• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Diverse BSOD, voornamelijk KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR, hdd defect?

Status
Niet open voor verdere reacties.

popey88

Gewaardeerd
Lid geworden
12 feb 2006
Berichten
1.399
Waarderingsscore
6
Lang geleden dat ik hier geweest ben maar zit even met een vraagje, verdenk zelf de harde schijf maar gezien het verloop toch even een twijfel, dus vandaar.

Pc van een kennis van me, draaide op w10 1903 en had een oude office versie.
Wens was office 365 icm onedrive om op meerdere pc's dezelfde bestanden te installeren.
Was verder niks aan de hand
2 weken terug office 365 geïnstalleerd, met onedrive ingesteld. Hierna bleek de computer spontaan raar te gaan doen, overige systemen in huis nergens last van.
Diverse BSOD, voornamelijk met KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR maar ook andere meldingen.
Snelle windows geheugencontrole was niks op te zien, en hd tune gaf 1 pending sector maar health ok, quick scan gaf geen fouten.
Hierop office opnieuw geïnstalleerd om te zien wat het zou doen en sfc en dism gedraaid, fouten gevonden en gerepareerd.
Afgewacht maar helaas nog steeds problemen. Ondertussen lukte het de computer wel om te upgraden naar versie 2004, maar kort hierna kon er alleen nog in een tijdelijk account worden aangemeld en niet meer in het eigen account. Nieuw gebruikersaccount aangemaakt en deze werkt wel.
Nu memtest 8 uur laten draaien, geen problemen gevonden en een uitgebreide hdtune test laten draaien. Deze heeft 1 damaged block gevonden

Dit is de laatste melding uit whocrashed

On Sun 25-10-2020 0:38:54 your computer crashed or a problem was reported
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\102520-59453-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x3F45A0)
Bugcheck code: 0x7A (0x20, 0xFFFFFFFFC000000E, 0xFFFFB78F08AF30F0, 0x0)
Error: KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR
file path: C:\WINDOWS\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This bug check indicates that the requested page of kernel data from the paging file could not be read into memory.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.

Laatste 5 meldingen van whocrashed bijgevoegd (extentie even aangepast naar .txt ivm upload ) en van bluescreenview en eventueel minidumps van voor en na de update ook beschikbaar.
Is het nu toch de harde schijf die defect is en dit allemaal veroorzaakt, of zit er toch iets in windows niet lekker wat nog te verhelpen is en kan die 1ne damaged block geen kwaad? Het is een 2tb harde schijf opgedeeld in meerdere partities.
 

Bijlagen

  • WhoCrashedOutput.txt
    13,1 KB · Weergaven: 0
  • bluescreenview.txt
    8,2 KB · Weergaven: 0
Er is zeker een kans dat de schijf stuk is.
Kijk eens wat CrystalDiskInfo aangeeft.
 
Indien een SMART uilezing niet meer blauw is in die tool, idd de schijf, indien wel blauw, een chkdsk /r uitvoeren, wordt er een "flag" aan die sector gehangen en worden de bestanden verplaatst en de sector wordt niet meer gebruikt.
 
Was mijn eerste ingeving toch juist. Twijfelde door het erg toevallige verloop. Bedankt! Gaan we meteen de boel maar eens uitrusten met een SSD
 
Dan lijkt mij een goede toevoeging.
 
👍 Topic mag op opgelost dan!
 
Bij deze aangepast.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan