• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Downloaden van You-tube

Status
Niet open voor verdere reacties.

frits45

Gewaardeerd
Lid geworden
13 mei 2008
Berichten
1.595
Waarderingsscore
2
Hoe kan ik een video van You-tube opslaan op mijn laptop, om deze later te bekijken tijdens een vliegreis?
Welke achtereenvolgende stappen moet ik nemen?
 
Gezien het feit dat het verboden is op dingen van Youtube te downloaden, heb ik mijn bericht veranderd.
Dit om problemen voor het forum te voorkomen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De titel van dit topic klop niet. Frits45 wil niet uploaden, maar Downloaden van YouTube.

Het mag niet.
Dat klopt. Er zijn computerforums waar een topic als dit direct wordt gesloten omdat het tegen het forumreglement in gaat:

Voor alle Google-producten (o.m. YouTube) bieden wij - om redenen van auteursrecht - geen bijstand bij vragen omtrent het downloaden of het gebruik van programma's die het downloaden van illegale content toelaten (o.m. alle types van YouTube-downloaders).
Bron: Forumregels

Nu hoef je voor dat downloaden (voor eigen gebruik) niet zo bang te zijn
Vroeger werd downloaden voor eigen gebruik oogluikend toegestaan. Het werd gedoogd. Daar kraaide geen haan naar.
Sinds 10 april 2014 is het verboden:
Het voor eigen privé gebruik downloaden van illegaal aanbod van muziek, film en boeken is in Nederland ook niet toegestaan. Dit volgt uit het arrest van het Hof van Justitie EU in de zaak ACI/Thuiskopie (C-435/12) van 10 april 2014
Bron: Wat mag niet?

Het is natuurlijk de vraag of YouTube er werk van maakt.
Filmdistributeur Dutch Filmworks (DFW) gaat er wel werk van maken en zal mensen die via BitTorrent een DFW film downloaden, proberen aan te pakken: Filmdistributeur laat je dokken voor illegale films
 
Ik heb onze forum regels eens nagelezen en kan dit er over vinden.
Dus dan zou de vraag van Frits mogen.

Het downloaden van films
Topics, tips, vragen, info, links,... op het forum die gaan over het downloaden van films of videobestanden zijn toegestaan als het gaat om een thuiskopie. Geef in je bericht duidelijk aan dat het gaat om een thuiskopie.
 
Indien je van YouTube iets niet mag downloaden - dan is die mogelijk daar uitgeschakeld.

Ik gebruik zelf twee downloaders voor YouTube:

a) in Firefox: Download Helper
b) in Windows: Youtube Downloader HD
 
@aarie25 Ja, volgens het forumreglement van het NCF mag het, maar dat komt omdat het reglement niet is aangepast aan de huidige wetgeving.
Ook het artikel waar jij in je laatste post naar linkt, is verouderd en is daardoor in tegenspraak met de huidige wetgeving.

Het arrest van het hof van 10 april 2014 is taaie lectuur, maar het komt erop neer dat downloaden van films, muziek enz. waar copyright op berust, niet is toegestaan, ook niet voor privégebruik.

@Abraham54 Dat het mogelijk is om content van YouTube te downloaden met behulp van speciaal daarvoor gemaakte programma's of invoegtoepassingen betekent nog niet dat het is toegestaan. In de voorwaarden van YouTube staat duidelijk te lezen:
Het is u niet toegestaan om - met behulp van andere technieken en/of middelen dan de videoplayback-pagina's van de Website zelf, de YouTube-Player of de eventuele andere middelen die YouTube uitdrukkelijk voor dit doel kan aanwijzen - Content te benaderen.
Bron: Servicevoorwaarden - YouTube

Met andere woorden: als je content van YouTube wilt bekijken/beluisteren, dan moet je dat doen via de website van YouTube. Een film van YouTube downloaden met een downloadprogramma om die dan later in het vliegtuig te kunnen bekijken gaat in tegen de servicevoorwaarden van YouTube.

Nu wordt dit misschien een discussie die in een ander forumonderdeel thuishoort, maar het komt erop neer dat frits45 tegen de servicevoorwaarden van YouTube ingaat. Hij doet iets wat verboden is (in strijd met de servicevoorwaarden van YouTube). Dan moet je je volgens mij afvragen of een computerforum hulp moet/mag bieden bij zo'n vraag.
 
Als je het werkelijk zo precies wil benaderen - mag zelfs het posten van YouTube video's op bijvoorbeeld deze website ook niet!
 
@aarie25 Ja, volgens het forumreglement van het NCF mag het, maar dat komt omdat het reglement niet is aangepast aan de huidige wetgeving.
Ook het artikel waar jij in je laatste post naar linkt, is verouderd en is daardoor in tegenspraak met de huidige wetgeving.

Dit is dan misschien iets waar de sites beheerders eens naar kunnen kijken of zij het naar deze tijd kunnen zetten.
 
@aarie25
Nu wordt dit misschien een discussie die in een ander forumonderdeel thuishoort, maar het komt erop neer dat frits45 tegen de servicevoorwaarden van YouTube ingaat. Hij doet iets wat verboden is (in strijd met de servicevoorwaarden van YouTube). Dan moet je je volgens mij afvragen of een computerforum hulp moet/mag bieden bij zo'n vraag.

Als je het zo bekijkt, heb je wel een punt.
Ik zal hier verder niet geen informatie meer delen wat betreft dit soort vragen.
 
Als je het werkelijk zo precies wil benaderen - mag zelfs het posten van YouTube video's op bijvoorbeeld deze website ook niet!

In feite post je dan een link naar een video die op YouTube staat. Een link plaatsen mag. Je downloadt geen content van YouTube. Wanneer je die video direct zichtbaar maakt op het forum, maak je volgens mij gebruik van "de YouTube-Player of de eventuele andere middelen die YouTube uitdrukkelijk voor dit doel kan aanwijzen" en dat is toegestaan.
 
@porrelaar
Ik heb mij uitleg verwijderd, omdat zoals jij al aangaf een oud artikel betrof.
Dit om problemen voor dit forum te voorkomen.
Ook lijkt het mij beter om er een slotje op te doen.
 
Het is natuurlijk wel zo dat niet NCF de content waarop auteursrecht rust download. In zoverre denk ik dat er niet veel juridische valkuilen zijn voor NCF ( Ben zelf ook jurist, maar wel lang geleden afgestudeerd) . Wat ik wel vind is of we ons de vraag moeten stellen of we advies/tips&tricks moeten geven over iets dat duidelijk illegaal is. Mijn antwoord zou zijn dat we dat niet moeten doen.
Ik denk dus dat we het forumreglement iets moeten aanpassen en mochten er nog topics over 'downloaden van content met auteursrecht' komen we dat topic sluiten met een verwijzing naar het forumreglement
 
Oke dat is helemaal duidelijk.
Lijkt mij ook een goede keus om de regels iets aan te passen.
Ik had al uit voorzorg de informatie al verwijderd en het topic gesloten.
Maar dat ga ik dan voortaan meteen doen en geen advies of tips geven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan