploaden).

Alvast bedankt voor jullie hulp.
 
Hallo Doof1987,

Allereerst welkom hier op het forum!
Kan het niet zijn dat de aan knop kapot is?
 
Hallo Doof1987,

Allereerst welkom hier op het forum!
Kan het niet zijn dat de aan knop kapot is?

Zou kunnen natuurlijk maar hoe kom ik daarachter?
Is geen andere manier om de pc aan te zetten, zover ik weet.

Groet Marcel
 
Je zou eens kunnen kijken of alles binnen nog goed vast zit.
Ook zou je kunnen kijken of de voeding nog goed is, dit doe je op de volgende manier.

Voeding helemaal loskoppelen van de pc. Dan op de brede stekker (zit normaal op het moederbord) de groene en een zwarte (maakt niet uit welke zwarte) doorverbinden met een verbogen paperclip. Nu moet de fan van de voeding gaan draaien. Je kan evt. een cd/dvd speler aansluiten en kijken of de lade open wil.
 
Je zou eens kunnen kijken of alles binnen nog goed vast zit.
Ook zou je kunnen kijken of de voeding nog goed is, dit doe je op de volgende manier.

Voeding helemaal loskoppelen van de pc. Dan op de brede stekker (zit normaal op het moederbord) de groene en een zwarte (maakt niet uit welke zwarte) doorverbinden met een verbogen paperclip. Nu moet de fan van de voeding gaan draaien. Je kan evt. een cd/dvd speler aansluiten en kijken of de lade open wil.

Goedemorgen,

Ik ga dit vandaag of morgen even proberen. Ik laat weten of het gelukt is.
Bedankt voor je reactie in ieder geval.
 
Goedemorgen,

Ja dat is goed, wij horen het wel.
Geen dank!
 
Goedemorgen,

Ja dat is goed, wij horen het wel.
Geen dank!

Goedemiddag,

Excuus voor de late reactie, door omstandigheden kon ik niet eerder reageren.
Ik heb de PC open gemaakt maar ik zie niets specifieks los zitten, ook niet bij de aan/uit knop, alles zit gewoon vast.
Heb het snoertje wel losgemaakt en weer vastgezet maar geen resultaat.
Wel een hoop stof en dat is dus ook weg ;-)

Zijn er nog meer opties wat er kan zijn? Zo niet, is er dan nog wel een mogelijkheid om de gegevens van mijn harde schijf naar een andere computer te zetten? Met USB wellicht of moeten beide PC's dan aan staan?

Ik hoor het graag.

Groetjes!
 
Hallo Doof1987,

Daar hoef je geen sorry voor te zeggen hoor! Iedereen is vrij om te reageren wanneer het uitkomt.
Heb jij de voeding nog getest of die nog werkt? Dus zoals in bericht 4.
 
Hallo Doof1987,

Daar hoef je geen sorry voor te zeggen hoor! Iedereen is vrij om te reageren wanneer het uitkomt.
Heb jij de voeding nog getest of die nog werkt? Dus zoals in bericht 4.

Gelukkig ;-)

De voeding werkt nog. Dit heb ik samen met een collega van de IT getest. Hij durft ook niet te zeggen wat er precies is helaas.

Mogelijkheid om de gegevens van de harde schijf, dus foto's over te zetten?
 
Je kan de HD altijd overzetten in een andere PC en dan is het heel makkelijk alle belangrijke data te benaderen en overzette naar de cloud.
 
De harde schijf eruit halen en via een docking station aansluiten op andere pc. Zo kan je de gegevens over zetten.
 
Ok dank jullie wel voor de input.

- Enig idee wat er dan aan de hand is met de pc als de voeding het nog doet?
- Ik kan de harde schijf toch ook aansluiten in de andere pc? Oftewel zitten er 2 in 1 computer.
 
Steek de HDD in een externe behuizing ( Sharkoon Swift Case PRO USB 3.0, Externe behuizing Zwart ) en je hebt gelijk een backup-schijf. Altijd verstandig om je persoonlijke data op 2 of meerdere plaatsen te bewaren.
Wat de voeding betreft: die kan wel degelijk stuk zijn ongeacht het weinige vermogen dat ie nog geeft. Al verschillende keren meegemaakt dat alle lichtjes in de pc nog werken maar geen opstart. Voeding vervangen en alles terug ok. De enige mogelijkheid om dit te testen is door een andere voeding aan te sluiten (uit een oude pc of van je andere pc). Pas dan kan je zeker zijn dat het al dan niet de voeding is die je pc weerhoudt om op te starten.
 
Een PC kun je testen door alles eruit en eraf te halen en alleen opstarten met voeding, systeemspeaker en CPU met koeler, bios beeps is goed, geen beeps is mobo overleden.
 
Gelukkig ;-)
De voeding werkt nog. Dit heb ik samen met een collega van de IT getest.

Dan denk ik dat de kans groot is dat het moederbord stuk is.
Maar Lange Pier geeft al een manier aan om dit te testen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan