• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Donker leeg scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raphaël

Nieuw lid
Lid geworden
27 mei 2019
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn laptop.
Als ik hem opstart komt er eerst "automatisch herstel voorbereiden" en vervolgens een donkerscherm (hij staat wel aan, dat kun je zien).
Weet iemand hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Ik heb een HP 650.

Alvast bedankt,
Raphaël
 
Hallo Raphaël,
591ec03aecb0a-smiley_says_hello.gif
hartelijk welkom op dit geweldige forum.

Heb jij enig idee waarom jouw notebook in deze toestand is terechtgekomen?
 
Hallo Raphaël,
591ec03aecb0a-smiley_says_hello.gif
hartelijk welkom op dit geweldige forum.

Heb jij enig idee waarom jouw notebook in deze toestand is terechtgekomen?
Bedankt,
Ik zou het eerlijk gezegd niet zo 1, 2, 3... weten.
Het is namelijk een tijd geleden en dacht, ik ga er nu even naar kijken.
Volgens mij was het uit het niets gekomen.
 
Kun je toevallig bij het opstarten niet kiezen of je Windows normaal wilt starten of in Repair modus. Als je die keuze inderdaad hebt dan gaat je computer sowieso standaard naar de Repair modus dus moet je zelf even met de pijltjes toetsen kiezen voor "Windows normaal starten".
 
Kun je toevallig bij het opstarten niet kiezen of je Windows normaal wilt starten of in Repair modus. Als je die keuze inderdaad hebt dan gaat je computer sowieso standaard naar de Repair modus dus moet je zelf even met de pijltjes toetsen kiezen voor "Windows normaal starten".
Ik heb helaas geen enkele keuze bij het opstarten.
 
Start driemaal op en zodra Windows start, het notebook weer afsluiten.
De vierde keer opstarten moet dan het het blauwe venster geven waarin je alle opties krijgt om jouw Windows te repareren.
Tot en met het opnieuw installeren met behoud van bestanden.
De Windows Update zal daarna de missende drivers weer toevoegen.
 
Start driemaal op en zodra Windows start, het notebook weer afsluiten.
De vierde keer opstarten moet dan het het blauwe venster geven waarin je alle opties krijgt om jouw Windows te repareren.
Tot en met het opnieuw installeren met behoud van bestanden.
De Windows Update zal daarna de missende drivers weer toevoegen.
Bedoeld u dat ik moet afsluiten als het HP icoontje met "automatisch herstel voorbereiding" er staat, of direct wanneer hij aanstaat?
 
Ja hoor of zelfs iets eerder.
Als de bootvoorgang maar klaar is en de harddisk/SSD is opgestart.
 
Vreemde zaak.

Download met jouw andere computer Linux Mint Cinnamon 64-bit.

Gebruik verder Rufus om de Linux Mint ISO naar USB uit te laten pakken.
Een 4GB stick is meer dan voldoende - maar let wel, indien er data opstaan, deze data eerst naar jouw computer kopiëren, want Rufus poetst eerst de stick schoon.

Is de stick klaar, boot dan jou HP vanaf de stick, Linux Mint Live zal dan meteen opstarten.

Na opstarten merk je vanzelf door op Computer op het bureaublad te klikken of de HD/SSD in jouw HP herkend wordt of niet.

Indien herkent, dan kan je opteren om al jouw eigen datamappen naar een externe locatie op te slaan, om zo veilig Windows 10 schoon te kunnen installeren.

Echter - indien in Linux de HD/SSD ontoegankelijk is, dan heeft deze een groot probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan