• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Dos en Win 95

Status
Niet open voor verdere reacties.

klugt

Nieuw lid
Lid geworden
24 mrt 2010
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier en een totale leek. Mijn zoon heeft wat spelletjes die hij graag nog zou willen spelen., Maar minstens eentje daarvan werk alleen onder W95 nu heb ik een oude computer met xp er op, xp draait niet meer op dos, W95 nog wel. 2 vragen, hoe krijg ik xp er af, oftewel hoe formateer ik zonder dos, en hoe krijg ik dan dos er op?
Als vast bedankt.
 
Re: dos en w95

Hallo Klugt, welkom op dit fijne forum.

Windows 95 - op 24 auguistus 1995 gentroduceerd!

Ergo - dat is ver terug in de tijd gaan, toen er ook nog met floppydisks werd gewerkt.

Heb je wel een installatieCD van Windows 95?
 
Ja, die heb ik gedownload. Kun je me helpen met het instaleren van dos?
 
Download de juiste versie bootdiscette: http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

Hiervan de computer starten en dan via f-disc alle schijven/partities verwijderen.

Vervolgens maak je n of twee nieuwe partities aan, die na herstarten van de PC geformateerd moeten worden!

Commande: Format C:/S en
Format D:

Daarna de computer herstarten kiezen voor installeren - de CD-rom moet dan in de drive zitten!
 
Is dat een dos spelletje? Dan kun je het beste de Dosbox gebruiken.
 
kun je niet beter een virtuele machine gaan draaien en dan daar dos op gooien en vanaf daar spelen?
 
Virtual pc? dat zal ik niet doen ik heb ook windows 95 on een spelletje erop te spelen en dat ging niet goed met 4 MB video kaart kan je ook niks
 
nee die spelletjes lopen niet goed op een virtual machine
 
gewoon weggooien, niet met 15 jaar oud software werken
 
Zijn spelletjes die misschien uitstekend voor hem waren. Heb mijn eerste spel ook nog. Die werkt ook niet op windows xp
 
Zo te lezen is deze topic onderhand een geheel eigen leven begonnen!
 
Maar om terug te komen op zijn eerste vraag:

Kunt de dos box eens proberen. Daar werkt ongeveer 99% van de op DOS gebaseerde spelletjes op.
 
Ik denk dat de TS allang zijn Windows 95 genstalleerd en draaiende heeft!
 
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier en een totale leek. Mijn zoon heeft wat spelletjes die hij graag nog zou willen spelen., Maar minstens eentje daarvan werk alleen onder W95 nu heb ik een oude computer met xp er op, xp draait niet meer op dos, W95 nog wel. 2 vragen, hoe krijg ik xp er af, oftewel hoe formateer ik zonder dos, en hoe krijg ik dan dos er op?
Als vast bedankt.

Ben zelf ooit begonnen met een Commodore64, daarna een PC die werkte met het DOS besturingssysteem.
Dos werkt onder FAT-16, wat betekent dat je eerst de harde schijf gaat moeten departioneren met een DOS opstartdiskette, en hierna terug met de DOS opstartdiskette terug gaat moeten partioneren naar FAT-16. Je zal wel een heel oude HD moeten gaan zoeken, van max 250 MB , met de nadruk op MB en geen GB dus.
Zeer belangrijk.
Windows 95 update vanuit win 3.x werkt niet, je hebt dus een WIN95 upgrade nodig. Rechtstreeks vanuit DOS kun je wel een Update uitvoeren naar WIN95.
Ik lees hier dat DOS rommel en uit de oude tijd is. Wel beste mensen, heb je nog een Computertje waarop DOS genstalleerd staat, is geld waard nu.
 
Weeer een oud topic xD


Wel beste mensen, heb je nog een Computertje waarop DOS genstalleerd staat, is geld waard nu.


Oh, cool ik ben een rijk man :)
 
DOS-Box is een prima alternatief hoor!
Ik spreek uit ervaring, het werkt gewoon goed.
Zelf heb ik een Windows 95/98 spel gespeeld met DOS-Box op Windows 7!
En op Windows XP liep het spel ook perfect.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan