• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Draadloos internet maakt alleen lokale verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

gijss

Nieuw lid
Lid geworden
30 apr 2010
Berichten
18
Waarderingsscore
0
Hallo,

Mijn laptop geen verbinding maken met internet.
Wanneer ik probeer verbinding te maken, geeft hij aan '' beperkte verbindings mogelijk heden ''. na een tijdje laden staat er: toegang: alleen lokaal.
Hij wil dus geen verbinding tot Internet maken..
Ik werk met windows vista.

Iemand goede raad?
grt Gijs
 
Vertel nu eerst met welke Windows jij werkt!

En van harte welkom op dit fijne forum.
 
Indien de router is beveiligd, zorg dat je zeker het juiste wachtwoord weet en ingeeft wanneer Vista hierom vraagt.

Controleer ook of je dit voorhebt met een andere computer via draadloze verbindinding en of je juist niet te ver zit van je router.

Je kan ook aan de hand van de specifieke verbindingsinstellen deze handmatig invoeren in vista zodat hij deze vervolgens zelf niet moet opzoeken en direct verbinding probeert te maken. Soms lukt dit.

Verder moet je ook controleren of je instellingen optimaal zijn: geen strenge firewall die dit tegenhoudt, automatisch ip adres enz...

Mocht dit voorheen wel gewerkt hebben kan je ook een naar een tijdstip gaan wanneer je dit probleem nog niet had met systeemherstel.

De drivers van je netwerkkaart updaten kan ook geen kwaad
 
Hoe heb je je draadloze router op je modem aangesloten? De kabel die van het modem naar je router gaat moet van de "internet" poort op je modem, naar de "WAN" poort op je router.

Is dit allemaal goed aangesloten, kun je even controleren of je router uberhaupt wel werkt.

Dit gaat als volgt:
1. Ga naar start --> alle programma's --> bureau-accessoires --> opdrachtprompt (rechtermuisknop, als administrator uitvoeren).
2. geef in: "ipconfig /all" (Zonder "")
3. zoek je "standaard gateway" op. (ik neem als voorbeeld 192.168.1.1)
4. Voer dit in je browser in: http://192.168.1.1 (192.168.1.1 vervangen door jouw eigen standaard-gateway)
5. Zit er een wachtwoord op? In het geval je een linksys hebt, geef je in: Gebruiker: leeg laten, Wachtwoord: "admin" (zonder ""). Heb je een sweex, dan geef je in: Gebruiker: Sweex"en dan het typenummer van je router" (bijv. SweexLW055) en bij Wachtwoord: "mysweex" (wederom zonder "")
6. Ga naar het tabje "Wireless" en vervolgens in het sub-tabje "Security".
7. Hierin zet je je Wireless Security tijdelijk op "disabled".
8. Sla je instellingen op.
9. Opnieuw zoeken naar draadloze netwerken.

Kijken of je nu wel verbinding hebt.

Veel succes,
MarnickV
 
De router doet het gewoon, want onze andere computers maken wel gewoon verbinding.
Ik heb bij opdrachtprompt gekeken naar die standaardgateway, en daar achter staat niks ingevult.. ? hoe kan dat ?
op de afbeelding zie je ook dat de DNS server, standaardgateway, wins server niet in zijn gevult,
wat moet er wel ingevult worden en wat niet ? en hoe kom ik aan die codes zoals ip adress enzo?
grt gijs
 

Bijlagen

  • netwerkverbinding.jpg
    netwerkverbinding.jpg
    93,1 KB · Weergaven: 92
iemand goede raad??
 
Ga links eens naar draadloze netwerken beheren, en verwijder daar alles
Ga nu naar apparaatbeheer (start, zoekvak apparaatbeheer) en zoek je internet controller
Klik op Verwijderen
Herstart je PC en maak opnieuw verbinding (code opnieuw invoeren!)
 
Wat je mag doen: klik op het rode kruis en volg dan de aanwijzingen op!
 
Ga links eens naar draadloze netwerken beheren, en verwijder daar alles
Ga nu naar apparaatbeheer (start, zoekvak apparaatbeheer) en zoek je internet controller
Klik op Verwijderen
Herstart je PC en maak opnieuw verbinding (code opnieuw invoeren!)

bij netwerkverbinding beheren wat moet ik daar verweijderen, er staat draadloze netwerkverbinding en lan-verbinding, da moet tog blijven staan >??
 
Doe eerst maar even wat Abrhaham zegt
Als dat niet werkt doe je dat van mij
Je moet dan alle profielen daar verwijderen
Daarna ga je naar het apparaatbeheer, en verwijder je daaar de netwerkcontroller

Dan herstart je de pc, en connect je weer
 
ja, ik heb dat gedaan wat abraham zegt, maar halve wegen haak ik af want dan lukt t niet , of t staat er niet wat ik meot doen...
en profielen verwijderen ? die staan er niet .. ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan