1. Deze website gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën. Dat houdt in dat wij het gedrag van bezoekers verzamelen, gebruiken en met derden delen om u een optimale gebruikerservaring te bieden. Cookies van derden kunnen worden gebruikt om advertenties te tonen die aansluiten op uw interesses. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dell V313W printer vs Windows 8.1

Discussie in 'Hijack This, Virussen en Spyware' gestart door Naaldhak, 12 aug 2017 om 17:36.

1. Naaldhak

Naaldhak Gevestigd lid

Ik kijk er even naar. Weet niet of het nu... nog snel lukt omdat we zo dadelijk even weg moeten. Maar ik hou jullie op de hoogte. Ook als er een oplossing voor beide problemen is.
    Alvast m'n dank voor het meedenken.

2. aarie25

aarie25 Heeft veel posts

Doe het maar wanneer jij weer tijd hebt, wij zien jou reactie van zelf verschijnen.
    Geen dank hoor!

3. Naaldhak

Naaldhak Gevestigd lid

Daar ben ik weer. Ik zal eerst even aangeven wat ik tot nu toe bereikt heb.
    Probeerde alles van Dell (Wat met de printer V313W te maken had) te verwijderen.
    Dat was niet makkelijk. Ook unlocker boekte geen resultaat. Dan ga je zoeken op internet, 'dingetjes' downloaden en wat zaken uitproberen. En dat ook, omdat je een visie hebt van: 'Niet de PC, maar jij behoort de baas te zijn over je PC- en over alles wat er opstaat. En dan mag er alleen opstaan, waarvoor jij kiest (Nuja, tenminste: zoveel mogelijk en als het kan)'. Het koste allemaal wel wat tijd...
    Geen enkel programma kon de Dell directory met bestanden erin verwijderen. Totdat ik juist een uurtje geleden ook: Lockhunter 3-2-3... uitprobeerde. Tot mijn verbazing (inmiddels...), kon ik hiermee wél alles soepeltjes verwijderen. Lijkt me een prima programma dus !

Nu over dat 'virus'. Het lukt me inderdaad met ADWCLeaner het kwijt te raken. Maar zoals Emi ook al aangaf. Het kan nog ergens dieper in het systeem zitten. Malwarebytes vond hem in elk geval niet (Nadat ik ADWCleaner had laten lopen trouwens).

Tot zover even op dit moment (want we krijgen weer visite straks...).
    Als ik de printer aan het draaien heb gekregen ? Dan vernemen jullie dat ook van mij.
    Nu voor eerst maar even: bedankt voor de pogingen van jullie om te helpen

4. Naaldhak

Naaldhak Gevestigd lid

Toch nog even dit:
    Het 'virus' is weer terug helaas. Ik heb de complete melding (bij afsluiten), nu even opgeschreven. In een bij het afsluiten, blauw scherm staat dan het volgende:

Your PC ran into a problem and needs to restart. We're just collecting some error info, and than you can restart (100% complete)

If you'd like to know more, you cab search online later for this error

MSRPC STATE VIOLATION

Vervolgens moet ik de aan en uitknop van m'n pc uitschakelen om te kunnen afsluiten.
    Ik neem aan dat ik het met ADWCleaner wel weer weg zal krijgen. Maar het moet toch niet nodig zijn dat ik ADWCleaner elke keer zal moeten gebruiken ? Het zal dieper zitten, zoals dus Emi al aangaf.
    Bij Windows 7 had ik dit niet. Is het onder andere mede ook een Windows 8.1 probleem.
    En dan natuurlijk de vraag: hoe is dit op te lossen, zonder een (Low Level ?) format- of zoiets ?

5. aarie25

aarie25 Heeft veel posts

Wat voor virus was er gevonden en was het veel?
    Oke hopelijk kun je het er nu weer opzetten en dat het dan wel werkt.
    Zorg wel dat de printer aangesloten is en aan staat.
    We horen het wel als je meer weet of het werkt of niet.

6. aarie25

aarie25 Heeft veel posts

Jou laatste bericht kwam net eerder dan die van mij.
    Maar laat Adwcleaner en ook bijvoorbeeld Junkware removal eens lopen, hierbij moet je wel even jou antivirus uitzetten. Junkware Removal Tool

7. aarie25

aarie25 Heeft veel posts

8. Naaldhak

Naaldhak Gevestigd lid

De printer doet het inmiddels !!!
    Ik ging weer naar de Dell Site en deed daar eigenlijk wat ik al meermaals eerder gedaan had:
    - Het downloadbestand voor win 8.1 downloaden en laten installeren.
    Het enige wat nieuw was- en ik nu net voor het downloadbestand te downloaden daar gedaan had, was nu het: Servicetagnummer invullen... (Stond op de achterkant van m'n printer).
    Dat had ik bij vorige keren nagelaten...
    Hierna deed de printer het tot mijn blije verrassing weer...
    Oke, dat lijkt dus opgelost...

Nu het 'virus'
    JRT gedownload en laten lopen.
    Toen ik daarna de PC opnieuw opstartte was het weg. Helaas kwam het bij de daaropvolgende keer dat ik opstartte wél weer terug (Moest toen de PC weer uitzetten via de aan/uitknop op de achterkant van m'n PC).

Aarie25: Ik krijg slechts te zien wat ik eerder aangegeven heb. Niets meer, dus alleen maar dit (op een blauw scherm):

Your PC ran into a problem and needs to restart. We're just collecting some error info, and than you can restart (100% complete)

If you'd like to know more, you cab search online later for this error

MSRPC STATE VIOLATION

Nu zou ik misschien alle stappen kunnen volgen die onder de link zitten, die je erbij stuurde.
    Maar is het niet gek dat ik in totaal 11 langdurige stappen moet ondernemen om het weg te krijgen ?

Winthruster is voor mij ook geen optie daar dat betaald moet worden voordat ie gaat cleanen.
    Nu wil ik daarbij het misverstand wegnemen (heb ik geloof ik wel eens eerder aangegeven), dat ik niet betalen wil voor software. Ik heb bijvoorbeeld, om maar eens wat te noemen, om Windows 7 (die best aardig werkte) toch maar eens te vervangen voor Windows 8.1, gewoon Windows 8.1 ook gekocht en betaald. Maar bij veel andere software, die je dan zou moeten betalen, heb ik ook nog eens niet de overtuiging dat het 100% doet wat ik wil. En daar zit m.i,. ook nog best wel een probleem. En ik heb wel wat ervaring (meer dan 25 jaar pc- en software-ervaring).

Die 'Your PC Ran Into...", moet toch sneller en op een 'betere' manier weg te krijgen zijn, toch ?

9. Naaldhak

Naaldhak Gevestigd lid

Misschien ben ik eruit.
    Heb aanwijzingen in dit filmpje gevolgd.

Was voor Windows 10, maar in mijn 8.1 kon ik de stappen ook doornemen (op: refresh na). Daarna de PC inmiddels al 4 x opgestart, en tot nu toe geen problemen

Er zijn meer filmpjes over, maar de dan te verrichten handelingen zijn wat ingewikkelder cq kosten meer tijd enzo.
    Mocht het toch nog weer spaak lopen bij mij, dan vernemen jullie dat. Tot nu toe, lijkt het echter oke.
    Bedankt voor het meedenken overigens !

10. aarie25

aarie25 Heeft veel posts

Goed om te horen dat de printer weer werkt.
    Oke het is dus nog even afwachten of jou laatste probleem weg blijft.
    Maar anders horen wij het van zelf.
    Geen dank!

11. Naaldhak

Naaldhak Gevestigd lid

Helaas kwam het toch weer terug. Dat van: "Your PC ran into a problem... enz.".
    Toen Malwarebytes gedownload (mb3) en laten draaien.
    Hij vond een: 'PUP Optional. S..."
    in: C:\Users\XXXX\Downloads\Setup\Driverdoc_2016.exe
    Alles in quantaine gezet- en opnieuw opgestart.
    Wie schetst mijn verbazing dat ook nu... dat blauwe scherm in beeld kwam met die melding: "Your PC... enz.".
    Weer uitzetten PC met de aan en uitknop.

Toen bij opstarten opnieuw het bureaublad in beeld kwam... ADWCleaner nog eens laten lopen.
    Deze vond nog een: 'PUP Optional Legacy'
    Bij cleanen gad ADWCleaner nog het volgende aan:

Explorer exe - Application Error

X The instruction at 0xd0d51475 referenced memory at 0x00000008 The memory could not be read.
    Click on OK to terminate the program.

Toen eerst de downloadmap helemaal leeggemaakt
    Toen SmartDefrag 5.7 erop losgelaten
    Toen Eusing Free Registry Cleaner
    Toen CCCleaner
    Toen opnieuw opgestart.
    Deze keer was het oke...
    Maar ik vraag me dus af of het toch niet ergens dieper zit- en weer terugkomt... ?
    En nogmaals: bij de door mij vervangen versie (Windows 7) had ik dit nooit.

12. aarie25

aarie25 Heeft veel posts

Het kan zijn dat er iets beschadigd is in jou Windows. Je zou eens de Sfc scan kunnen om te zien of hij beschadigde bestanden vindt.

Deel Deze Pagina