• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Draytek Vigorap 700 werkt niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeltjo

Vaak hier
Lid geworden
8 dec 2012
Berichten
783
Waarderingsscore
0
Beste Allemaal,

Ik heb een vraag. Een vriend van mij heeft op advies van een collega een Draytek vigorap 700 aangeschaft omdat zijn wifi niet ver genoeg reikt. Nu heeft mijn vriend dit apparaat één jaar maar het apparaat heeft nooit na behoren gewerkt. Nu heeft hij aan mij gevraagd om te helpen maar ook ik heb hier geen verstand van. Nu is mijn vraag, wie o wie kan mij helpen de draytek juist te installeren?

Wat praktische zaken;
- Ik heb de draytek verbonden met een LAN naar de router. Waar de LAN de router in gaat knippert een oranje lampje.(de rest van de lampjes op de router kleuren groen).
- De router is verbonden met een LAN kabel naar de PC.
- Momenteel hebben zijn er twee wifi-netwerken. Netwerk 1 is van de providor en werkt naar behoren. Netwerk 2 is het draytek netwerk. Dit wordt op bijv een smartphone wel zichtbaar als wifi-punt maar wanneer er op ingelogd wordt, blijft er staat; Contact maken met ip-adres..... De wifi werkt hier dus niet.
- De draytek is verbonden met een stroomkabel naar het stroomnet. Er zitten op de draytek 3 lampjes. De eerste is uit(dit is het lampje dat aangeeeft dat de draytek aangesloten is op het stroom netwerk. Echter denk ik dat het lampje kapot is want de draytek is namelijk wel aan.), de tweede knippert (WLAN) oranje en het LAN-lampje kleurt groen.

Met vriendelijke groet,

Jeltjo.
 
Als hij al vanaf het begin niet goed werkt, had hij hem beter terug kunnen doen, mogelijk is hij stuk.