• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Dubbele vermeldingen in Windows 10 verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

jinx

Nieuw lid
Lid geworden
23 jun 2008
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Geacht forum,

In de windows 10 verkenner zie ik dubbele vermeldingen met dezelfde schijfletter van op USB aangesloten sticks, externe schijven etc. .
Met een registerwijziging kan dit worden aangepast naar één vermelding maar is hier nu sprake van een bug of is dit met een speciale bedoeling gedaan en zo ja, wat is het nut van zo'n dubbele vermelding. Daar ik nog wel eens met 3 of meer USB sticks/schijven tegelijk werk wordt het dan al gauw een janboel in de verkenner.
Kan ik voorgenoemde registerwijziging toepassen zonder dat ik elders word beperkt in de verkenner?

M.vr.gr.
 
Ik heb dit probleem ook op zowel mijn desktop als mijn 2 notebooks maar alleen met externe schijven (USB). Volgens Microsoft is dit probleem gekend maar voorlopig nog niets aan te doen (dit antwoord is wel al 2 jaar geleden). Ook is dit geen probleem maar wel onoverzichtelijk als je met meerdere externe stations werkt (in mijn geval 2 IcyBoxen met 2 en 4 schijven via USB aangesloten).
De registerwijziging heeft bij mij niets uitgehaald, ook heb ik deze vraag op verschillende fora voorgelegd maar jammer genoeg geen werkende oplossing gekregen.
 
Volgens Microsoft is dit geen bug, maar een feature. Het is dus met opzet gedaan.
Wanneer je Deze pc samenvouwt, dan blijft de aangesloten USB stick toch zichtbaar.
Het voordeel volgens Microsoft zou dan zijn dat via USB aangesloten harde schijven en USB sticks altijd zichtbaar zijn in de Verkenner, ook als Deze pc samengevouwen is. M.a.w. je hoeft er dan niet naar te zoeken.

Maar goed, dat is de mening van Microsoft. Ik zie er zelf niet zoveel voordeel in, omdat ik Deze pc in de Verkenner altijd uitgevouwen heb, zodat de inhoud ervan zichtbaar is. En dan zie je die USB dingen dus dubbel.
 
Ik vind deze feature vreselijk onhandig. Irriteert me telkens weer omdat ik soms 6 externe schijven (in 2 boxen) aangesloten heb.
 
Heb ook de dubbele vermelding maar me er eigenlijk niet aan gestoord (dan kan ik me wel blijven storen aan alle keuzes van os'en;).)
Ik heb ook "Nico's Commander", een andere variant op de vooral voor ouderen bekende "Norton Commander"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan