• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Draytek Vigorap 700 werkt niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeltjo

Vaak hier
Lid geworden
8 dec 2012
Berichten
783
Waarderingsscore
0
Beste Allemaal,

Ik heb een vraag. Een vriend van mij heeft op advies van een collega een Draytek vigorap 700 aangeschaft omdat zijn wifi niet ver genoeg reikt. Nu heeft mijn vriend dit apparaat één jaar maar het apparaat heeft nooit na behoren gewerkt. Nu heeft hij aan mij gevraagd om te helpen maar ook ik heb hier geen verstand van. Nu is mijn vraag, wie o wie kan mij helpen de draytek juist te installeren?

Wat praktische zaken;
- Ik heb de draytek verbonden met een LAN naar de router. Waar de LAN de router in gaat knippert een oranje lampje.(de rest van de lampjes op de router kleuren groen).
- De router is verbonden met een LAN kabel naar de PC.
- Momenteel hebben zijn er twee wifi-netwerken. Netwerk 1 is van de providor en werkt naar behoren. Netwerk 2 is het draytek netwerk. Dit wordt op bijv een smartphone wel zichtbaar als wifi-punt maar wanneer er op ingelogd wordt, blijft er staat; Contact maken met ip-adres..... De wifi werkt hier dus niet.
- De draytek is verbonden met een stroomkabel naar het stroomnet. Er zitten op de draytek 3 lampjes. De eerste is uit(dit is het lampje dat aangeeeft dat de draytek aangesloten is op het stroom netwerk. Echter denk ik dat het lampje kapot is want de draytek is namelijk wel aan.), de tweede knippert (WLAN) oranje en het LAN-lampje kleurt groen.

Met vriendelijke groet,

Jeltjo.
 
Als hij al vanaf het begin niet goed werkt, had hij hem beter terug kunnen doen, mogelijk is hij stuk.

Zit er een stuurprogramma bij die je er nog op moet zetten?
 
Ik zie dat de firmware al redelijk oud is.
Firmware Version: 1.08 Date: May 09, 2013 Applied Models: VigorAP 700 V2

Welke Windows gebruik hij, kan het zijn dat dit een probleem kan zijn?
 
Je zal de Draytek eerst aan de computer moeten hangen zodat je daarop kan inloggen. Vervolgens zal je hem waarschijnlijk moeten vertellen dat hij als Accesss Point gaat dienen. Daarna moet je hem koppelen aan het bestaande wifi netwerk.

Voor dit alles kan je het beste het apparaat even resetten door het kleine knopje wat ergens aanwezig is in te duwen met een paperclip oid.
 
Je zal de Draytek eerst aan de computer moeten hangen zodat je daarop kan inloggen. Vervolgens zal je hem waarschijnlijk moeten vertellen dat hij als Accesss Point gaat dienen. Daarna moet je hem koppelen aan het bestaande wifi netwerk.

Voor dit alles kan je het beste het apparaat even resetten door het kleine knopje wat ergens aanwezig is in te duwen met een paperclip oid.

Helaas lukt het niet om contact te krijgen met de draytek. Ik heb deze via een LAN rechtstreeks verbonden met de PC. Vervolgens krijg ik in het netwerkcentrum onbekend netwerk te zien. Wanneer ik op status klik, staat er bij ip; geen netwerktoegang. Hoe kom ik in de draytek?
 
Ja die had ik al geopend. Maar het gaat mis bij de eerste alinea namelijk het aansluiten van de draytek via een LAN op de pc. Dan krijg ik bovenstaande situatie
 
Heb je de instelling ook zo ingesteld als uit mijn link?

Heeft jou router een wps optie?

WPS Wifi Protected Setup
Het access point beschikt over de functie WiFi Protected Setup (WPS). Met een druk op de WPS-knop van het apparaat wordt automatisch een beveiligde verbinding gemaakt met elk WiFi-apparaat dat compatibel is met WPS. Er hoeft dan geen beveiligingssleutel ingevuld te worden. Door de beveiligingsmogelijkheden van de VigorAP 700, worden inbraken op een draadloos thuisnetwerk voorkomen.
 
Helaas lukt het niet om contact te krijgen met de draytek. Ik heb deze via een LAN rechtstreeks verbonden met de PC. Vervolgens krijg ik in het netwerkcentrum onbekend netwerk te zien. Wanneer ik op status klik, staat er bij ip; geen netwerktoegang. Hoe kom ik in de draytek?

Welk ipadres zou dat ding standaard van de fabriek moeten krijgen? Heb je de computer wel even tijdelijk een ipadres in dezelfde range gegeven?
 
@aarie25; Ja dat heb ik gedaan.

@Rubensky; Nee, want ik kan mijn ip-adres niet veranderen toch? Maar ik denk dat het al mis doordat de PC de draytek niet ziet als ik deze aansluit met een LAN-kabel aan de PC?
 
Welke Windows versie gebruik jij en jou vriend?
Wordt daarin de Draytek wel ondersteunt?
 
De Windowsversie is windows 10. Heel eerlijk heb ik geen idee of de Draytek geschikt is voor windows 10. Kan daar niets over vinden. Op dit moment ben ik een stap verder en lijkt het of mijn PC de Draytek ziet. Nu probeer ik mijn subnet IP adres van mijn PC te wijzigen naar het standaard IP-adres van de draytek. Alleen hoe die ik dit?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heeft jou vriend ook Windows 10?
 
Bedankt! Ja dat klopt, dat is win 10. Ik neem aan dat het subnet IP adres hetzelfde s als subnetmasker?
 
Dan heeft het waarschijnlijk daar mee te maken.
In mijn link wordt uitgelegd hoe je dit voor Windows 10 werkend moet kunnen krijgen.
 
Bedankt! Ja dat klopt, dat is win 10. Ik neem aan dat het subnet IP adres hetzelfde s als subnetmasker?

Een netwerkmasker, subnetmask of ook wel netmask is een binair getal dat wordt gebruikt om een scheiding, ofwel subnet aan te brengen in de IP-adressering. De IP-adressen binnen dit subnet vallen binnen hetzelfde broadcast-domain
 
Beste Aarie,

Ik denk dat we het maar los moeten laten. Dit gaat boven mijn pet. Heb geprobeerd het op te lossen via jouw link maar ik begrijp er niet erg veel van.

Heb verder het IPv4 aangepast volgens deze link met de ip-adressen uit het document maar heb dan geen internet meer. http://www.draytek.nl/files/DrayTek Vigor AP700_Universal_Repeater.pdf

Bedankt voor je hulp en de moeite!

Met vriendelijke groet,

Jeltjo
 
Hallo Jelto,

Ja dat is geen probleem, ik denk dat hij gewoon te oud is om zonder problemen met Windows 10 te werken.
Hij zou een andere repeater kunnen kopen die wel werkt met Windows 10, dat zou sneller werken.
Geen dank hoor!

Met vriendelijke groet Aarie25
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan