• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Dit forum krijgt een upgrade naar XenForo 2.1.0

A

Abraham54

Gast
Dit forum krijgt een upgrade naar XenForo 2.1.0

Dit forum zal vandaag de upgrade naar de nieuwste XenForo versie ondergaan.
In die versie zitten tal van nieuwigheden.
Zo is er volledig overgegaan op FontAwsome 5, push notificaties zijn mogelijk (in jouw Voorkeuren vindt je daarover veel nieuwe instellingen en kan je desnoods dit ook uitschakelen. Let wel: jouw browser moet pushnotificaties ondersteunen; door bepaalde instellingen dan wel extenties kan het gebeuren dat dit niet mogelijk is.
De smilies sectie ondergaat ook een grote verandering: Twitter emoji's zullen ook actief zijn.

Om dat allemaal mogelijk te maken wordt momenteel de database van dit forum van utf8 naar utf8mb4 gebracht.
Dit is een langdurige taak, omdat de database bijna 4 GB groot is en sinds 2001 in gebruik.

Wanneer de database klaar is, zullen er nog paar add-ons verwijderd gaan worden en moet ik iedere stijl ontdoen van bepaalde instellingen, zodat na de upgrade het forum in nieuwe glans kan werken.
Dat betekent wel, dat je voordat de upgrade begint behoorlijke verandering in de huidige stijlen zal bemerken.
 
Het heeft allemaal wat langer geduurt dan beoogt was, maar de upgrade is met succes doorgevoerd.
 
Fijn dat het zonder grote problemen is gelukt!
 
zonder problemen aan uwe kant dan ...hier diende ik het cache als ook de cookies te verwijderen en de opgeslagen wachtwoorden … ik kon me anders niet aanmelden ..en kreeg onderstaande melding telkens weer te zien !
11094
 
Heb je dat probleem nog steeds?
 
nee anders had ik daar toch geen melding van kunnen doen ...
 
Duidelijk - het was even een .htaccess gegeven, waardoor het probleem ontstond.
 
Fijn dat het gelukt is.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan