• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Desktop start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

fredjeh

Enthousiast
Lid geworden
4 apr 2013
Berichten
2.981
Waarderingsscore
38
Deze morgen start mijn desktop niet meer op, in bios is mijn SSD niet meer te zien, wil dit zeggen dat deze overleden is?
 
Dat is best mogelijk. Met een ssd is het meestal in een keer over en uit.
Probeer eens een andere kabel en/of een andere aansluiting op het moederbord.
 
Heb hem net aan een andere computer gehangen, doet niks meer, komt uit de desktop met 2 HD die in raid stonden, heeft zo´n 15000 uren en is 30 keer ingeschakeld.
 
15000 uur gaat richting twee jaar, en in een server kan een ssd het ook best flink te verduren hebben qua schrijven. En zoals al gezegd, het is vaak over en uit, data redden is er ook niet meer bij. Je kunt nog eens naar garantie kijken, mogelijk geldt die nog?
 
Er stond enkel het besturingssysteem op, is dus geen ramp, wordt dus een nieuwe SSD.
 
Ik vind het wel interessant te lezen wat je nu verder gaat doen. Ook de mededeling over de levensduur van een SSD is interessant. Zo probeer ik met enige regelmaat een actuele kopie of kloon te maken van mijn werk-pc C-schijf. Misschien wat overdreven maar toch.
 
Zo probeer ik met enige regelmaat een actuele kopie of kloon te maken van mijn werk-pc C-schijf. Misschien wat overdreven maar toch.

Dat is zeker niet overdreven maar zelfs erg verstandig! Zo voorkom je een grote bulk met werk als je pc crasht kan je vo;t weer terug naar je oude opstelling.
 
Is een antec systeemkast met een asus moederbord, 1 kingston SSD schijf en 2 nas schijven van 4 TB van WD, heeft dienst gedaan als server en ga deze nu gebruiken als desktop pc.
Eerst heb ik win 10 er opnieuw op gezet, dan de 2 nas schijven in raid 1, was gisteren perfect in orde, had noch geen image gemaakt, en vandaag startte deze niet meer op.
Had wel al eens met crystaldiskinfo de schijven eens gecheckt en alle 3 ongeveer een 15000 uren, maar waren gezond, slechts een 30 tal inschakelingen.
 
@ Rubensky: heette de vrouw van Wim Kan niet Corry i.p.v. Wil? Wat betreft een kopie maken: zowel met Aomei als met MTPW ben ik er - ook als ik proef draaide - niet altijd meteen goed uit gekomen!
 
@fredjeh: voor mij al een te ingewikkeld verhaal met al die (Nas)schijven en zo. Hoe kom je aan een nieuwe Windows 10 of heb je een dvd?
 
Deze server met scherm aangekocht op veiling(failliet bedrijf) was vergrendeld maar win 10 stond erop, dus verse installatie gedaan met een win 10 pro, kon niet geactiveerd worden, maar kon de oorzaak opvragen, en kreeg melding dat deze geactiveerd was met een win 10 home, eigenaardig voor een bedrijf, maar win 10 home erop en jawel deze werd geactiveerd.
Nu bezig met een SSD uit een win 7 computer en ben bezig met daarop opnieuw win 10 te plaatsen.
Maar zit met een vraag:
6 sata 3 Gb/s
2 sata 6 Gb/s
De 2 HD zitten op 3 G
De SSD zit eveneens op een 3 Gb/s heb de kabel ingeplugd op een 6 Gb/s maar bij opstarten blijft de computer hangen in de bios "initiëren of zoiets in een 3 Gb/s start hij wel op en is nu bezig met win 10 te installeren., wat is de oorzaak dat de 6 Gb/s niet werkt?
 
Zijn die 6GB poorten niet uitgeschakeld in de BIOS?
 
Zal moeten kijken na de installatie van win 10, hou jullie op de hoogte.
Win 10 er terug op, computer uitgezet en kabel in 6 Gb/s, en terug opgestart en is in orde, probleem opgelost.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi dat het is opgelost!
 
Toch nog een probleem, soms start de pc op en soms blijft hij hangen als ik de kabel in de 6Gb/s zit, als ik hem echter in een 3GB/s steek start hij telkens op.
Het moederbord is een Asus P7P550-E LX, is al enkele jaren oud, maar toch een I7 processor.
Niemand een idee?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan