• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

DHL

Status
Niet open voor verdere reacties.

perloc

Enthousiast
Lid geworden
27 jan 2014
Berichten
2.224
Waarderingsscore
3
Mijn vrouw kreeg dit in haar mailbox:

=D H L=
Attention, XXXXXXXXXXX@millenniumbim.co.mz
An enclosed package addressed to you was sent through our shipping service by your business associate.
We need your final confirmation as the receiver before we dispatch the shipment to your address.
CLICK HERE TO CONFIRM DELIVERY ADDRESS

Failure to confirm address might lead to delay in scheduled delivery or wrong shippment delivery.

Om reden van privicy heb ik haar mail naam vervangen door XXX

Verderoip kreeg ik een waarschuwing in mijn mailbox met rode onderground:
to XXXXXXXXXX

cleardot.gif

Be careful with this message. Similar messages were used to steal people's personal information. Unless you trust the sender, don't click on links or reply with personal information. Learn more

Ik heb er niet op gereageerd, maar wel getwijfeld. Ben aan het invullen gegaan, temeer daar ik een pakketje van DHL verwacht, maar toen ze ook om een password vroegen heb ik het afgekapt.

Dus dit is een fake bericht??
perloc
 
Ik zou zeggen van wel, aangezien er de mail begint met haar email adres en niet met haar naam. Ook vragen ze om het adres te bevestigen en dat is ook al vreemd.
Het lijkt mij duidelijk een phisingmail.
 
Aangezien DHL ook ons is gevestigd, krijg je sowieso als zij jou een e-mail sturen, deze gewoon in de Nederlandse taal gestuurd.

Althans - dat is mijn ervaring met DHL.
 
Geven ze zelf ook aan. Mails krijg je altijd in de taal van het land. Dat betekent voor Nederland dus Nederlands.
 
Ik ben er half ingetuind. Omdat ik een pakketje van DHL verwachtte heb ik mijn email adres ingevuld. Toen ook nog naar een password werd gevraagd begreep ik dat er iets mis was. Niet ingevuld natuurlijk. Dus ze hebben mijn- en mijn vrouws mail adres. Mijn vrouw werkt op een bank als manager en ze zegt veel onbetrouwbare telefoontjes en ook mails te ontvangen.
Met mijn mail adres kunnen ze betrekkelijk weinig.
We kunnen dit wel sluiten.
perloc
 
Ik heb zoals gevraagd het topic gesloten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan